.

Beantwoord

Niet kunnen bellen na nummerbehoud

  • 26 November 2013
  • 28 reacties
  • 2302 Bekeken

We hadden ons abonement omgezet naar prepaid en konden vandaag ging het nieuwe simkaart in met behoud van nummer (ook vandaag) we hebben de simkaart geactiveerd met hebben de mobiel de hele dag nog niet kunnen gebruiken. Dit is erg balen omdat we bereikbaar willen zijn ivb met bevalling van onze schoondochter.Wie kan me vertellen wat we moeten doen.
icon

Beste antwoord door Kim 29 November 2013, 10:57

Bekijk originele reactie

28 reacties

Badge +6
We hadden ons abonement omgezet naar prepaid en konden vandaag ging het nieuwe simkaart in met behoud van nummer (ook vandaag) we hebben de simkaart geactiveerd met hebben de mobiel de hele dag nog niet kunnen gebruiken. Dit is erg balen omdat we bereikbaar willen zijn ivb met bevalling van onze schoondochter.Wie kan me vertellen wat we moeten doen.

Hoi Maria ten Haaf,

Welkom op het forum!
Ik snap dat het vervelend is dat je nu niet bereikbaar bent gezien de komst van een kleindochter of kleinzoon. Je simkaart is actief op het netwerk. Welke melding krijg je wanneer je wilt bellen of wanneer je gebeld wordt en heb je wel bereik? Ik verneem graag je bevindingen.
De telefoon werkt nu maar niet op het nummer dat we altijd gehad hebben, hij werkt alleen met het tijdelijke nummer.
Gisteren is ons oude nummer overgezet maar dat werkt niet. Heb hier vanmiddag met de klantenservice overgebeld maar die konden
niet zeggen wanneer het oude nummer weer gebruikt kan worden(overzetten ging per 25 nov.),het is natuurlijk fijn dat we nu het tijdelijk nummer hebben maar dat was niet de afspraak en als we dat nummer nu gebruiken betekend dat extra kosten.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik zou vanaf 25-11 via simyo met abonnement en nr behoud kunnen bellen enz. Maar dat is dus niet zo het geval. Ik kan niet gebeld worden, want probeer je dat dan wordt jet gezegd dit nr is niet in gebruik en als ik zelf bel dan bel ik met het tijdelijke nr wat dus niet mijn bedoeling was. Nu heb ik 26-11 met de klantenservice gebeld en zij gaven aan dat er een storing was en dat ze niet wisten hoe lang dit ging duren. Nu zijn we weer een dag verder en nu is het nog niet in orde. War nu???
En alweer een dag verder en nog steeds niet gebeld kunnen, en ook niet m'n eigen nr hebben. Als ik dit van te voren had geweten!!!
Bij ons precies hetzelfde heb er dan ook erg veel
Reputatie 7
Badge +9
De storing is dus kennelijk nog niet verholpen... Als klant kun je daar weinig aan doen behalve hopen dat er hard aan gewerkt wordt :rolleyes:
Ik heb hetzelfde probleem en in een ander topic hier ook een vraag over gesteld.
Inmiddels 3 volledige dagen verder en nog steeds niet bereikbaar onder mijn eigen mobiele nummer.
Ik verwacht dan ook dat Simyo ons hier in ieder geval vanaf nu beter over gaat informeren.
Wat is er aan de hand, wat wordt er aan gedaan en wanneer verwachten ze dat het is opgelost.
Badge +6
Hoi Suzie79, maria ten haaf en rose83,

Helaas is er deze week een grote storing in het nummerbehoudproces, welke helaas ook buiten onze macht ligt, waardoor ook wij niet anders kunnen doen dan hopen dat deze snel verholpen is.

De laatste update die wij hierover hebben gehad is dat er hard wordt gewerkt natuurlijk om de storing te verhelpen en dat de geplande porteringen met een vertraging worden verwerkt.
De hoop is dat vandaag alle vertragingen zullen zijn ingelopen, maar dat is helaas niet met 100% zekerheid te zeggen.

@Suzie79, ik zie dat we jouw nummer inmiddels hebben kunnen overnemen.

@maria ten haaf, ik zie dat ook bij jou het proces is afgerond gelukkig.

