.

Beantwoord

Ik wil mijn contract opzeggen met nummerbehoud. Hoe gaat dit in zijn werk?

  • 7 October 2015
  • 8 reacties
  • 343 Bekeken

Ik heb op dit moment een abonnement van Simyo. Het loopt per 15 nov. af. Ik wil het abonnement opzeggen, maar ik wil mijn telefoonnummer behouden, Simyo is steeds mijn provider. Hoe zeg ik het abonnement op?
icon

Beste antwoord door Angela 8 October 2015, 11:38

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Monica_H,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is mij helaas niet helemaal duidelijk wat je bedoeld. Ik begrijp dat je een Simyo Sim Only abonnement hebt en dat je deze helaas wilt opzeggen. Hierbij wil je wel graag jouw telefoonnummer behouden. Wil je dit telefoonnummer meenemen naar een nieuw Sim Only abonnement van Simyo of naar een Simyo prepaid? Of wil je hem meenemen naar een volledig nieuwe provider? Ik hoor het graag van je. Er is voor beide optie namelijk een net iets ander proces.

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Dank je wel voor je reactie. Ik bedoel ik wil mijn abonnement opzeggen, naar Simyo prepaid.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Monica_H,

Bedankt voor je aanvullende uitleg 🙂. Als je van een Simyo Sim Only wilt overstappen naar een Prepaid, dan is dat eigenlijk heel eenvoudig. In dit geval bestel je een nieuwe Simyo Prepaid vanaf de website. Hierbij geef je aan dat je graag wilt overstappen met nummerbehoud en vul je de gegevens in van jouw huidige Sim Only aansluiting.

Wij zullen je huidige abonnement beëindigen op de dag dat het nummer over wordt gezet naar je nieuwe Prepaid aansluiting.

Is mijn uitleg zo duidelijk?

Groetjes, Tiury
Badge

Hallo, 
Wat ik vreemd over vind komen, is dat er geen bundel van 0 tussen zit, de laagste is 6eu. 
Dan kom ik, na al een poosje zoeken, op opzeggen en verwijderen nummer. Of prepaid kopen. Hoe kan ik het stoppen? Ik gebruik gewoon geen telefoon niet meer. Heb geen een in gebruik, kan niet bereikt worden per bellen en sms en andersom. Dat wil ik voorlopig zo houden. Daarvoor wil ik geen prepaid kopen. Als ik weer ga gebruiken. Bijvoorbeeld over een jaar. Dan wil ik hetzelfde nummer en wrsch weer een abbo (sim only).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Dirrrk,

 

Als ik het goed begrijp wil je de aansluiting opzeggen? Normaal gesproken kan je dat in Mijn Simyo doen maar deze optie werkt momenteel niet. Je kan de aansluiting opzeggen door een mailtje te sturen naar klantenservice@simyo.nl met een kopie van jouw ID kaart.

 

Het is alleen niet mogelijk om hetzelfde nummer na één jaar weer toegewezen te krijgen, wanneer je de hele aansluiting opzegt. Als je het nummer wel wilt behouden maar verder de simkaart niet tot nauwelijks wilt gebruiken kun je in dat geval het beste wel de aansluiting omzetten naar een prepaid aansluiting. Je hoeft dan alleen minimaal 1 keer in de 6 maanden een uitgaand belletje te plegen of een sms te versturen om het nummer actief te houden. Je ontvangt dan ook altijd een mail wanneer je nummer dreigt te vervallen.

 

Overigens zie ik dat je nu gebruik maakt van een oude bundel, deze kun je in kosten ook verlagen. Je kan een onbeperkt bellen bundel voor €7 per maand aanschaffen.

 

Mocht je hier nog vragen over hebben, hoor ik het graag!

 

Groetjes,

Daisy

 

Badge

Dank voor de reactie. Fijn.  Omzetten naar prepaid…. hoe kan dat zonder apart voor te betalen/ kan iets van het lopende abbo mee ? En is het met dezelfde simkaart en nummer (of gedoe)?
Dat eens per 6 maanden, kunnen jullie dat veranderen, dat er een jaar of meer (bijv 5) bij op komt, of oneindig? Dat zou fijn zijn.
En mocht ik weer actiever gebruik maken vd diensten, hoeveel van te voren is het nodig om het over te zetten naar een maandabbo?

Reputatie 7
Badge +9

Dank voor de reactie. Fijn.  Omzetten naar prepaid…. hoe kan dat zonder apart voor te betalen/ kan iets van het lopende abbo mee ? En is het met dezelfde simkaart en nummer (of gedoe)?
Dat eens per 6 maanden, kunnen jullie dat veranderen, dat er een jaar of meer (bijv 5) bij op komt, of oneindig? Dat zou fijn zijn.

Overstappen naar prepaid betekend: Bestel een prepaid aansluiting met nummerbehoud voor het nummer van je Simyo sim-only abonnement. Je krijgt dan een nieuwe simkaart, maar je nummer behoud je.

Dat elke 6 maanden gebruik kan niet aangepast worden; Er zijn maar zoveel 10-cijferige nummers beginnend met de cijfers "06”. Een heel groot deel daarvan is in gebruik! Het is dus wenselijk dat nummers dus actief worden gebruikt.

Een keer per 6 maanden gebruiken is al de beste voorwaarden die je kunt vinden bij alle providers in Nederland. Bij diverse providers dien je elke 6 maanden op te waarderen of dien je vaker gebruik te maken van de aansluiting. Elke 6 maanden 1 SMS a €0,10 verzenden is toch echt het minimum.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Dirrrk,

 

Zoals Groentjuh al aangeeft kun je het beste een nieuwe prepaid bestellen op onze site en hierbij aangeven dat je het nummer wilt behouden. Deze kun je al bestellen vanaf €5,-.  Als je daatna je prepaid weer wilt omzetten naar een abonnement hoef je geen nieuwe simkaart te kopen. Dit regel je eenvoudig via jouw Mijn Simyo account en dan kun je de volgende dag al gebruik maken van het abonnement. 

 

Ook wat Groentjuh aangeeft over het gebruik van de simkaart eens in de 6 maanden, klopt helemaal! 

 

Heb je hier nog vragen over? 

 

Bedankt voor je hulp Groentjuh! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer