.

Beantwoord

KPN zet niet over, heeft mijn klantnummer niet

  • 24 December 2013
  • 15 reacties
  • 1448 Bekeken

Dag,

Ik kreeg een afwijzing voor overzetten van KPN naar Simyo.
Ik heb gebeld met KPN: simyo heeft mijn klantnummer niet vermeld.
KPN wil het overzetten alleen regeeln als mijn klantnummer ( 036112021) er bij staat, jullie moeten mijn simkaart nummer juist niet vermelden.
Als jullie dat even regelen, dan zetten ze alsnog per 24-1-2014 mijn tel. nummer over naar simyo.
Ik heb nl een maand opzegtermijn, dus de datum klopt.
Ik kan nergens vinden waar ik opnieuw een aanvraag moet doen, behalve door nog eens een abonnement te kiezen, dat wil ik niet.
Renee
icon

Beste antwoord door Charlene 27 December 2013, 11:14

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge +8
Dag,

Ik kreeg een afwijzing voor overzetten van KPN naar Simyo.
Ik heb gebeld met KPN: simyo heeft mijn klantnummer niet vermeld.
KPN wil het overzetten alleen regeeln als mijn klantnummer ( 036112021) er bij staat, jullie moeten mijn simkaart nummer juist niet vermelden.
Als jullie dat even regelen, dan zetten ze alsnog per 24-1-2014 mijn tel. nummer over naar simyo.
Ik heb nl een maand opzegtermijn, dus de datum klopt.
Ik kan nergens vinden waar ik opnieuw een aanvraag moet doen, behalve door nog eens een abonnement te kiezen, dat wil ik niet.
Renee


Hoi noggeensimyo,

Ik zie dat je je aanvraag nummerbehoud inmiddels wel hebt kunnen aanpassen. Ben je er zeker van dat het simkaartnummer niet ook vermeld moest? Er wordt wel eens om een klantnummer gevraagd, bij zakelijke aansluitingen, maar voor zover ik weet moet daar dan wel een simkaartnummer bij ook..
We gaan je aanvraag nu zo doen, daar krijg je dan weer een mail van of KPN hem nu goedkeurt.
Je hoort dus nog van ons :)

Groetjes, Charlene
Dag Charlene,

Dank voor je reactie.
Maar wat ik nu zie is dat de 2e aanvraag door KPN is afgewezen omdat de 1e aanvraag is goedgekeurd?
Wat is nu de status? En per wanneer?
Het klopt dat ik een zakelijk ab. had bij KPN en dat ze daarom een klantnummer nodig hadden.
Kun je mijn status aanpassen, want nu staat er weer afgewezen en dat ik opnieuw moet aanvragen, maar zo blijven we aan de gang :-)
Groet  Renee
Badge +6
Hoi Noggeensimyo,

Ik heb even contact opgenomen met onze afdeling Nummerbehoud, de status is nu rechtgezet, we zullen je nummer op 25-3-2014 overnemen van KPN 🙂.
Dag Kim,

Dank je wel, maar toch niet helemaal goed.
Ik ben langer als 1 jr bij KPN geweest en heb dus een opzegtermijn van 1 maand.
Geen 3 maanden!
Moet ik KPN bellen? Zij gaven eerder aan dat 24-1-2014 heel goed mogelijk was.
KPN moet zich wel aan de opzegtermijn houden.

grpet  Renee
Dag Kim,

Ik heb zojuist KPN gesproken; mij is 1 mnd opzegtermijn toegezegd.
Daar gaan ze zich ook aan houden.
Je hoort motgen wat KPN zegt.
Hebben jullie nog iets van mij nodig of komt de andere datum gewoon via KPN naar jullie?
Wat doe ik een moeite om naar Simyo te komen, he?:)
gewoon leuk, zo'n smartpone...

groet  Renee
Ik heb vandaag met de heer Dirk Visser gesproken.
Hij zegt dat als er opnieuw nummerbehoud wordt aangevraagd, zijn naam daarin wordt genoemd, verzoek tot handmatige aanpassing wordt gedaan, de opzegtermijn dan 1 mnd wordt omdat hij toestemming geeft.
Ik kan zelf niet opnieuw nummerbehoud aanvragen omdat dit al geregeld is.

