.

Beantwoord

Kan ik overstappen naar Sim Only?

  • 10 June 2016
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

Beste simyo,

Ik wil overstappen naar een simonly abonnement, echter zie ik dat er nog aanvraag openstaat voor nummerbehoud. Deze aanvraag wil ik annuleren maar ik zie niet hoe ik dit moet doen. Ik wil mijn huidig telefoonnummer bewaren.

Met vriendelijke groet,

Jasper
icon

Beste antwoord door Angela 12 June 2016, 12:40

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jasperkn,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dit komt vragen 🙂 Leuk om te zien dat je graag wilt overstappen naar een Sim Only Abonnement.

In jouw gegevens zie ik dat je in 2013 nummerbehoud aan hebt gevraagd. Dit is toen die tijd niet doorgegaan. Het kan kloppen dat je de aanvraag nog ziet staan, maar deze is toen die tijd netjes geannuleerd. Je hoeft je hier geen zorgen om te maken met de overstap naar Sim Only. Deze kun je gewoon maken met je huidige nummer.

Het nummer wat je toen die tijd wilde meenemen, kan al lang niet meer overgezet worden. Dit kan dan dus ook niet in de weg staan gelukkig 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela

Als ik nu wil overstappen naar een simonly abonnement dan krijg ik de volgende melding:

"Je kunt nu niet overstappen naar Sim Only, omdat je nummerbehoud hebt aangevraagd. Als je nummer is overgezet kun je overstappen naar Sim Only. Bekijk de status van je nummerbehoudaanvraag om te zien wanneer je kan overstappen".

Er moet namelijk nog steeds iets gebeuren met in 2013 aangevraagd nummerbehoud. Uit 2013 waren de volgende stappen ondernomen:
Stap 1: voor nummerbehoud --> goedgekeurd
Stap 2: Antwoord van de vorige provider --> afgewezen
Stap 3: Overzetten nummer --> zie stap 2

Groeten,

Jasperkn
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jasperkn,

Dankjewel voor je duidelijke reactie! Ik zie al wat er mis is gegaan inderdaad. Je oude (2013) aanvraag voor nummerbehoud is nooit officieel geannuleerd. Dit was immers niet nodig, want toen het afgewezen was en later niet opnieuw ingediend is, kon je gewoon gebruik maken van je tijdelijke nummer.

Ik heb het meteen doorgegeven aan de afdeling nummerbehoud, en je kunt over plusminus een uurtje weer de overstap maken!

Laat je me weten hoe dit loopt?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Ik zie nu dat het is veranderd in het systeem. Ik kan nu gewoon mijn sim only abonnement samenstellen.

Groeten,

Jasper
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Jasperkn,

Super dat het nu wel werkt! Bedankt voor je bericht.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Sean

Reageer