.

Beantwoord

Mijn tijdelijk nummer wordt nog aangegeven bij FaceTime, wat moet ik doen?

  • 2 September 2014
  • 13 reacties
  • 9709 Bekeken

Badge
Ik heb even een tijdelijk nummer gehad voordat mijn nieuwe abonnement inging met nummerbehoud. Als ik nu gebruik maak van FaceTime of FaceTime audio, dan zien diegene waarmee ik contact zoek mijn tijdelijke nummer (wat ik niet gebruikt heb). Echter als ik iemand bel dan verschijnt wel mijn juiste tel.nr.
icon

Beste antwoord door Scotsman 2 September 2014, 21:04

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Vermoedelijk is dit aan de hand: Je tijdelijk nummer wordt onthouden door iOS en is niet automatisch veranderd in je huidige nummer. Maar je kan dit met de hand veranderen in de Instellingen en vervolgens onder Phone (of hoe dat in het Nederlands heet - mijn iPhone spreekt Engels), en dan Mijn Nummer.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Lia Menkehorst, welkom op het Simyo forum :D

Voor de overzichtelijkheid van het forum heb ik je topic even verplaatst naar het onderwerp Nummerbehoud :)

Scotsman heeft denk ik al een goed antwoord gegeven op je vraag. Bedankt hiervoor Scotsman! In je toestel kan je je nummer aanpassen, dit gaat bij een iPhone via Instellingen > Toestel > Mijn nummer.

Wil je ons laten weten of het je is gelukt? 🙂
Hoi Lia Menkehorst, welkom op het Simyo forum :D

Voor de overzichtelijkheid van het forum heb ik je topic even verplaatst naar het onderwerp Nummerbehoud :)

Scotsman heeft denk ik al een goed antwoord gegeven op je vraag. Bedankt hiervoor Scotsman! In je toestel kan je je nummer aanpassen, dit gaat bij een iPhone via Instellingen > Toestel > Mijn nummer.

Wil je ons laten weten of het je is gelukt? :)


 Hallo Naomi,

ik heb hetzelfde probleem als Lia met mijn tijdelijke nummer dat alleen bij what's app nog zichtbaar is (bij bellen wordt wel mijn juiste nummer getoond). Ik kan alleen die instelling niet vinden in mijn Samsung. Kun jij mij helpen?
Bij voorbaat dank!

Groetjes, Natasja
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Natasja Zon,

Welkom op het forum van Simyo :)

Als je tijdelijk nummer geregistreerd is voor WhatsApp, dan kun je dit handmatig aanpassen in je toestel 🙂 In je WhatsApp-account kun je je telefoonnummer wijzigen. Je gaat als eerste naar je WhatsApp, dan klik je op Instellingen > Account > Telefoonnummer wijzigen. Je voert daar je huidige telefoonnummer en je nieuwe telefoonnummer in 😉

Wil je mij laten weten of het je lukt?
Hoi Natasja Zon,

Welkom op het forum van Simyo :)

Als je tijdelijk nummer geregistreerd is voor WhatsApp, dan kun je dit handmatig aanpassen in je toestel 🙂 In je WhatsApp-account kun je je telefoonnummer wijzigen. Je gaat als eerste naar je WhatsApp, dan klik je op Instellingen > Account > Telefoonnummer wijzigen. Je voert daar je huidige telefoonnummer en je nieuwe telefoonnummer in ;)

Wil je mij laten weten of het je lukt?



Hoi Naomi,

het duurde even voordat ik de knop vond om naar instellingen te gaan, maar toen ik die gevonden had was het eigenlijk heel simpel. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Natasja Zon,

Namens Naomi: graag gedaan! 🙂 Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het ons dan weten!


PS: Ik hoop dat het Lia Menkehorst inmiddels ook is gelukt om haar gegevens aan te passen 🙂
Hallo , Ik heb sinds vanochtend nieuwe bundels , maar als ik een smsje stuur , komt mijn tijdelijke nummer daar in beeld ? gaat dat nummer weg en wanneer komt mn eigen nummer dan ?,
en er gaat ook niks van mn bundel af , doet ie het dan nog niet ?
Badge +6
Hallo , Ik heb sinds vanochtend nieuwe bundels , maar als ik een smsje stuur , komt mijn tijdelijke nummer daar in beeld ? gaat dat nummer weg en wanneer komt mn eigen nummer dan ?,

en er gaat ook niks van mn bundel af , doet ie het dan nog niet ?

Hoi mattie, welkom op het forum van Simyo!

Ik zie inderdaad dat we gisteren je eigen 06-nummer over hebben genomen en daardoor je abonnement is ingegaan.

Dat je tijdelijke 06-nummer nog wordt weergegeven zou of kunnen komen doordat toen je een sms'je stuurde we je nummer nog niet hadden overgenomen of heb je misschien een iPhone? In dat geval kan je je nummer wijzigen naar je eigen 06-nummer onder Instellingen > Telefoon > Mijn nummer.

Je bundels waren gisteren al meteen actief en het verbruik dat je hebt gehad is ook uit je bundels gegaan. Je ziet dit niet direct op Mijn Simyo terug, omdat het verbruik met een vertraging bij ons binnenkomt via het netwerk en daardoor meerdere malen wordt bijgewerkt op Mijn Simyo, maar niet real time.

Ik hoor graag van je of ik hiermee je vragen hebt beantwoord! 🙂

Hoi allemaal,

Bij mij wordt ook het tijdelijke nummer weergegeven bij Facetime en iMessage. Alleen kan ik mijn nummer niet wijzigen in Settings > Phone > Number. Het is grijs. Ook na herstarten.

Hoe kan ik het tijdelijke nummer alsnog wijzigen?

Dank voor de hulp vast.

Groeten,

Marijn

Reputatie 7

@Marijnw Een google-search leverde mij het volgende op: https://support.apple.com/nl-nl/guide/facetime/fctm35545/mac

Wellicht heb je hier wat aan.

NB Simyo zal hierin vanuit haar rol als Provider niets kunnen betekenen.

@RicoK: dankjewel! Het is helemaal gelukt :relaxed:

Reputatie 7
Badge +6

Hi Marijnw, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Edit:

Fijn dat het is gelukt met de link van RicoK! Thanks RicoK! 

 

Mocht je nog ergens vragen over hebben, dan weet je ons te vinden! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer