.

Beantwoord

Kan ik mijn Abonnement behouden met een ander nummer?

  • 10 January 2019
  • 3 reacties
  • 852 Bekeken

Ik ben het zo langzamerhand beu dat mijn telefoonnummer bij allerlei door mij niet te controleren instanties is opgeslagen. Ik zou daarom mijn huidige telefoonnummer willen overzetten naar een nieuw te kopen prepay-sim (ook van Simyo), en een geheel nieuw nummer gebruiken op mijn huidige Simyo-sim. Op die manier kan ik de prepay-sim in een oude telefoon stoppen voor het geval dat, of misschien zelfs doorschakelen naar mijn nieuwe 06.

Hoe pak ik zoiets aan? Ik kan natuurlijk gewoon een prepay-sim kopen en met nummerbehoud mijn huidige telefoonnummer overzetten, maar hoe regel ik dan een nieuw nummer op mijn abonnement-sim?
icon

Beste antwoord door Niels 11 January 2019, 17:40

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi isaac,

Welkom op het Simyo Forum :)

Begrijpelijk dat je niet wilt dat je telefoonnummer bij veel plekken bekend is. Een tweede nummer nemen is dan een goede optie. Het is echter niet mogelijk om je telefoonnummer op een andere simkaart te zetten en dan vervolgens je huidige simkaart voor een ander nummer te gebruiken. Je zal in dit geval twee bestellingen moeten doen:

  • Een bestelling van een Prepaid simkaart met nummerbehoud van je huidige nummer. Je nummer wordt dan op een nieuwe simkaart gezet.
  • Een Sim Only bestelling. Je zal dan nog een nieuwe simkaart met een nieuw nummer ontvangen. Je kan je huidige simkaart dan weggooien.
Wat ook nog een optie is, is je huidige telefoonnummer veranderen. Hiervoor wordt € 5,- in rekening gebracht. Je kan je oude nummer dan alleen niet behouden. Meer informatie is te vinden op deze pagina.

Heb je hier verder nog vragen over? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Ha Niels,

Dank voor je reactie! De dubbele bestelling is denk ik de optie waar ik voor ga, want ik wil mijn huidige nummer wel behouden, maar als het ware degraderen naar een ouwe iPhone.

Maar ik heb nog wel een vraag. Het bestellen van een Prepaid en het overzetten van mijn huidige nummer begrijp ik. Maar ik heb op dit moment een Sim Only-abonnement van Simyo. Moet ik dan een nieuwe Sim Only-bestelling doen en mijn huidige abonnement opzeggen? En wordt mijn huidige nummer überhaupt pas beschikbaar om overgezet te worden als ik mijn abonnement opzeg?
Reputatie 6
Badge +5
Hi isaac,

Graag gedaan! Je bent contractvrij bij Simyo, wat betekend dat je nummer met 30 dagen opzegtermijn beschikbaar is. Op het moment dat je een Prepaid bestelling met je huidige nummer voor nummerbehoud, wordt dit in orde gemaakt. Wij zorgen er dan voor dat je huidige Sim Only abonnement stopgezet wordt, je hoeft dit zelf niet te doen. Voor een Sim Only abonnement met een nieuw nummer moet er inderdaad een nieuwe bestelling geplaatst worden.

Nog een tip: Aangezien je twee bestellingen doet, kan je de tweede bestelling doen door middel van een vriendendeal 🙂 Meer informatie is op de volgende pagina te vinden.

Ik hoor graag of het lukt!

Groetjes,
Niels

Reageer