.

Beantwoord

Ik wil overstappen maar heb een contract lopen. Wat nu?

  • 19 July 2017
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

Beste Simyo,

Ik wil graag overstappen naar een andere provider en daarmee wil ik ook graag mijn nummer behouden. Echter, nu geeft deze provider aan dat het niet gaat, want ik heb nog een contract bij jullie tot en met 01-01-2018. Dat vind ik raar daar ik al meer dan 2 jaar klant ben en tevens destijds een contract heb afgesloten welke maandelijks opzegbaar was na 1 maand. Het enige wat er gebeurt is mijn inziens is dat ik mijn bundel heb aangepast afgelopen jaar in januari, maar ik neem aan dat ik dan niet ineens nog een jaar aan jullie vast zit.

Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Groeten Stef van Gompel
icon

Beste antwoord door Asma 20 July 2017, 09:19

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Corky01,

Welkom op het Forum!

Ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je contractperiode. :(

Op het moment dat je alleen je bundels wijzigt, dan heeft dit geen effect op je contractperiode. Ik heb het gelijk voor je uitgezocht en zie dat je volgens onze gegevens je abonnement op 22 december 2016 bij ons hebt verlengd. Je nieuwe belbundel en contractverlenging is hierom ingegaan op 1 januari 2017.

Het is helaas niet mogelijk om nu al naar een andere provider over te stappen, dit kan pas vanaf 1 januari 2018 kosteloos. Mocht je toch heel graag eerder willen overstappen, dan is het mogelijk om je contract voortijdig af te kopen. Wij brengen dan de (originele) abonnementskosten die op je contract staan in één keer in rekening tot het einde van je contractperiode.

Als je graag meer informatie wilt ontvangen over de hoogte van je afkoopsom, dan kun je mij dit gerust laten weten.

Hartelijke groet,
Asma
Beste Asma,

Dank je wel voor je reactie. Zoals ik het nu begrijp heb ik dus een verandering in mijn bundel aangebracht omdat ik een andere behoefte had qua bundel het afgelopen half jaar en de consequentie hiervan is dus dat ik nu een nieuwe verplichting ben aangegaan voor 1 jaar. Conclusie: Ik kan dus niet mijn bundel maandelijks aanpassen naar mijn behoefte zonder dat ik minimaal 1 jaar contractueel aan Simyo vastzit, ondanks dat ik al 2 jaar klant ben?

Ik zie graag uw antwoord tegemoet, want ik vind dit vrij bijzonder.

Groeten Stef van Gompel
Reputatie 7
Badge +9
(Geen medewerker, maar toch: )
Je kunt als je een maandabonnement hebt overstappen naar de bundels van jaarabonnementen. Deze bundels zijn goedkoper, dan de maandabonnementbundels. Zodra je overstapt naar zo'n jaarabonnementbundel, dan ga je een jaarabonnement aan.

Als je een maandabonnement of een jaarabonnement hebt voor 9 maanden, kun je ook verlengen met 1 jaar. Die bundels die daarbij horen zijn nog weer wat goedkoper, maar als je die neemt ga je ook weer een jaarabonnement aan.

Zolang niet van soort bundels (maand-, jaar- of verlengbundels) wisselt, ga je geen nieuw (jaar)contract aan. Bij de maandabonnementbundels heb je meestal dezelfde keus, maar dan iets duurder.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Corky01,

Wat jammer dat je het zo ziet 😞 Dat is niet het geval. Je kunt elke maand je bundels wijzigen zonder een overeenkomst af te spreken over je contract. Dat is echt geen probleem. Het is dan alleen belangrijk dat je dus níét aanvinkt dat je met een jaar wilt verlengen. Het is een kwestie van lezen, eigenlijk. Bij het verlengen wordt het ook vrij duidelijk gemaakt dat je verlengt. Zo word je geacht een vinkje te zetten als handtekening onder een nieuw contract van een jaar.

Hoe zou je dit het liefst anders of duidelijker willen zien? Dan kan ik je suggestie op de 'Wall of Change' hier. Dat is de wand waar alle ideeën en wensen op gehangen worden, zodat ernaar gekeken kan worden door de afdelingen die daarover gaan.

Laat je het me weten?

@ Groentjuh, dankjewel voor je reactie! :)

Groetjes,
Jihane

Reageer