.

Beantwoord

Mijn nummer wordt overgezet zonder dat ik dat wil. Hoe los ik dit op?


Goedemorgen!
Ik kreeg gisteren een smsje van simpel dat ze mijn nummer per 10-7 gaan overzetten naar mijn nieuwe Simpel-abonnement. Maar ik heb helemaal geen nieuw Simpel-abonnement aangevraagd. Misschien heeft iemand die een nummer heeft dat op mijn nummer lijkt per ongeluk aangevraagd mijn nummer over te zetten? Van Simyo krijg ik nu ook een afscheidsmailtje! Kan dit nog ongedaan gemaakt worden?! Ik heb ook al contact opgenomen met Simpel en zij konden in eerste instantie niks vinden. (Dat kan kloppen, want ze zouden mijn gegevens inderdaad niet moeten hebben, aangezien ik daar geen klant ben...)
icon

Beste antwoord door Sarah 7 July 2018, 14:52

Bekijk originele reactie

12 reacties

Vreemd zeg..

Een moderator gaat hier zeker op reageren. Hou er rekening mee dat dit uiterlijk maandag is aan gezien er nu geen klantenservice is. Soms is er een moderator aanwezig maar geen garantie.

Fijn weekend in ieder geval..
Bedankt voor je reactie. Ik wacht het wel even af.
Ik moet zeggen: Een half jaar geleden heb ik een prepaid-kaartje van Simpel gekocht. Ik zat toen bij Kruidvat-mobiel. Ik heb nummerbehoud aangevraagd, maar dat werkte niet. Toen heb ik per e-mail en whatsapp contact opgenomen met de klantenservice van Simpel, maar die zeiden dat ze me alleen telefonisch konden helpen. Daar had ik niet zoveel zin in. Voor je het weet ben je tien keer twintig minuten met de klantenservice aan het bellen/in de wacht aan het staan. Ik wilde Simpel prepaid proberen als opstapje naar een abonnement daar, maar als de eerste ervaring al zo slecht is, kies ik liever voor een ander. Dat is het voordeel van prepaid, je zit nergens aan vast! Dus toen besloot ik een andere provider te kiezen. Ik kwam uit bij Simyo, waar ik nu sinds februari/maart klant ben. Bij Simyo ging het overnemen van het Kruidvat-nummer probleemloos....
En nu, in juli, krijg ik ineens een smsje dat mijn nummer per 10 juli wordt overgenomen door Simpel in verband met een abonnement daar!?? Zijn ze nu, na een half jaar ineens wakker geworden en daarom het nummer maar gaan overzetten? En kan dat zomaar, want ik heb toen overzetten van Kruidvat naar Simpel aangevraagd en nu zit ik alweer maanden bij Simyo. Kunnen ze dan zomaar mijn inmiddels ergens anders lopende nummer weghalen?? Bij Simpel snappen ze er niks van en kunnen ze niks vinden in hun systemen. Misschien is het ook alleen een standaardmailtje en gebeurt er niks op 10 juli. En misschien werkt mijn Simyo-account ineens niet meer en ben in mijn nummer en beltegoed kwijt. Dan zal ik ergens opnieuw moeten beginnen, met een nieuw nummer....
Maak je voor nu geen zorgen, gaat Simyo voor de 10e oppakken. En Simpel? Tja het is niet alleen de naam. Ik zat er voor ik bij Simyo kwam. Geen goeie herinneringen.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Twan82,

Welkom op het forum!

Goed dat je hierover een topic opent. Wat gek dat je nummer wordt overgezet, zonder dat je dat zelf hebt aangevraagd! :o

Ik heb je aansluiting er gelijk even bij gepakt en zie dat Simpel gister een verzoek heeft ingediend om jouw Simyo nummer over te nemen. Vandaar dat we je een bevestiging hebben gemaild over de beëindiging van je Simyo aansluiting. Ik snap dat je hier van schrikt, maar we gaan helemaal uitvogelen hoe het zit!

Zoals Ray al aangaf, kan dit pas na het weekend weer. De nummerbehoud-experts zijn dan namelijk weer aanwezig. We houden je op de hoogte zodra we meer weten, goed?

