.

Beantwoord

ik heb een simyo prepaid, dat wil ik omzetten in een abonnement met het zelfde nummer


Badge
ik heb een simyo prepaid, dat wil ik omzetten in een abonnement met het zelfde nummer.

kan dat en hoe lang duurt dat
icon

Beste antwoord door Arie 10 May 2012, 15:08

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge +2
Beste hfchaarlem,

Je kan als prepaid klant met behoud van je nummer overstappen naar een sim only abonnement. Echter heb je wel een nieuwe simkaart nodig. Hiervoor dien je via de website een abonnement te bestellen en vervolgens ook een aanvraag voor nummerbehoud te doen. Indien je gebruik maakt van nummerbehoud kunnen wij het resterend beltegoed voor je verrekenen met de eerste factuur. Wij verzoeken je ons hierover te contacteren nadat het nummer is overgezet. Het nummer kan met 7 werkdagen zijn overgezet.

Groetjes,

Arie
Badge
Kan ik eenvoudig overstappen van mijn prepaid simyo naar een abonnement van simyo, dit omdat ik nu ook internetten wil via mijn mobiel en dat is binnen een abonnement wel goedkoper.
Badge +1
Hallo,
Stel ik heb nu prepaid ,en heb een nummer van simyo,moet ik dan ook nummerbehoud en administratiekosten betalen??
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Vutter,

Ik heb je reactie even verplaatst naar dit topic. Nummerbehoud is gratis. Je dient echter wel de aansluitkosten te betalen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Kan ik eenvoudig overstappen van mijn prepaid simyo naar een abonnement van simyo, dit omdat ik nu ook internetten wil via mijn mobiel en dat is binnen een abonnement wel goedkoper.

Ja dat kan. De reactie van Moderator Arie hierboven geeft aan wat je precies moet doen.

Groetjes,

Alex
hoi
ik heb op dit moment een abbonement bij simyo
maar is het mogelijk om van simyo abbonement naar simyo prepaid te gaan, en dan toch mijn nummer te behouden
groetjes suraya
Badge +6
Beste Suraya,

Welkom op het forum!
Het is mogelijk om van een abonnement over te stappen naar een prepaid aansluiting van Simyo.
Je dient een simkaart te bestellen van Simyo en nummerbehoud aan te vragen.


Voor het aanvragen voor het nummerbehoud van abonnement naar prepaid dien je de volgende stappen te volgen:

Verander het laatste cijfer van het te behouden telefoonnummer 1 omhoog of omlaag.
Belvorm: Abonnement
Serviceprovider: KPN
Simkaartnummer van de simkaart van Simyo.

Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd graag je NAW gegevens en het juiste te behouden telefoonnummer mailen naar [email]porteringen@simyo.nl[/email].
De afdeling nummerbehoud gaat uw gegevens aanpassen.
Beste,
Ik ben ingelogd op naam van onze zoon (zijn inloggegevens/telnr). Hij heeft al enige jaren een prepaid account bij Simyo. Ik heb zojuist geprobeerd om, zoals aangegeven in o.a. dit topic, via het webformulier een nieuw abonnement aan te vragen, en zo prepaid bij Simyo om te zetten in abonnement. Op één of andere manier kan ik niet meer zoals voorheen het abonnement op zijn naam zetten, en nummerbehoud aanvinken lukt niet. Ik wordt direct doorgestuurd naar het betaalformulier na het invullen van mijn eigen gegevens.
Onze zoon is 14, en ik kan het alleen maar op prijs stellen dat je pas vanaf 18 zelfstandig een abonnement aan kan vragen.
Toch zou het fijn zijn als het abonnement op zijn naam komt, zoals nu het prepaidaccount op zijn naam staat, met mij als "gezagdrager". Anders heb ik straks meerdere accounts op mijn naam staan, want ook voor onze dochter willen we binnen niet al te lange termijn overstappen op abonnement ipv prepaid bij Simyo.
Om een lang verhaal kort te maken, is het mogelijk om als ouder ook bij abonnement toestemming te geven voor een account voor je kind, op naam van je kind?
Ik vind het ook belangrijk dat de kosten van zijn eigen rekening wordt afgeschreven vanaf de tijd dat hij een abonnement krijgt, hij heeft inmiddels een inkomen van krantenwijk. Van mij krijgt hij de 6,99 voor het toekomstige abonnement per maand, maar wat hij teveel verbruikt, gaat van zijn zelfverdiende geld af. Op deze manier leert hij ook met geld/belkosten omgaan. m.a.w. als het account op zijn naam staat, kan ook zijn rekeningnr ingevuld worden.
(Uiteraard blijven wij als ouders verantwoordelijk en dragen wij er zorg voor dat evt negatief saldo aangezuiverd wordt, mocht dit voorkomen!)

bij voorbaat dank voor het antwoord.
m.vr.gr.
Helene
Badge +6
Beste Josh-vdK,

Het is helaas niet mogelijk om het abonnement op de naam van je zoon te zetten. Je zoon mag voor de wet nog geen abonnement op zijn naam hebben. Wil je een abonnement aanvragen voor je zoon dan dien je dit aan te vragen op je eigen naam en van jou rekeningnummer af te laten schrijven. Voor het nummerbehoud zal dit geen probleem zijn er wordt alleen gekeken naar het te behouden telefoonnummer en het simkaartnummer.
hartelijk dank Natascha. Ik heb inmiddels het abonnement aangevraagd voor onze zoon.
m.vr.gr.
Helene
Badge +6
hartelijk dank Natascha. Ik heb inmiddels het abonnement aangevraagd voor onze zoon.
m.vr.gr.
Helene


Beste Josh-vdK,

Geen dank!!
Badge
Als ik overstap van prepaid naar abonnement kan het resterende beltegoed worden verrekend met het abonnement. Dat lees ik hierboven. Kan ik ook de nog resterende tijd van een internet-maandbundel verrekenen?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jos,

Je kunt inderdaad je resterende beltegoed laten verrekenen met je factuur. Het is echter niet mogelijk om een internet maandbundel te verrekenen of de mb's mee te nemen.

Groetjes,

Alex
Badge
[quote]ik heb een simyo prepaid, dat wil ik omzetten in een abonnement met het zelfde nummer.

Beste Arie, ik heb hetzelfde geprobeerd, en in gang gezet, maar krijg na 4 dagen een e-mail dat er om een technische reden het overzetten niet mogelijk is. Ik heb een soortgelijke vraag op dit forum gezet en nu een week later nog geen bevredigend antwoord, maar wel voor een paar MB data een bedrag van 5 Euro betaald. Ik heb gelijk data uitgezet op mijn prepaid, en wacht met smart dat ik kan over stappen naar een abonnement. Ik kan natuurlijk altijd dit nummer laten overzetten naar een vodavone of T-Mobile abonnement.. Hopelijk dat ze dar wel in een week antwoord geven.

Groet W. Medendrop 
Badge +6
Hoi Wmedendorp,

Voor het overstappen van prepaid naar een abonnement vindt je in het volgende topic meer informatie dit topic.

Reageer