.

Beantwoord

Hoe neem ik mijn Prepaidnummer mee naar een andere provider?

  • 24 December 2016
  • 10 reacties
  • 243 Bekeken

Badge
Ik heb momenteel een simyo prepaid kaart. Stel dat ik dit telefoonnummer naar een andere provider wil meenemen.
Wat moet ik hiervoor doen?

Alvast bedankt.

groet,

een klant
icon

Beste antwoord door Ray 24 December 2016, 18:55

Bekijk originele reactie

10 reacties

Nummerbehoud aanvragen bij je nieuwe provider. Zorg wel dat je beltegoed op is.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Danny71,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je eraan denkt om over te stappen naar een andere provider! 😞 Als je over wilt stappen dan gaat dat heel gemakkelijk. Met een Prepaid aansluiting zit je namelijk niet vast aan een contract, bijvoorbeeld. Het enige dat je hoeft te doen, is een nieuwe aansluiting bestellen bij je nieuwe provider. Bij de stap 'Nummerbehoud', vul je je gegevens in van je Simyo Prepaid. Dan gaat het nummer over wanneer jij wilt, zolang er maar minimaal twee werkdagen tussen zitten.

Raytje geeft je ook een goede tip: let je erop dat je beltegoed dan wel op is? Je kunt je beltegoed namelijk niet meenemen naar een andere provider.

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Bedankt voor jullie antwoord.

Ik ben niet van plan over te stappen. Ik vraag dit i.v.m. het volgende: Stel dat iemand mijn 06-nummer weet (of per ongeluk verkeerd invult), dan kan hij/zij dus zo mijn nummer over nemen naar een andere provider en ben ik mijn nummer kwijt?

Er hoeft dus geen brief gestuurd worden naar Simyo voor de opzegging of eventueel online opzeggen?
Nee want voor nummerbehoud heb je meer dan alleen je 06 nummer nodig. Ook is je simkaartnummer nodig. Een kwaadwillende zou dus beide moeten weten. Maar je krijgt vanuit Simyo als het goed is ook een bevestiging van de overname. Dus zo gemakkelijk gaat dat niet.

Er hoeft dus geen brief gestuurd worden naar Simyo voor de opzegging of eventueel online opzeggen?


Je hebt bij prepaid geen contract, er valt dus weinig op te zeggen.

Bij een abonnement zeg je op doordat de nieuwe provider jouw nummer overneemt en dus bij Simyo jouw opzegging regelt. Daar krijg je dus wel een schrijven van. Eigenlijk geldt het dus ook zo voor prepaid.

Kortom, zo gemakkelijk is dat niet.

Je had ook een topic aangemaakt. Die vraag komt redelijk overeen.
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/spoofing-telefoonnummer-mogelijk-36928
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Danny71,

Geen zorgen 🙂 Zoals Raytje zegt is het helemaal niet makkelijk om jouw nummer over te nemen. Jouw nummer is van jou, totdat jij 'm niet meer wilt meenemen. Je hebt namelijk ook je simkaartnummer nodig om nummerbehoud in gang te zetten. Het simkaartnummer is best specifiek, dus dat gebeurt niet.

We hebben ook gereageerd op jouw andere topic. Maak je je heel veel zorgen over dat iemand anders gebruik maakt van je nummer? Dat is niet nodig. Als het al gebeurt, is dat een enorme uitzondering.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Raytje, je bent een held, wat een mooie en uitgebreide uitleg!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik las laatst het volgende artikel: http://www.rtlz.nl/tech/bitcoin-miljonair-blut-doordat-hacker-telefoonnummer-overnam .
Hierbij werd een mobielnummer van de bitcoin miljonair overgenomen. Enige manier waarop dit kan gebeuren is denk ik dat er een keylogger bij de miljonair op zijn pc is geinstalleerd. En dat zo de hacker ook de inloggegevens tot site van de mobieleprovider had. Hierbij kon de hacker een nummerbehoud bij een andere provider aanvragen omdat hij het 06-nr+simkaart nummer wist.
Daarnaast had hij ook de inloggevens voor zijn bankrekeningen. Kortom wat bij hem kan gebeuren kan ook bij iemand anders gebeuren, tenzij men diverse voorzorgsmaatregelen treft wat de kans op keyloggers verkleint of zelfs nihil maakt.

De andere topic heb ik geopend omdat het een iets ander onderwerp is.
Sorry dat ik het zeg maar je maakt je veel te druk.

Ja waarschijnlijk zal het mogelijk zijn. Maar zoals je zelf kan lezen is het niet een kwestie van een druk op de knop. Hier is een hele periode en actie vooraf gegaan met maar één doel. De man z'n bitcoins.

Ik denk niet dat een hacker zoveel tijd en moeite steekt in een gemiddelde consument zoals jij en ik..
Badge +7
Hoi Danny71,

Een provider doet pas een verzoek tot nummerbehoud op aanvraag van de klant (of waar jij bang voor bent, de hacker). In het nummerbehouds proces houden ze je vaak per mail/sms op de hoogte. Ze hebben daarom naast je telefoonnummer en simkaartnummer, ook andere persoonlijke gegevens nodig. Het is inderdaad makkelijker om het nummer van iemand met een Prepaid over te nemen dan van iemand met een Sim Only, maar toch gaat dit echt niet snel gebeuren. Bovendien hebben hackers toegang tot meer dingen nodig dan alleen je telefoonnummer om echt kwaad te kunnen. Ik zou me daarom hier niet al te veel zorgen over maken als ik jou was ;)

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Raytje, Bedankt voor je hulp 🙂
Badge
Bedankt voor jullie hulp. Nog de beste wensen voor 2017
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Danny,

Graag gedaan. Jij ook de beste wensen!

Groetjes,
Caspar

Reageer