Groetjes,
Sarah
Helaas hebben de nummerbehoud-experts het niet opgepakt en is mijn nummer overgezet! Ik ga zelf wel even kijken of ik nog iets met het oude nummer kan en zo nee, dan begin ik weer met een schone lei en een nieuw nummer.
Jammer! Ook van het beltegoed. Kunnen jullie nog zien hoeveel dat was en dat eventueel vergoeden?
Blijf het een slechte zaak vinden dat dit zomaar heeft kunnen gebeuren. Simpel weet van niks maar nemen wel een nummer over.

Ik lees overigens dat je een controle sms krijgt die je moet bevestigen met een 5 cijferige code. Kun jij je daar iets van herinneren?

Bij het bestellen kun je aangeven dat je je nummer wil meenemen naar Simpel. Wij regelen de overstap en dat je abonnement bij je huidige aanbieder wordt opgezegd. Je hoeft alleen je telefoonnummer op te geven. We moeten zeker zijn dat het opgegeven mobiele nummer bij jou hoort. Na het afronden van je bestelling en betaling sturen wij daarom eerst een sms met afzender 3279 waarin we je vragen een 5-cijferige code terug te sturen. Zo valideren wij je telefoonnummer. Hoe sneller je de code terugstuurt, hoe sneller we naar de volgende stap kunnen gaan: toestemming vragen aan je huidige provider. Het versturen van een SMS aan 3279 kost niets extra, maar het is wel een premium-sms-nummer. Het kan zijn dat het SMS'en naar een premium sms-nummer geblokkeerd is voor jouw abonnement. Als dit het geval is, kun je de sms sturen naar 0642500550. Gemiddeld kunnen we je binnen 48 uur bevestigen wanneer je kunt overstappen.
Klopt. Ik heb een aantal weken geleden een paar keer zo'n sms gehad. Maar ik dacht: dat wil ik niet, dus daar reageer ik niet op. Maar blijkbaar wordt je nummer ook overgezet als je daar een paar keer niet op reageert?? Raar hoor!
Reputatie 7
Badge +7
Ik kan je verder niet helpen, maar wellicht is het verstandig als je nu eens alle informatie post.

Iedere posting van je geeft weer een nieuwe wending.
Ik kan je verder niet helpen, maar wellicht is het verstandig als je nu eens alle informatie post.

Iedere posting van je geeft weer een nieuwe wending.

Hoezo? Ik ben overgestapt van Kruidvat naar Simyo na een mislukte poging om naar Simpel over te stappen. En ik heb een maand geleden een smsje gekregen dat ze mijn nummer over zouden zetten als ik daarop zou reageren. Maar ik heb niet gereageerd, dus dat leek me niet van belang. Mijn eerste post bevat alle noodzakelijke informatie: Mijn nummer gaat zonder aanleiding weg. Die twee latere opmerkingen kleuren het verhaal verder in, maar geven het niet een andere wending, zoals jij suggereert. Maar je zult wel met het verkeerde been uit bed gestapt zijn. Waarom zou je je anders zo druk maken over een topic waar je al van weet dat je er niks mee te maken hebt en mij niet verder kunt helpen 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Niks verkeerde been. Maar oplossen gaat gewoon beter als je ook de informatie geeft die het verhaal verder kleurt.

Dus als je vorige week gebeld bent door Simpel, zeg dat dan even.
Maar je hebt gelijk. Ook met die informatie kan ik je niet helpen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Twan82,

Ik vind het heel eigenaardig wat er is gebeurd. Ik snap ook niet hoe dit allemaal is gekomen, maar wil graag nogmaals proberen dit voor je uit te zoeken. Ik kom daar zo snel mogelijk op terug. Is dat oké?

Bedankt voor jullie reacties, Ray en Wimj12!

Groetjes,
Niels
Reputatie 6
Badge +5
Hi Twan82,

Ik ben vandaag even voor je op onderzoek uit gegaan, maar tast nog steeds grotendeels in het duister. Ik heb je een in ieder geval een privébericht gestuurd over de situatie.

Groetjes,
Niels

Reageer