.

Beantwoord

Kan mijn nummer vrijgegeven worden?

  • 18 September 2018
  • 2 reacties
  • 590 Bekeken

Hallo,

Mijn werkgever gaat mijn telefoonabonnement overnemen via een andere provider. Is het mogelijk om mijn telefoonnummer vrij te geven, zodat ik dit kan behouden?

Groeten, Annelou
icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 September 2018, 15:41

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat ligt eraan.

Als je prepaid hebt, dan ben min of meer vrij om over te stappen.

Als je een abonnement hebt, dat maandelijks opzegbaar is(of is geworden), dan kun je met 1 maand opzegtermijn overstappen. Bij nummerbehoud moet je in dat geval aanvragen om op een datum 1 maand in de toekomst nummerbehoud uit te laten voeren.

Als je een abonnement hebt, dan niet maandelijks opzegbaar is, dan moet je deze eerst afkopen. Een moderator kan jouw een afkoopvoorstel doen. Dit kun je onder Mijn Simyo -> Instellingen -> Abonnement onder Contract zien. Als het contract tot in de toekomst loopt, dan moet je eerst afkopen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Annelou,

Welkom op het Forum!

Jammer dat je gaat overstappen maar ik snap de reden zeker! Ik heb je aansluiting bekeken en ik zie dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Groentjuh legt al uit dat je hiermee kan overstappen met een opzegtermijn van 1 maand. Als je vandaag een bestelling met nummerbehoud plaatst bij je nieuwe provider, wordt je nummer 19 oktober overgezet.

Heb je hier nog vragen over?

@Groentjuh, Bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer