.

Beantwoord

Nieuw abonnement, wanneer kan ik de Simyo simkaart in mijn tel doen?


Reputatie 1
Badge +5
Hallo mede forummers,

Mijn abonnement loopt vanaf vandaag in maar ik heb een paar vragen:
Ik heb nummerbehoud aangevraagd en dat is ook gelukt denk ik, want op mijn simyo kan ik al wel inloggen met mijn oude nummer, maar met mijn tele2 abonnement heb ik nu nog steeds bereik op het netwerk kan dit kloppen, zo ja is er een tijdstip wanneer ik mijn simyo kaart in me telefoon moet doen?

Ik heb een abonnement van 100 bel/sms en 1000mb internet maar op me verbruik staat dat ik nog 30 bel/sms over heb van de 100, hoe kan dit? want ik heb nog nooit de sim kaart in me telefoon gedaan.

Mvg,

(:
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 22 June 2015, 14:33

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Treefffs,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is mogelijk dat je de eerste maand andere bundels ziet.
Deze worden namelijk naar rato berekend. Je moet namelijk de eerste maand niet de volle prijs betalen omdat je voor vandaag eigenlijk niet actief was bij Simyo.

Een nummer met nummerbehoud wordt altijd tussen 09:00 en 17:30 op een werkdag uitgevoerd.
Het kan dus zijn dat het nummer nog net niet geporteerd was.
Misschien nu wel?

Heb ik je met mijn reactie zo goed geholpen?


Nog welkom bij Simyo trouwens 😃
Reputatie 1
Badge +5
Nou me nummer is al over gezet maar ik kan nog steeds met mij. Tele2. Abbo bellen sms'en en interneten alleen gebeld worden lukt niet meer.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Treefffs,

Tele2 zal denk ik vandaag nog de rest blokkeren.
Anders even Tele2 bellen?

Simyo kan namelijk geen invloed uitoefenen over wat Tele2 verder doet.

Veel bel plezier!
Reputatie 1
Badge +5
Nee ik dacht alleen kan ik pas simyo sim kaart erin doen als je signaal het niet meer doet vantele2 of maakt dit niet uit?
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Treefffs,

Je kan nu al je Simyo Simkaart in je toestel doen.
Reputatie 1
Badge +5
Dankje wel voor je snelle reactie 😃 .
alleen een ding nu ik alles geactiveerd heb werkt alles wel, alleen als ik zo nu zie heb ik in huis minder streepjes als ik H of H+ heb, bij tele2 had ik daar altijd H of H+ 4 of 5 streepjes, en nu maar 2 of 3 en valt zelfs terug naar 3g hoe kan dit?
ik dacht dat het netwerk van simyo (kpn) juist beter was daarom had ik ook voor simyo gekozen.
of licht het ergens anders aan?

Ps:

download snelheid licht wel hoger 15,11 Mbps inplaats van tele2 met 7,20 Mbps.
maar upload snelheid is 0,90 bij simyo terwijl ik bij tele2 2,20 upload snelheid had.
hoe kan dit?
heb btw met ookla speedtest getest.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Treefffs,

Streepjes doen mij eigenlijk vrij weinig.
Het gaat om de snelheid!

Fijn toch dat de snelheid bij SImyo hoger is dan bij Tele2!
Gaat aan dat het netwerk van KPN (Simyo) sterker is.
Reputatie 1
Badge +5
Nee dat klopt dat is ook mooi, wil toch eens een maand 4g uitproberen met grote bundel kijken of het voor mij meer waarden voor mij heeft.

Maar wat bedoel je met dat de streepjes weinig wat doen?

Mvg,

PS: dankjewel voor de snelle en behulpzame reacties op het forum :D
Dit was bij tele2 toch vaak met simpele standaard beleid reacties dus dikke plus hiervoor 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Treefffs,

Ik zal het even voor je uitleggen.
Streepjes zeggen mij vrij weinig. Streepjes geven een sterke aan maar geven geen snelheid aan.
De streepjes kunnen teleurstellend zijn terwijl het aantal MB wat je binnenhaalt toch meer kan zijn.

Ik wordt blij van je reactie over de snelle reactie's.
Hier krijg je altijd een antwoord op maat en gaan we net zo lang door tot iemand het snapt. Wen er maar alvast aan!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Treefffs,

Ook ik wil je welkom heten bij Simyo en op het forum!

Je topic heb ik even verplaatst naar het subforum Nummerbehoud. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk.

Super goed om te zien dat maikel.twinnie je al op weg heeft geholpen 😃 Dankjewel voor je hulp maikel.twinnie! Ook goed om te lezen dat je je Simyo simkaart kan gebruiken en de overzetting soepel is verlopen :$

De streepjes die je ziet, zeggen inderdaad weinig zoals maikel.twinnie al vertelt. De tekens als H, H+, 3G en 4G geven beter aan wat voor verbinding je hebt :)

Heb je nog andere vragen?
Reputatie 1
Badge +5
Nou het was zo bij tele2 dat het signaal (streepjes) wel uitmaakte want hoe minder streepjes hoe slechter het signaal, daarom was ook mijn vraag of ik wel goed internet had.

Mvg,:)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simnlru,

Er zullen (hopelijk) toch wel meer verschillen opvallen na verloop van tijd! Voor zover ik heb begrepen en heb ervaren is het netwerk van KPN toch wel velen malen beter 🙂.

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +5
Ja das waar heb nu 4g geactiveerd en dat werkt super 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simnlru,

Dat is mooi om te horen! Werkte het ook zonder dat je iets hoefde aan te passen?

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +5
Alleen me apn moest ik aanpassen naar kpn4g.nl

Maar kon het niet uitzetten meer dus niet voor deze maand betalen wat ik jammer vind, omdat ik dacht dat het volgende maand ingaat net zoals als je een bel of Internet bundel aan te passen wat ik ook nergens kon terug vinden dat dit wel of niet hetzelfde gelde voor 4g.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simnlru,

Ja, daar heb je gelijk in. Het staat overigens wel aangegeven op Mijn Simyo bij ´wanneer gaat mijn wijziging in´. In jouw geval had je de bundel niet, waardoor het systeem je bundel meteen heeft aangezet. Veel klanten willen iets en willen dit dan gelijk. Vandaar dat we de optie meteen in laten gaan 🙂. Begrijp je dat?

Groetjes, Tiury

Reageer