.

Beantwoord

Kan ik mijn Prepaid simkaart behouden en mijn nummer overzetten naar een andere provider?

  • 5 January 2017
  • 5 reacties
  • 397 Bekeken

Ik wil graag mijn simyo-nummer overzetten naar KPN sim only, maar ik wil graag de Simyo prepaid aansluiting behouden (met een ander nummer).
Kan dat?
icon

Beste antwoord door Ray 6 January 2017, 07:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Paul(uzzS),

dit kan op de volgende manier:
vraag eerst nummerbehoud aan op KPN als dat klaar is en je hebt dat dan moet je een prepaid bij Simyo aanvragen.
Wat is de reden dat je soort van weggaat en toch prepaid houdt?
Misschien kunnen we iets regelen?

Groet Paul..
Ha Paul,

De reden is dat ik met KPN voordelig een abonnement kan afsluiten, maar ik vind simyo prepaid wel erg makkelijk dus wil het houden als een tweede simkaart.
Ook hoopte ik dat ik de Simyo simkaart en het bijbehorende beltegoed zou kunnen behouden, daar er alleen een nieuw nummer aan gekoppeld hoeft te worden.

Groet,
Paul
Reputatie 5
Badge +10
Klein stukje tussendoor.
Hoe zit het dan met het saldo op de 1e prepaid kaart. Wordt dit overgezet naar de 2e prepaid kaart?

Even voor mijn kennis als forum expert. 😃
Als je je huidige nummer wilt meenemen naar KPN dan zul je inderdaad de stappen moeten volgen die Paul schreef. Je huidige prepaid account bij Simyo zal dan worden afgesloten.
Beltegoed ben je dan kwijt, dus zorg dat dit eerst op is.

Je kan dus niet je nummer meenemen en op de Simyo simkaart een nieuw nummer krijgen. Een nieuw nummer verkrijgen kan enkel als vervanging van de oude, die dan komt te vervallen, of bij een nieuwe aansluiting.
Badge +7
Hoi PauluzzS,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat leuk dat je je Simyo Prepaid wilt behouden, ook al wil je graag een Sim Only bij KPN 🙂 Jammer genoeg is het niet mogelijk om je nummer over te zetten naar KPN, en tegelijkertijd je Simyo Prepaid te behouden. Op het moment dat je nummer wordt overgezet naar een andere provider, komt je Simyo aansluiting te vervallen en werkt je Simyo simkaart niet meer.

Je hebt daarom de volgende 2 opties:
1) Je kunt een Sim Only bestellen bij KPN, maar zonder nummerbehoud. Je Prepaid bij ons blijft dan gewoon zoals hij is, en je krijgt een abonnement bij KPN met een nieuwe nummer
2) Je bestelt een Sim Only bij KPN met nummerbehoud. Op de overstapdatum wordt je Simyo aansluiting beƫindigd. Je simkaart werkt dan niet meer en het resterende beltegoed raak je dan kwijt. Mijn tip is daarom ervoor te zorgen dat je beltegoed op is voordat je nummer wordt overgezet. Anders is het een beetje zonde van je geld. Vervolgens kun je een nieuwe Prepaid bestellen op onze website. Je krijgt van ons dan een nieuwe simkaart en een nieuw nummer.

Zit hier een goede optie voor je tussen?

Groetjes,
Samantha

@ PaulH, maikel.twinnie en Raytje, heel erg bedankt voor jullie hulp 😃

Reageer