.

Beantwoord

Kan ik Whatsapp van een oud nummer blijven gebruiken?

  • 21 February 2020
  • 2 reacties
  • 1970 Bekeken

Mijn dochter had een prepaid maar dat hebben we niet op tijd verlengd. Daarom kunnen we nu niet kiezen voor opwaarderen met nummerbehoud. Ik heb een nieuwe prepaid met nieuw nummer besteld maar las ergens dat als ze de whats app nog kan gebruiken, haar nummer niet opnieuw is uitgegeven. Kan ik een verzoek indienen om haar nieuwe simkaart aan haar oude telefoonnummer te koppelen? Zo ja, hoe kan ik dat regelen?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 22 February 2020, 11:16

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Een moderator (= Simyo medewerker) kan kijken of het nummer nog terug te halen is. Soms kan dat nog als het pas net is verlopen. Als het langer is, dan kan Simyo niets meer regelen.

Voordat nummers opnieuw worden uitgegeven duurt soms best even, omdat er eerst een afkoelperiode is. Tijdens die afkoelperiode wordt het nummer kunnen mensen ontdekken dat het er niet meer is, zodat de volgende gebruiker van het nummer minder last heeft van personen, die de vorige eigenaar wilden bereiken.

De whatsapp nog werkt kan kloppen, want whatsapp weet (nog) niet dat het nummer verlopen. Zolang niemand anders(/een volgende gebruiker van de nummer) het nummer activeert op whatsapp blijft dat werken.

Mocht het nummer niet terug te halen zijn, dan raad ik aan dat uw dochter gaat whatsappen via het nieuwe nummer. Hoe je dat kunt regelen lees je hier.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi VanessaS, 

Welkom op ons forum!

Volgens mij heeft Groentjuh al perfect antwoord gegeven op je vraag. Weet je zeker dat het oude nummer van je dochter niet terug te halen is? 

Groetjes, 
Bas

Reageer