.

Vraag

Hoelang duurt overzetten met nummerbehoud?

  • 21 December 2022
  • 2 reacties
  • 307 Bekeken

Beste,

Ik heb vandaag een abonnement bij simyo afgesloten en ook gelijk mijn E-sim geïnstalleerd. Ik moest hierbij inloggen met een tijdelijk nummer, omdat mijn nummer overgezet moest worden van provider KPN naar Simyo. Echter, is dit nog niet gebeurd. Zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik mijn abonnement bij KPN nog niet heb opgezegd? Want het is vrij vervelend dat ik nu niet bereikbaar ben en ook zelf constant kosten krijg voor het gebruik van data en bellen. Zou iemand mij kunnen vertellen of het dus uitmaakt dat mijn abonnement bij KPN nog niet is opgezegd en hoe lang het duurt voordat mijn nummer overgezet wordt?


2 reacties

Reputatie 7

@Semvdm Zolang je nummer nog niet is overgezet is dit oude nummer nog actief en kun je hiervan gebruik blijven maken onder de(zelfde) voorwaarden bij KPN. Indien je nu gebruik gaat maken van je nieuwe tijdelijke nummer, dus voordat je nummer is overgezet en dus je bundels in gaan, betaal je hiervoor hoge buiten-de-bundel kosten. Mijn advies is om dit derhalve niet te doen en te wachten tot je nummer is overgezet. Het moment dat dit plaats vindt ben je over geïnformeerd.

Je moet ook nimmer zelf een aansluiting en nummer opzeggen, want een eenmaal door de gebruiker zelf opgezegde aansluiting kan in principe niet meer worden overgezet, omdat deze domweg niet meer bestaat.

In de regel wordt een nummer niet overgezet binnen een opzegtermijn van de aansluiting, welke normaliter een maand is. Dus, zodra Simyo bij KPN om portering van je nummer gaat vragen, moet hierop normaal gesproken minimaal een maand worden gewacht.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Semvdm,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Ik leg je uit hoe het werkt. 

Indien je contract binnen 120 dagen afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud bij ons aan te vragen. Je nummer kan overgezet worden naar ons zodra je contract is afgelopen. Mocht je al contractvrij zijn, dan heb je meestal te maken met een opzegtermijn van 30 dagen. Dat betekent dat je nummer over 30 dagen nadat je nummerbehoud hebt aangevraagd overgezet zal worden naar ons, wij zeggen namelijk je huidige contract voor je op :).

Wat @RicoK zegt klopt helemaal, bedankt voor de handige informatie Rico! 😊

Mochten er nog vragen zijn, laat het gerust weten.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer