.

Beantwoord

Kan ik terug overstappen van Sim Only naar Simyo Prepaid?

  • 31 July 2018
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

Badge
Vandaag heb ik een Simyo prepaid omgezet in Sim Only, met de bedoeling dit tijdens mijn opkomende vakantie in Europa te gebruiken. Aangezien ik vast in Israel woonachtig ben, gebruik ik de Simyo Sim (oorspronkelijk prepaid) alleen tijdens bezoek aan Nederland (in Israel gebruik ik een lokale provider), maar om ook Internet te kunnen gebruiken tijdens vakantie in een ander Europees land, heb ik Sim Only aangevraagd. Morgen, meteen na de omschakeling op Sim Only, wil ik het opzeggen om het alleen voor die ene maand (augustus) waain mijn vakantie valt te gebruiken zonder verlenging naar een volgende maand, wanneer ik weer terug ben in Israel. Maar ik wil mijn SIM met nummmer aanhouden om bij een eventueel volgend bezoek aan Nederland of een ander Europees land mijn Simyo SIM weer te kunnen activeren zonder een nieuwe Sim aan te moeten schaffen. Hoe doe ik dat?

Met dank
icon

Beste antwoord door Thomas 1 August 2018, 14:52

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hoi jloew,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂 Om het forum overzichtelijk te houden heb ik je vraag even verplaatst. Ook kun je het beste je vraag in 1 topic stellen om verwarring en miscommunicatie te voorkomen.

Handig dat je een aparte simkaart hebt voor als je in Nederland bent. En slim dat je direct bezig bent om je overstap van Sim Only terug naar Prepaid in orde te maken. In je gegevens zie ik dat je inmiddels de Sim Only hebt opgezegd, dat is niet nodig om weer te kunnen overstappen straks naar Prepaid, zo loop je ook kans om je telefoonnummer kwijt te raken na de opzegtermijn van 30 dagen. Wat ik je aanraad om te doen is om de opzegging terug te draaien via onze annuleringspagina. Zodra je vakantie bijna om is bestel je via onze website een nieuw Prepaid kaartje met nummerbehoud. Wij zetten dan je nummer binnen 6 werkdagen over op je nieuwe simkaartje.

Wat betreft de kosten, in de derde week van de maand wordt de factuur klaargezet in Mijn Simyo. Vanaf dat moment zie je alle kosten die je gemaakt hebt inclusief de verrekening van je beltegoed,. In eerste instantie staat hier ook nog bij dat je jouw abonnement betaalt voor volgende maand. Omdat je binnen Simyo weer overstapt op Prepaid via de stappen die ik hierboven heb gezet, zal je uiteraard dat niet hoeven te betalen. Je betaalt naar rato slechts tot en met het moment dat je nummer weer is overgezet naar Prepaid. Dat scheelt weer.

Is het zo een duidelijk welke stappen je moet nemen? Als je nog vragen hebt, laat dan gerust een reactie achter hier.

Groetjes,
Thomas
Badge
Hallo Thomas,

Hartelijk bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg! Ik weet alleen niet of in mijn situatie terugdraaien naar Prepaid de voorkeur heeft. Ten eerste moet ik dan toch een nieuwe kaard krijgen, die waarschijnlijk niet naar mijn adres hier in Israel verzonden kan worden, maar naar het adres van familie in Nederland, waar ik op bezoek was (Ik meen dat ik bij de eerste anvraag alleen een Nederlands adres kon opgeven). En omdat het om een gebruik van eens in de zoveel tijd gaat, lijkt het mij geen probleem om bij een eventueel volgend bezoek aan Nederland weer een nieuwe Prepaid SIM (ik weet, met nieuw nummer, dat is niet zo een probleem voor incidenteel gebruik) aan te schaffen. Alleen in het geval dat verzending van de neuwe kaart naar mijn adres in Israel mogelijk zou zijn, zou ik overwegen om (opnieuw na overzetting in Sim Only voor internet gebruik) die kaart weer bij een bezoek aan een ander Europees land te gebruiken. Maar dat lijkt mij allemaal een beetje ingewikkeld.

Het gaat dus om gebruik van Simyo, eens in de zoveel maanden, bij bezoek aan een Europees land, incl. Nederland, want internationale SIM kaarten die vanuit Israel gekocht worden hebben hogere tarieven.

Met vriendelijke dank en beste groet

Jloew
Reputatie 6
Badge +5
Hi jloew,

Het klopt dat wij de simkaart niet naar het buitenland kunnen verzenden. Naar Israël versturen gaat dus ook niet lukken, familieleden zouden het kaartje dan op de post moeten doen of mee moeten nemen. Het proces van het nummer behouden op een Prepaid simkaart verschilt niet zoveel van een nieuwe simkaart aanschaffen. Je zal dan alleen het stoppen van de Sim Only moeten annuleren. Het is natuurlijk helemaal aan jou wat precies gaat doen 😉 Kom je er verder uit zo?

Groetjes,
Niels
Badge
Ja hoor, alles is duidelijk. Dus nogmaals bedankt! Ik laat het maar zoals het is: stoppen van Sim Only na buitenlands gebruik in augustus.

Grietjes,

Jloew
Reputatie 5
Badge +5
Hoi jloew,

Fijn dat het helemaal duidelijk is zo. 🙂 Mocht je toch nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Els

Reageer