Ik heb bij KPN een nieuw abonnemment met telefoon gevonden dat ik wil afsluiten via Belsimpel.nl. Ik heb nu een maandelijks lopend abonnement van jullie, waarvan ik het nummer graag wil behouden en wil laten overzetten naar mijn nieuwe abonnement. Volgens jullie voorwaarden kan ik nu mijn abonnement opzeggen, en stopt mijn abonnement per 1 april. Graag wil ik dan mijn nieuwe abonnement laten ingaan, met behoud van eigen nummer.
Belsimpel geeft aan dat ze bij nummerbehoud normaalgesproken een maand opzegtermijn aanhouden, omdat dat meestal de opzegtermijn is. Ik ben van mening dat dat niet hoeft, gezien mijn opzegtermijn korter is.
Volgens de regels van de OPTA moet dit ook kunnen. Als ik nu opzeg, stopt mijn abonnement per 1 april. Jullie zijn van verplicht mijn nummer een maand te bewaren, zodat nummerbehoud kan worden uitgevoerd. Als mijn nieuwe abonnement per 1 april ingaat, en zij een nummerporteringsverzoek indienen bij jullie, moet dit toch kunnen per 1 april?
De helpdesk bood weinig informatie, behoudens "maar zo gaat het altijd". Volgens de regels is mijn vraag volgens mij geen probleem.
Beste antwoord door Ernst
Bekijk originele reactie