.

Beantwoord

Mijn cide voor nummerbehoud aanvraag is verlopen.Nummerbehoud afgewezen. Wat moet ik doen?

  • 27 April 2022
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

Hoe vraag ik opnieuw nummerbehoud aan in mijn simyo

 

icon

Beste antwoord door Nihad 28 April 2022, 15:13

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Harenmarjan,

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb wat meer informatie van jou nodig om hier een duidelijk antwoord op te geven. 

 

Het kan zijn dat je vergeten bent om door te geven dat je gebruik wil maken van nummerbehoud. Als jij de simkaart activeert worden de bundels direct geactiveerd, waardoor je twee actieve aansluitingen hebt (bij de oude provider en bij Simyo). Als je alsnog nummerbehoud wil, kan dit dus het beste aangevraagd worden vóórdat de simkaart wordt geactiveerd.

 

Mocht de simkaart nog niet geactiveerd zijn:

Dan kun je zelf nummerbehoud aanvragen via Mijn Simyo (wij kunnen dit niet doen voor de klant. Wij kunnen enkel ingediende verzoeken aanpassen). Om alsnog nummerbehoud aan te vragen dien je de volgende stappen even uit te voeren:

  1. De klant logt in op Mijn Simyo.
  2. Vervolgens komt de klant in het "Aan de slag" scherm terecht, en vult daar zijn simkaartnummer in, accepteert het contract en wijzigt het wachtwoord, zie hier voor een voorbeeld.
  3. De klant kiest tot slot voor Instellingen > Simkaart > Kopje "Snel regelen" Nummerbehoud aanvragen.
  4. Uiteindelijk kan de klant kiezen welk nummer hij/zij wilt behouden, en of dit een particulier, zakelijk nummer of een Prepaid is.
  5. Tot slot kan de klant voor Vraag nummerbehoud aan kiezen.

 De simkaart is wel geactiveerd

Dat betekent dat de bundels al geactiveerd zijn. In dit geval kan je alsnog nummerbehoud aanvragen via Mijn Simyo → Instellingen → Simkaart → Nummerbehoud aanvragen (kan niet in de mijn Simyo app).

 Belangrijk om te weten

  • Het is belangrijk dat het telefoonnummer actief blijft bij de vorige provider tot dat wij het nummer overnemen
  • Houd rekening met het opzegtermijn zodat de klant de juiste gewenste overstapdatum doorgeeft

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer