.

Beantwoord

Hoe lang duurt het overzetten van je telefoonnummer?

  • 18 May 2017
  • 4 reacties
  • 2565 Bekeken

Vandaag is mijn nummeroverdracht van tele2 naar simyo. Ik kreeg vanochtend al een popup bericht op mijn simyo dat het zover is, dus ik heb mijn simyo simkaart in mijn telefoon gedaan. Helaas de hele dag nog geen service. Duurt de feitelijke overdracht zo lang? (ben ik zo lang nummerloos?) Of is er iets anders aan de hand?
Liset
icon

Beste antwoord door Asma 19 May 2017, 10:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Simkaart van Simyo is wel geactiveerd?
Ja!
Kan trouwens de hele dag duren. In de regel gebeurt het sneller, maar tele2 moet jouw nr. eerst vrij geven. Als zij daar bijna de hele dag op wachten.. Je zou de telefonische klantenservice van Simyo kunnen bellen. Bel i.p.v. 1200 naar 0800-8007.. Is gratis vanaf elk toestel.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi LiW,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je zo lang geen service had met je Simyo simkaart.

Nummerbehoud kan de hele dag plaatsvinden. Meestal gebeurt dit in de ochtend, maar je nummer kan ook pas is de avond overgezet worden. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je telefoonnummer pas rond 18.00 uur is overgezet. Kun je hier inmiddels gebruik van maken?

In de e-mail die wij op 17 mei naar je hebben toegestuurd adviseren wij je om je Simyo simkaart pas te gebruiken als je oude simkaart is vervallen. Op deze manier weet je namelijk zeker dat je nummer is overgezet en blijf je bereikbaar totdat de overzetting plaatsvindt. :$

Houd er rekening mee dat je belbundel deze maand naar rato worden berekend. Dit houdt in dat je een deel van je belbundel krijgt voor de periode van 19 mei tot en met 31 mei 2017. Je nieuwe bundel gaat vervolgens in op 1 juni. Natuurlijk betaal je ook alleen maar voor deze korte periode. Je internetbundel daarentegen krijg je wel helemaal van ons, alleen betaal je voor de periode van 19 mei tot en met 31 mei. De extra MB's krijg je cadeau van ons. Op deze manier kun je zorgeloos internetten deze maand. :D

Je eerste factuur zal trouwens wat hoger uitvallen dan gebruikelijk. Dit komt omdat wij je abonnementskosten altijd één maand vooruit in rekening brengen. Dit betekent dat je de abonnementskosten van mei én juni op je factuur ziet staan. Ook de eenmalige aansluitkosten van € 14,99 vind je hierop terug.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer