.

Beantwoord

Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten'met behoud van mijn nummer omdat ik naar het buitenland ga?

  • 17 October 2016
  • 2 reacties
  • 366 Bekeken

Voor een jaar ga ik naar het buitenland en zal ik niet mijn Nederlandse simkaart gebruiken. Om die reden zou het voordelig zijn om mijn abonnement op te zeggen. Toch vind ik het fijn als ik, wanneer ik terugkom nog mijn oude telefoonnummer heb. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn eigen nummer behoud, zonder dat ik aan mijn abonnementskosten vast blijf zitten?
icon

Beste antwoord door Ilias 18 October 2016, 10:20

Bekijk originele reactie

2 reacties

Ik adviseer je abonnement om te laten zetten naar prepaid. Mits dit contractueel mogelijk is uiteraard. Heb je dit dan gedaan hoeft er enkel 1x de 6 maanden iets van uitgaand verkeer te zijn geweest om het nummer geldig te houden. Dit kan zijn een telefoon, een smsje of de aanschaf van een internet bundel. Een smsje lijkt mij de goedkoopste oplossing, wellicht kun je een familielid vragen dit te doen (agenda puntje).

Als je weer in NL bent kun je weer van prepaid naar abonnement.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1?c=3

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Femke04,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat je voor een jaar naar het buitenland gaat! Ik ben enorm benieuwd waar je naar toe zal gaan.

Wat betreft je vraag, ik snap dat het onhandig is om nu een abonnement te hebben als je naar het buitenland gaat. Helaas zie ik terug dat je nog een contract hebt tot volgend jaar, 1-9-2017. Het contract kan dus niet opgezegd worden. Ook vervalt hiermee het advies dat Raytje je heeft gegeven. Helaas.

Ik adviseer je om je bundels te verlagen naar de laagst mogelijke bundel om zo min mogelijk kosten te hebben per maand als je in het buitenland bent. Je kunt er ook voor kiezen om het contract af te kopen en een afkoopvoorstel te ontvangen. Je koopt dan de maanden van het contract af tegen de bundels die je hebt aangeschaft bij afsluiten van het contract. Dan kun je om nummerbehoud vragen en overstappen naar een Prepaid aansluiting.

Zelf raad ik je aan om het niet af te kopen, maar de bundels te verlagen naar de laagst mogelijke bundel. Dit bespaart je tijd en geld! De bundels die staan op je contract zijn namelijk duurder dan de laagst mogelijke bundels. Je had namelijk een contract afgesloten voor € 14,00 en de goedkoopste bundel is € 4,00. Dit scheelt dus enorm veel!

Heb ik je hiermee voorzien van goede adviezen? Heb je nog vragen?

Groetjes,
Ilias

@Raytje, enorm bedankt voor je hulp!

Reageer