.

Beantwoord

Kan ik mijn abonnement stopzeggen en mijnnummer behouden?

  • 27 January 2017
  • 2 reacties
  • 182 Bekeken

Ik studeer nu in Ierland en heb een Ierse simkaart met een Iers abonnement gekocht,
dus zou ik mijn (maandelijks opzegbare) abonnement bij simyo graag stopzetten.
Is het dan nog steeds mogelijk om daarna hetzelfde nummer weer te gebruiken (bij simyo of een andere provider),
of gaat het nummer dan helemaal verloren (dat heeft iemand me gisteren wijs gemaakt)?
Mocht het verloren gaan, is er een manier om niks te spenderen aan mijn abonnement in Nederland, maar toch mijn nummer te behouden?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 January 2017, 08:04

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je kunt geen nummer behouden zonder aansluiting! 06-nummers zijn er niet oneindig en een aansluiting voor niets bestaat niet! Dus stopzetten kan niet, want dan is je nummer weg en gratis kan niet!

Goedkoop kan wel! Je kunt prepaid bestellen en daar je nummer op laten zetten. In dat geval kun je je nummer behouden, maar je moet wel elke 6 maanden bellen, SMSen, internetten, beltegoed opwaarderen of een internetbundel kopen. Dat kost dus zo'n 20 á 30 cent per jaar. Gebruik je de aansluiting niet elke 6 maanden, dan vervalt de aansluiting EN dus het nummer.

Om je nummer te behouden op een prepaid aansluiting moet je huidige abonnement opzegbaar zijn, dus moet je een jaarabonnement hebben dat al een jaar of langer loopt of een maandabonnement. In dat geval bestel een prepaid kaartje van Simyo en neem met nummerbehoud je nummer daarnaartoe mee.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ierland,

Welkom op 't forum :)

Wat leuk dat je in Ierland studeert! Zoals Groentjuh al zei is het dus mogelijk om je nummer via een Prepaid te behouden. Let er wel op dat je dan eens per half jaar belt of sms't om het nummer actief te houden. Heb je hier nog vragen over?

@Groentjuh bedankt voor het juiste antwoord!

Groetjes,
Caspar

Reageer