Werkt bij jullie alles naar wens inmiddels? :)

@rose83, ik zie dat het verzoek voor jouw nummer nog 'in de lucht hangt', helaas kan ik niet anders dan vragen nog even geduld te hebben, sorry 😞.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Mijn nummer zal op 25-11 overgezet worden. 
Ik kan niet bellen, smsen en appen. Erg vervelend
Ja bij mij is nu alles naar wens..
Badge +6
Ik heb ook hetzelfde probleem. Mijn nummer zal op 25-11 overgezet worden. 
Ik kan niet bellen, smsen en appen. Erg vervelend


Hoi esther86,

Welkom op het forum van Simyo!

Ik zie in ons nummerbehoudsysteem dat jouw nummer inmiddels ook naar ons is overgezet. Klopt dat? 🙂
Badge +6
Ja bij mij is nu alles naar wens..

Gelukkig! 🙂
Hallo Kim
Ik kan nog steeds niet bellen en smsen. Ik krijg te horen als ik bel:

U aansluiting is door adminstratueve redenen buiten gebruik gesteld
Als ik gebeld word krijg je te horen: dit nummer is niet in gebruik
Badge +6
Hoi esther86,

Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met onze klantenservice. Heeft de reset van je simkaart geholpen? 🙂
Ja hij doet het!
Badge +6
Ja hij doet het!

Hoi Esther86,

Dat is fijn dat je nu wel gebeld kunt worden. Bedankt voor de terugkoppeling.
Graag gedaan en een fijne dag.
Sorry mijn fout
Reputatie 2
Badge +6
Sorry mijn fout

Hoi adheimar,

Welkom op het forum van Simyo :)

In je reactie bied je excuses aan. Ik zie dat dit je eerste reactie op het forum is. Kan ik je ergens mee helpen? Ik begrijp je reactie niet zo goed, vandaar 🙂
Hallo,

Vandaag zou mijn nummer overgezet worden en ik kan ook inloggen bij mijn simyo met het juiste nummer maar nog steeds is het tijdelijke nummer in gebruik en kan ik niet gebeld worden. Het is nu bijna 19:00 en er staat op de website dat het voor 17:30 geregelt zou zijn?
Wanneer kan ik weer bellen met mijn oude nummer?

Mvg
Sorry mijn fout

Hoi adheimar,

Welkom op het forum van Simyo :)

In je reactie bied je excuses aan. Ik zie dat dit je eerste reactie op het forum is. Kan ik je ergens mee helpen? Ik begrijp je reactie niet zo goed, vandaar :)


Had me 1 maand vergist in de datum wanneer me nummerbehoud mee overging.
Bedankt voor je snelle reactie.
Reputatie 2
Badge +6
Hallo,

Vandaag zou mijn nummer overgezet worden en ik kan ook inloggen bij mijn simyo met het juiste nummer maar nog steeds is het tijdelijke nummer in gebruik en kan ik niet gebeld worden. Het is nu bijna 19:00 en er staat op de website dat het voor 17:30 geregelt zou zijn?
Wanneer kan ik weer bellen met mijn oude nummer?

Mvg


Hoi s4ed666,

Welkom op het forum :)

Zoals je waarschijnlijk nu al door hebt, is je nummer inmiddels overgenomen door Simyo. Wij hebben de afgelopen dagen een vertraging opgelopen waardoor gegevens pas later zijn verwerkt. Het overnemen van telefoonnummers en dus ook het inloggen op Mijn Simyo met de overgenomen nummers, duurde allemaal een paar uur langer dan normaal. Excuses voor het ongemak.

Hoe bevalt je nieuwe aansluiting bij Simyo?

@adheimar, geen probleem 🙂 Mocht je een vraag hebben, dan weet je ons nu te vinden!
Ik heb een zelfde soort probleem, kan alleen niet met het "goede" nummer inloggen.
Eerst kreeg ik het bericht dat nummerbehoud was afgewezen. Er zou een eeder verzoek al wel zijn goedgekeurd en daar moest ik op wachten. Heb vervolgens nooit een bevestiging gekregen, maar wel vanaf 3 maart geen bereik met beide simkaarten. Hulp graag.

Groeten,

Prosper
Vandaag zou ik over gaan op simyo met nummer behoud ben niet te bereiken hoe lang kan dit duren
Heb al wel een bel en internet bundel maar geen bereik word er gek van zelfs mijn kids kunnen me niet bereiken

Reageer