.

Vraag

Moet ik zelf mijn contract opzeggen bij mijn huidige provider?

  • 6 December 2011
  • 21 reacties
  • 5286 Bekeken

Badge +4
  • Oud-moderator
  • 61 reacties
Als je overstapt met behoud van je eigen nummer, dan zeggen wij je huidige abonnement voor je op.


Houd er wel rekening mee dat we dat alleen kunnen doen als je contractsvrij bent. Als je namelijk nog aan een contractstermijn bent gebonden, kunnen wij daar niets aan doen.

21 reacties

Badge
Ik heb denk ik helaas dan iets gemist,....
Vorig jaar prepay pakket aangevraagd met nummerbehoud, simyo zou dan opzeggen, ik dacht,..lekker makkelijk.
Kreeg het pakket heel snel, maar daarna het antwoord dat mijn abbo nog te lang zou lopen maar dat ik zolang wel zou kunnen
bellen met het nieuwe nummer.
Dit niet gedaan vanwege dubbele kosten,....nu zou ik over kunnen stappen met nummerbehoud, maar kan niet meer inloggen met pincode.
Het is langer dan het bekende half jaar geleden, maar dacht dat het pakket nog niet geactiveerd was(netjes in het doosje gelaten)
Gemaild naar klantenservice in de erg kleine hoop dat ze mijn geld nog kunnen redden, wil graag naar simyo, maar liever niet
met nog een keer een pakket kopen,....zonde!

Groet,
Badge
Nog even ter aanvulling nadat ik de bestelpagina door gekeken heb.

Bij het bestelformulier kan je de vraag "ik wil mijn huidige nummer gebruiken, hoe werkt dit?
Omdat dit ik dit wilde klikte ik dat aan.
"Wij regelen alles de je huidige provider" en de zin "je kan dit ook later invullen en doorsturen" deed mij niet vermoeden dat mogelijk
mijn verzoek tot nummerbehouden niet uitgevoerd had kunnen worden, en zeker niet dat ik dan toch mijn "vreemde" nummer minimaal 1 keer
had moeten gebruiken om het dan later alsnog voor nummerbehoud aan te melden.
Jammer dat in dit stukje niet vermeld staat dat je huidige abbo niet langer meer mag lopen dan 2 maanden.
Ik had in dit geval dan ook gewacht met het bestellen van het prepay pakket.
Natuurlijk had ik nog verder kunnen lezen, maar ik dacht dat de bestelpagina dit wel zou moeten vermelden.
Nu is het betaald en besteld voordat je te weten komt dat nummerbehoud helemaal nog niet kan.

Misschien dat daar iets meer duidelijkheid kan worden gegeven?

groet
Ik heb laatst een abbo afgesloten bij tmobile, en hiervoor moest ik mijn simnummer opgeven, nadat ik dit had gedaan deed mijn simkaart het niet meer en heb ik dus een nieuwe aangevraagd maar deze hb ik niet meer veranderd in mijn aanvraag. Moet deze nog veranderd worden of kan ik deze gewoon meenemen naar mijn nieuwe provider?


Mvg, esmee
Badge +4
Hoi Esmee,

Als je aanvraag al is goedgekeurd dan is dit niet nodig.
Maar je kan natuurlijk altijd even het simkaartnummer van de vervangende simkaart aan T-Mobile doorgeven.
Aangezien het via hier sneller gaat en de klantenservice lijn al 20 minuten bezet is:

Mijn oude nummer (ik ben Ben abonnee) kan niet overgezet worden naar Simyo. Jullie hebben het nu twee keer geprobeerd en twee keer heb ik een e-mail van jullie gehad waarin staat dat de reden is dat volgens Ben de combinatie van telefoonnummer + simkaartnummer niet correct is. Ik heb nu weer met ze gebeld en die combinatie van telefoonnummer + simkaartnummer klopt wel! De klantenservice van Ben meldt ook dat zij zien wanneer een er een aanvraag is gedaan en er is volgens hun geen aanvraag gedaan! Jullie beweren weer dat jullie te horen krijgen dat de combinatie niet correct is en dat zij het daarom niet kunnen verwerken. Hoe dit op te lossen? Want ik wel mijn nummer behouden en ik heb geen zin om tussen jullie twee te schipperen.

Voor de duidelijkheid: ik heb mijn abonnement daar niet opgezegd, maar Ben hanteert 1 mnd opzegtermijn en daarom kan het nummer misschien ook pas later woren overgezet?
Badge +6
Beste Janbas,

Welkom op het forum!
De reden van afwijzing is dat de combinatie van het simkaartnummer en telefoonnummer niet correct is.
Ik heb een nieuw verzoek laten indienen voor je. Er is wel een verzoek ingediend alleen door Ben afgewezen omdat het simkaartnummer niet klopt. Wanneer er terug koppeling is van je provider dan krijg je van ons een email.
Er is al 2 keer een verzoek ingediend, en ik heb Ben al 2 keer gebeld om het juiste simkaart nummer en ik heb al 2x dezelfde doorgegeven. De volgende keer zal er waarschijnlijk weer dezelfde melding komen dus daar heb ik niks aan. Ben beweert geen verzoek in hun systeem te zien en jullie dat Ben het afwijst. Zo blijf ik elke keer tussen jullie twee in hangen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi janbas,

Als er een verkeerd simkaartnummer wordt ingevoerd, zal je nummerbehoud aanvraag al bij de eerste controle worden afgewezen. De oude provider zal het verzoek daardoor niet binnen krijgen. Het nieuwe verzoek is reeds aangevraagd. We moeten nu afwachten of het simkaartnummer nu wel als correct wordt gezien.