Jullie moeten in het veldje notitie een ; (= het teken 😉 plaatsen en een maand opzegtermijn met toestemming noemen.

Dank en goede jaarwisseling!
Badge +6
Hoi Noggeensimyo,

Ik zie dat wij in eerste instantie het verzoek hadden gedaan voor 24-1, maar daarop heeft KPN toen aangegeven dat je pas 25-3 weg mag, wat op zich niet raar is, omdat het een zakelijk abonnement is, waar doorgaans een opzegtermijn van drie maanden aan vastzit.

Wat ik je wil aanraden om te doen, is om nogmaals contact op te nemen met KPN om navraag te doen met welke opmerking onze afdeling Nummerbehoud in dit geval de aanvraag voor je nummer moeten doen, zodat KPN de aanvraag voor nummerbehoud handmatig in behandeling kan nemen en je nummer eerder kan vrijgeven.

Dit omdat, als we nu een nieuw verzoek doen met een opzegtermijn van een maand, er automatisch een datum terug zal komen met een opzegtermijn van drie maanden en dat is natuurlijk niet de bedoeling als je al met een maand weg mag van KPN 🙂.

Ik hoor het graag van je! :)

Update: Sorry, had je laatste reactie nog niet gelezen, helemaal duidelijk, we gaan een nieuw verzoek voor je doen! :)
Dag Kim,

Heel fijn, dank!
Werkt wel fijn, zo'n forum.
Nu maar hopen dat ze het goed gaan doen.
Renee
Dag Kim,

Blijft maar niet goed gaan.
Aub bij aanvraag benoemen dat er toestemming is gegeven voor 1 mnd Ă©n noteren dat er handmatig omgezet moet worden.
Ze wijzen een notitie met alleen 'klant wil 1 mnd\  af.
Er moet staan ; handmatig en met toestemming KPN. Inclusief de punt/komma, anders snapt kpn het niet??

groet Renee
Badge +6
Hoi Noggeensimyo,

De goedgekeurde aanvraag moest eerst worden geannuleerd en pas na 24 (werk)uren kan onze afdeling Nummerbehoud dan een nieuwe aanvraag voor je doen, dat zou dus vandaag gebeuren.

Echter, zie ik net dat je eergisteravond zelf een nieuw verzoek hebt ingediend via Mijn Simyo, dat is eigenlijk niet zo handig 😉, maar ik ga aan onze afdeling Nummerbehoud vragen dit verzoek aan te passen naar een handmatig verzoek met inderdaad de opmerking met ;, anders wordt deze namelijk ook weer afgekeurd...

Geduld! 😉
Dag allen,

Een goed nieuwjaar!

Ik heb met KPN gesproken, er lagen wat blokkades op het overzetten van het nummer.
Volgens de klachtenmanager is alles nu opgelost, MAAR....

Jullie moeten even een nieuwe aanvraag doen, dan pakt de manager het op.
Enige doorwaarde is dat jullie een ;  in het opmerkingenveld plaatsen. Er hoeft geen tekst bij! Alleen een ;
Dus het leesteken puntkomma = ;;;;;;;   in het opmerkingenveld, dan halen zij hem er handmatig uit.
Zouden jullie dat willen doen?
groet  Renee
Badge +6
Hoi Renee,

Ook een gelukkig nieuwjaar! :)

Helaas kan onze afdeling Nummerbehoud pas een nieuwe aanvraag doen met de ";", wanneer de aanvraag die je zelf nieuw hebt ingediend via Mijn Simyo is afgewezen door KPN. Ik hou het voor je in de gaten!
Badge +6
Hoi Renee,

Ik zie dat inmiddels de aanvraag voor 24-1 is goedgekeurd, eind goed, al goed! 😉
Ja, dank jullie wel!
Badge +8
Hoi Noggeensimyo,

Poeh, wat een verhaal.. Eind goed, al goed zullen we maar denken.
Fijn dat we nu zeker hebben dat je de 24ste bij Simyo komt :)

Groetjes, Charlene

Reageer