.

Beantwoord

Mijn abonnement loopt nog, maar ik wil nummerbehoud aanvragen bij een andere provider. Wat nu?

  • 16 November 2016
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

Beste Simyo,

Ik heb nu een sim only abonnement van 13,- maand inc 2 gb internet.
Graag wil ik een S7 met abonnement halen bij een andere provider. Het bijbetalen maakt mij niet zoveel uit maar de totaalprijs wel. Bij die andere provider kom ik uit rond de 800,- voor 2 jaar. Met mijn huidige Simyo sim only kan ik geen constructie bedenken dat hiermee in de buurt komt (icm met een los toestel).
Nu kan ik in mijn bundel data op 0 zetten en dat zou betekenen dat ik 4 euro per maand ga betalen voor een abonnement wat ik niet gebruik.
Op zich is dat ook niet erg maar ik zou graag het nummer beschikbaar krijgen voor het nieuwe abonnement, hebben jullie een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Met vriendelijke groet,

Thomas
icon

Beste antwoord door Samantha 17 November 2016, 11:41

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Thomas19891,

Je kunt je huidig abonnement afkopen en dan ben je vrij om naar een andere provider te gaan met nummerbehoud. Als dit je keuze is (wel jammer dat je bij Simyo weg wilt gaan) kan je vooraf je abonnement wijzigen naar de laagste optie (in jouw geval € 4/maand). je betaalt dan aan Simyo een afkoopsom van het restant aantal maanden x het maandbedrag.
Beste Franswon,

Bedankt voor uw snelle reactie.
Ik begreep echter uit een ander bericht dat de afkoopsom gaat op basis van de bundel die is gekozen bij het abbonoment. Ik ga vanmiddag even bellen hoe het zit.
Badge +7
Hoi Thomas19891,

Welkom op het Simyo forum! :D

Wat jammer dat je ons wilt verlaten! Al vind ik je keuze wel begrijpelijk :)

Je kunt je abonnement inderdaad afkopen. Daarna ben je vrij om over te stappen naar een andere provider met nummerbehoud. De afkoopsom wordt bepaald door de abonnementsprijzen van de bundels die op je contract staan. Jouw afkoopsom wordt daarom gebaseerd op bundels van € 13,00 per maand.

Je kunt er ook voor kiezen om je internetbundel op te zeggen, zodat je alleen € 4,00 per maand betaalt. Je abonnement loopt dan tot 1-8-2017. Dit is voordeliger, maar je kunt dan helaas geen nummerbehoud aanvragen bij je nieuwe provider. Dit is dus een keuze die je zelf moet maken.

Als je besluit om af te kopen, laat je dit dan weten? Dan sturen wij je een afkoopvoorstel per mail.

Groetjes,
Samantha

@ franswon, Bedankt voor het meedenken! 🙂

Reageer