Groetjes,

Alex
Hoi janbas, Als er een verkeerd simkaartnummer wordt ingevoerd, zal je nummerbehoud aanvraag al bij de eerste controle worden afgewezen. De oude provider zal het verzoek daardoor niet binnen krijgen. Het nieuwe verzoek is reeds aangevraagd. We moeten nu afwachten of het simkaartnummer nu wel als correct wordt gezien. Groetjes, Alex


Ik kan me niet voorstellen dat het nu wel goed gaat, want het is nog steeds hetzelfde simkaart nummer dat wordt ingevoerd. Ik heb het al 2x gevraagd bij Ben en het is echt dat nummer. Kan het probleem zijn dat toen ik daar abonnee werd ik ook nummerbehoud heb aangevraagd en de simkaart voorheen aan een ander nummer gekoppeld is geweest? Een medewerker van Ben beweert van niet, maar anders zou ik het ook niet weten.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi janbas,

We kunnen vanuit Simyo helaas niets anders doen dan een verzoek indienen en wachten op de reactie van je vorige provider. Als je de mogelijkheid van het hebben van een ander simkaartnummer al hebt aangekaart bij Ben acht ik de kans klein dat ze niet het goede simkaartnummer in hun systeem hebben staan. Al is dit natuurlijk een mogelijkheid.

Groetjes,

Alex
Inmiddels voor de 3e keer is aanvraag nummerbehoud afgewezen volgens julile, volgens Ben doen jullie het fout. Met allebei de helpdesken vandaag weer 2x aan de lijn gehangen en ik word niks wijzer. Ben gaat bij hoge uitzondering jullie nu bellen om het proberen in orde te maken. Zij kunnen mij hier helaas niet over berichten hoe het is gegaan dus ik hoop dat jullie mij z.s.m. kunnen laten weten of het gelukt is met nummerbehoud!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi janbas,

Vervelend dat je nu een beetje heen en weer wordt geslingerd. Het klopt dat we contact met Ben hebben gehad over je nummerbehoud aanvraag. Je aanvraag is helaas opnieuw afgewezen op het simkaartnummer ondanks dat we het simkaartnummer hebben ingevoerd zoals het aan ons is doorgegeven. We kunnen nu wel weer een nieuw verzoek indienen, maar deze zal dan weer worden afgewezen. Er klopt dus iets niet aan het simkaartnummer. Ik raad je aan om opnieuw contact op te nemen met Ben.

Groetjes,

Alex
Badge
Donderdag 27-9 een sim only abo afgesloten maar ik heb geen bevestegings mail gekregen als er iets mis is gegaan waar kan ik dit dan terug vinden,kunnen jullie via dit forum mijn email achtehalen of moet ik bellen,ik heb al twee abbonementen lopen dus gegevens zijn bekent bij simyo.Ik schrijf het hier omdat het andere abbonement 27-10 afloopt en wij gebruik willen maken van nummerbehoud,Dank u
Reputatie 5
Badge +10
Hoi bromnozzem,

Ik zie geen bestelling op 27/9 terug. Wel zie ik dat er een bestelling met nummerbehoud is aangevraagd op 2/10. De simkaart zal je binnen 2 werkdagen ontvangen. Klopt het dat het om deze aanvraag gaat of wil je 2 nieuwe abonnementen bestellen?

Groetjes,

Alex
Badge
Op 27/9 aangevraagd toen geen bevestigingsmail gekregen vandaag 2-10 de bevestigingsmail ontvangen,dit moeten jullie kunnen zien er is toen ook  1euro cent afgeschreven van onze rekening,Ik hoop dat het goed komt met het nummerbehoud gezien wij rekening hebben gehouden met een opzegtermijn bij Hi van 1maand,Het gaat dus over 1abonnement
Wat zijn jullie trouwens weer beroerd bereikbaar,vorige keer werdt er gezegd dat dit verbeterd zou worden mijn inziens is het alleeen maar aan het verslechteren en ik ben al heel wat jaren bij Simyo. 
Beste simyo, heb een tijdje geleden nummerbehoud aangevraagd voor portering van hollandsnieuwe naar simyo. Portering is gelukt, maar oude simkaart werkt nog, en abonnement is niet opgezegd. De hollandsnieuwe zegt dat uitportering niet goed is aangevraagd. Wat moet ik doen?
Groetjes, tim
Reputatie 5
Badge +10
Op 27/9 aangevraagd toen geen bevestigingsmail gekregen vandaag 2-10 de bevestigingsmail ontvangen,dit moeten jullie kunnen zien er is toen ook 1euro cent afgeschreven van onze rekening,Ik hoop dat het goed komt met het nummerbehoud gezien wij rekening hebben gehouden met een opzegtermijn bij Hi van 1maand,Het gaat dus over 1abonnement
Wat zijn jullie trouwens weer beroerd bereikbaar,vorige keer werdt er gezegd dat dit verbeterd zou worden mijn inziens is het alleeen maar aan het verslechteren en ik ben al heel wat jaren bij Simyo.


