Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe zit het met overstappen als ik nog een opzegtermijn heb?

  • 10 april 2017
  • 6 reacties
  • 393 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Beste Simyo,

Ik wil graag overstappen naar Tele2 (ivm combinatie abonnement met telefoon). Echter zag ik dat mijn jaarcontract tot 1 mei 2017 liep, maar deze gaat automatisch door volgens mij. Ik wil wel graag mijn nummer behouden en dit kan ik doorgeven bij mijn bestelling op Tele2. Ook las ik een opzegtermijn van een maand bij jullie. De telefoon wil ik online bestellen, maar nu weet ik niet hoe dit werkt als ik overstap ivm het contract.. weten jullie hoe dit geregeld wordt met tele2 (een maand extra bij jullie vind ik niet erg , maar krijg ik dan de telefoon wel alvast?) Wanneer kan ik een bestelling doen met nummerbehoud voor deze telefoon zodat de contracten goed verlopen ?

Mendy
icon

Beste antwoord door Caspar 11 april 2017, 13:32

Hoi Mendy,



Welkom op 't forum :)



Jammer dat je wilt overstappen naar Tele2. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat je contract loopt tot 1 mei 2017. Dit betekent technisch gezien dat je vanaf die datum kan overstappen naar een andere provider. Omdat je altijd met een maand opzegtermijn zit, zul je dit dan wel op 1 april hebben moeten regelen.



Heb je dit niet gedaan, dan is dit niet zo erg. Je overstapdatum zal dan alleen iets opschuiven. Als je nu een nieuw abonnement aanvraagt bij Tele2 met nummerbehoud, zal je vanwege de opzegtermijn per 11 mei kunnen overstappen.



Als je wilt overstappen met het behoud van je nummer, kan je dit het beste met je nieuwe provider regelen. Zij zijn ook op de hoogte van je opzegtermijn en zij zullen het abonnement bij ons opzeggen. In dat geval zul je nooit dubbel betalen en wordt alles netjes geregeld.



Heb je hier verder nog vragen over?



@Friesian bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi Mendy

De keuze is uiteraard aan jou, ik spreek niet graag slecht over een ander. Ik raad je aan om eens op dat forum te kijken naar de levertijd van telefoons die op voorraad zijn.

De telefoon is slechts een onderdeel, het gaat erom wanneer je nummer wordt vrijgegeven.
Normaal gesproken tussen de 30 en 60 dagen voor einde abbo gebeurt de aanvraag.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mendy,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je wilt overstappen naar Tele2. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat je contract loopt tot 1 mei 2017. Dit betekent technisch gezien dat je vanaf die datum kan overstappen naar een andere provider. Omdat je altijd met een maand opzegtermijn zit, zul je dit dan wel op 1 april hebben moeten regelen.

Heb je dit niet gedaan, dan is dit niet zo erg. Je overstapdatum zal dan alleen iets opschuiven. Als je nu een nieuw abonnement aanvraagt bij Tele2 met nummerbehoud, zal je vanwege de opzegtermijn per 11 mei kunnen overstappen.

Als je wilt overstappen met het behoud van je nummer, kan je dit het beste met je nieuwe provider regelen. Zij zijn ook op de hoogte van je opzegtermijn en zij zullen het abonnement bij ons opzeggen. In dat geval zul je nooit dubbel betalen en wordt alles netjes geregeld.

Heb je hier verder nog vragen over?

@Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Ik wil graag overstappen naar Tele2 echter mijn abonn. blijkt tot april 2018 te lopen en mijn probleem is dan dat ik van maart t/m oktober in het buitenland zit en dan zou ik niet de overstap met nummerbehoud kunnen maken. Als ik mijn huidige contract verleng moet dit dan ook weer voor 1 jaar of kan dit dan ook per maand opzegbaar? Het fijnste zou zijn als ik de normale einde contract aan zou kunnen houden maar dat schijn niet te kunnen aangezien beide simkaarten zich in Nederland moeten bevinden op het moment van overgaan

Ik hoor graag de beste oplossing waarvoor dank
Arie
Reputatie 6
Badge +5
Hi ariew,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je van plan bent over te stappen naar Tele2 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je huidige abonnement inderdaad loopt tot midden april. Als je je abonnement niet verlengt, dan blijft deze maandelijks opzegbaar. Je zou dus tot en met oktober bij Simyo kunnen blijven. Daarna is het mogelijk om een overstap te maken, met een maand opzegtermijn. Lijkt je dit een goede oplossing?

Groetjes,

Niels
Oke dank je Niels dan doe ik dat, dank voor de info

Groet,
Arie
Reputatie 5
Badge +5
Helemaal super, Arie!

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Els

Reageer