.

Beantwoord

Mijn telefoonnummer word in Whatsapp door iemand gebruikt. Wat kan ik doen?

  • 10 January 2021
  • 5 reacties
  • 1194 Bekeken

Ik heb voor mijn zoon whatsapp aangemaakt met het telefoon nummer wat hij heeft gekregen van Simyo. Nu blijkt dat ik in een account van iemand anders zit, oftewel dit nummer is al in gebruik bij iemand anders!

Graag hier HEEL snel een antwoord op.…

gr Roy 

icon

Beste antwoord door Daisy 11 January 2021, 11:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Roy,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt!

 

Het kan zijn dat het toegewezen nummer alleen nog voor whatsapp op een ander toestel word gebruikt, dit staat namelijk los van je simkaart. Het nummer is dan een lange tijd uit de lucht gehaald voordat deze aan jouw zoon is toegewezen. De persoon die het nummer gebruikte, kan dit ook niet meer met dit nummer bellen/sms'en. Maar heeft dan nooit het nummer uit Whatsapp uit verwijderd en is daarom denk ik nog daar ook actief. Ik raad je aan even contact op te nemen met Whatsapp om te vragen wat het beste is om te doen in deze situatie. 

 

Mocht het allemaal niet lukken of vind je het een fijner idee dat jouw zoon gebruik maakt van een ander nummer, kan dat ook. Ik kan jullie dan kosteloos een vervangend nummer aanbieden, mocht je daar gebruik van willen maken ontvang ik graag een privébericht met aanvullende adresgegevens. 

 

Groetjes,

Daisy

 

Vandaag een nieuw prepaid nummer en krijg op whatsapp alleen maar Turken en Turkse nieuwsgroepen ed. om de oren, verwijderen lukt bijna niet. Je zou toch denken bij een nieuw nummer dat deze ook nieuw is of in ieder geval 6 maanden niet is gebruikt en uit het systeem is gehaald, nummers verkopen die bij anderen nog op de telefoon staan is een schande temeer als het iets van 50 groepen zijn met weet ik hoeveel gebruikers daarin in zitten.

Dit is een eenmalige Simyo prepaid nummer aangezien ik niet op dit soort onzin zit te wachten, dood gegooid worden met Turkse groepen en Turken die tegen je lopen lullen en mocht jij niet begrijpen wat ze zeggen en geeft commentaar krijg je nog meer watervallen aan woorden.

Ronduit belachelijk van Simyo

Hallo @Jan Fanta loop de (privacy) instellingen eens na binnen WhatsApp.

zelf heb ik zoveel mogelijk afgeschermd:

Laatst gezien en online: niemand

Profielfoto: iedereen

Info: niemand

Status: alléén delen met

Leesbewijzen: aan

Groepen: mijn contacten, behalve, en toen alle contacten aangevinkt die niet kunnen oproepen voor groepen.

Live locatie: geen

Oproepen: onbekende bellers stil houden

Geblokkeerde contacten: kun je zelf toevoegen.

Ik hoop dat je er wat mee kan

Succes.

 

 

 

Als de vorige eigenaar zijn whatsapp account niet heeft overgezet of afgesloten na het inleveren van het nummer zit dit probleem er in, je kan contact opnemen met whatsapp om te zien of ze het account kunnen verwijderen.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Jan Fanta,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat dit een vervelende situatie is. Excuses voor dit ongemak.

Ik zie dat @JanD en @Doornekamp33 je handige tips hebben gegeven (bedankt heren). 

Het is gebruikelijk dat 06-nummers na een tijd worden gerecycled. Dit gebeurt altijd na minimaal 6 maanden, het ziet er naar uit dat de oude eigenaar zijn WhatsApp account niet heeft verwijderd na het wijzigen van zijn nummer. Als de tips van @JanD en @Doornekamp33 niet helpen mag je mij een privé bericht sturen. Dan zorg ik ervoor dat je kosteloos een nieuw nummer krijgt. 


Groetjes,
Seren

Reageer