Hoi bromnozzem,

Volgens onze gegevens is je simkaart verstuurd en is je nummerbehoud aanvraag goedgekeurd per 3/11/12. Daarnaast onze excuses voor de beperkte bereikbaarheid.

Beste simyo, heb een tijdje geleden nummerbehoud aangevraagd voor portering van hollandsnieuwe naar simyo. Portering is gelukt, maar oude simkaart werkt nog, en abonnement is niet opgezegd. De hollandsnieuwe zegt dat uitportering niet goed is aangevraagd. Wat moet ik doen?
Groetjes, tim


Welkom op het forum timchristen,

Volgens onze gegevens is het telefoonnummer per 26/9 in dienst bij ons. De uitportering is dus wel goed gegaan. Voor de juiste verwerking van de opzegging bij je vorige provider moet je contact opnemen met Hollands Nieuwe.

Groetjes,

Alex

Welkom op het forum timchristen,

Volgens onze gegevens is het telefoonnummer per 26/9 in dienst bij ons. De uitportering is dus wel goed gegaan. Voor de juiste verwerking van de opzegging bij je vorige provider moet je contact opnemen met Hollands Nieuwe.

Groetjes,

Alex


Beste Alex,

zij sturen me weer terug naar jullie omdat "Het HN abonnement wordt door je nieuwe provider beeindigd. Zij zullen echter een nieuw verzoek moeten plaatsen voor je nummer."
Ik begrijp nu niet zo goed wat ik moet doen.

Met vriendelijke groet, 

Tim
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Tim,

Ik vind het vervelend om te zien dat je een beetje van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Het telefoonnummer is inmiddels weer in dienst bij ons. Ik vind het vreemd dat ze aangegeven dat je een nieuw verzoek moet plaatsen als je telefoonnummer al is over gezet. Het is aan Hollands Nieuwe om de opzegging administratief gezien goed te verwerken. Wij kunnen hier nu geen invloed meer op uitoefenen. Ik raad je toch aan om weer contact op te nemen met Hollands Nieuwe en met nadruk aan te geven dat je telefoonnummer al per 26/9 in dienst is bij Simyo.
Groetjes,

Alex
ik heb twee weken geleden een abonnement bij jullie afgesloten. Simkaart heb ik vorige week ontvangen samen met de brief die zegt dat ik, om te activeren, het wachtwoord dat ontvangen is per email moet gebruiken. Dit wachtwoord nooit ontvangen, maar via wachtwoord vergeten kon ik dit alsnog opvragen. Beetje vreemd allemaal.

Diezelfde week heb ik een mail naar jullie gestuurd met de volgende vraag: Simyo - Contact Mail, 11-Okt 11:37 (CEST):
Mail verstuurd vanaf publiek reactieformulier

Ik heb gister een abonnement bij jullie afgesloten waar ik overigens nog geen bevestiging over heb ontvangen.

Het probleem is dat ik nu een abonnement heb lopen bij tmobile. Dit abonnement loopt op 28 oktober af. Nu wil ik vanaf dat moment overstappen naar jullie met nummerbehoud. Echter kon ik als datum (om over te stappen) alleen 10 november invullen, en niet eerder.

Dien ik nu zelf mijn abonnement op te zeggen bij tmobile of doen jullie dit alsnog vóór 28 oktober? En kan ik in de tussentijd (28 oktober en 10 november) nu wel of geen gebruik maken van jullie netwerk?

Het liefst heb ik dat het abonnement bij Simyo ingaat op het moment dat mijn abonnement bij T-mobile afloopt. Is het mogelijk de datum te vervroegen?

Overigens vind ik het belachelijk dat ik nog steeds geen reactie heb ontvangen per mail terwijl er wordt gesteld dat dit maximaal 2 werkdagen duurt. 
Badge +2
Beste Robin1,

Als eerste onze excuses dat je niet eerder een reactie van ons hebt mogen ontvangen. Het is erg druk op het moment waardoor wij een achterstand in de mail hebben. Omdat je bij je vorige provider een opzegtermijn van een maand hebt was de eerst mogelijke datum om het nummer over te nemen 12-11 (dit omdat 10-11 op een zaterdag valt). Wij hebben inmiddels een bevestiging ontvangen voor deze datum. Aangezien uw provider u aan de opzegtermijn van een maand houdt is deze datum helaas niet te vervroegen.

Groetjes,

Arie

Reageer