.

Beantwoord

Ik maak gebruik van nummerbehoud. Wanneer simkaart activeren?

  • 17 January 2013
  • 6 reacties
  • 4307 Bekeken

Badge
Abonnement afgesloten voor mijn vrouw.
Abonnement gaat in 1 maart, wanneer de simkaart activeren.? [weet dat het eerder kan]

a) Met het tijdelijke nummer van Simyo op 1 mrt.
b) wordt op die dag [welke tijd] het tijdelijke nummer overgezet naar het "Behouden nummer"

Is bij mij de vorige keer niet goed gegaan, moest het tijdelijke nummeer behouden!

Vr.Gr
Silver
icon

Beste antwoord door Alex 17 January 2013, 17:26

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi silver,

Wanneer je gebruik maakt van nummerbehoud gaat het abonnement pas in op het moment dat het telefoonnummer is over gezet. Tot die tijd kun je gebruik maken van het tijdelijke Simyo nummer, maar hanteren we de buiten de bundel tarieven. Ik zie dat er inderdaad nummerbehoud is aangevraagd. Je ontvangt vanzelf per email informatie over je nummerbehoud status. Hier staat onder andere in aangegeven wanneer het telefoonnummer zal worden over gezet.

We raden aan de simkaart in ieder geval te activeren voordat het telefoonnummer is overgezet zodat het inloggen op de overzet datum geen problemen oplevert.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex,
Bedank voor het antwoord.
Reputatie 5
Badge +10
Geen dank hoor.
Ik heb een prepaid kaart voor mijn dochter gekocht en inmiddels ontvangen. Haar telefoon is nog niet simlockvrij. Hoe lang blijft de nieuwe Simyo simkaart(is nog niet geactiveerd) geldig? Kan ze wachten tot haar toestel simlockvrij is(in november 2013) of verliest de simkaart incl 7.50 euro beltegoed dan zijn geldigheid? Zo ja,wat kan ik dan nu het beste doen? Ze wil wel gebruikmaken van nummerbehoud,dit is nog niet aangevraagd.
Reputatie 7
Er bestaan diverse legale en minder legale manieren om een toestel te ontdoen van een simlock. Ik hoop niet dat ik word weggemod doordat ik dit hier aangeef.....:rolleyes:.

Maar natuurlijk kan je dochter wachten totdat haar toestel simlockvrij wordt gemaakt door de provider in november dit jaar. Maar let op niet 'is', want een toestel geraakt niet zomaar simlockvrij. Hier is dus een actie voor nodig.

Ja, je simkaart en het beltegoed komen wel te vervallen indien je geen gebruik maakt van je simkaart voordat je toestel simlockvrij is in november. Dit omdat je eenmaal in de 6 maanden minimaal een keer gebruik dient te maken van de simkaart door of een smsje te sturen of een nummer te bellen. Als je niet een keer in de 6 maanden gebruik maakt van je simkaart vervalt deze.

Je kunt dus óf wachten tot november 2013 en je simkaart minimaal een keer in een ander simlockvrij toestel gebruiken óf je kunt proberen je voor die tijd van de simlock te ontdoen. Maar dat is dan wel weer minder legaal.....🆒
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum polje,

Het antwoord van RicoK is helemaal juist. Als je dus wilt wachten tot november en ervoor wilt zorgen dat je beltegoed niet vervalt, kun je ook een sms vanaf je persoonlijke pagina sturen.

Groetjes,

Alex

Reageer