.

Beantwoord

Hoe zit het met overstappen als ik nog een opzegtermijn heb?

  • 10 April 2017
  • 6 reacties
  • 452 Bekeken

Beste Simyo,

Ik wil graag overstappen naar Tele2 (ivm combinatie abonnement met telefoon). Echter zag ik dat mijn jaarcontract tot 1 mei 2017 liep, maar deze gaat automatisch door volgens mij. Ik wil wel graag mijn nummer behouden en dit kan ik doorgeven bij mijn bestelling op Tele2. Ook las ik een opzegtermijn van een maand bij jullie. De telefoon wil ik online bestellen, maar nu weet ik niet hoe dit werkt als ik overstap ivm het contract.. weten jullie hoe dit geregeld wordt met tele2 (een maand extra bij jullie vind ik niet erg , maar krijg ik dan de telefoon wel alvast?) Wanneer kan ik een bestelling doen met nummerbehoud voor deze telefoon zodat de contracten goed verlopen ?

Mendy
icon

Beste antwoord door Caspar 11 April 2017, 13:32

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi Mendy

De keuze is uiteraard aan jou, ik spreek niet graag slecht over een ander. Ik raad je aan om eens op dat forum te kijken naar de levertijd van telefoons die op voorraad zijn.

De telefoon is slechts een onderdeel, het gaat erom wanneer je nummer wordt vrijgegeven.
Normaal gesproken tussen de 30 en 60 dagen voor einde abbo gebeurt de aanvraag.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mendy,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je wilt overstappen naar Tele2. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat je contract loopt tot 1 mei 2017. Dit betekent technisch gezien dat je vanaf die datum kan overstappen naar een andere provider. Omdat je altijd met een maand opzegtermijn zit, zul je dit dan wel op 1 april hebben moeten regelen.

Heb je dit niet gedaan, dan is dit niet zo erg. Je overstapdatum zal dan alleen iets opschuiven. Als je nu een nieuw abonnement aanvraagt bij Tele2 met nummerbehoud, zal je vanwege de opzegtermijn per 11 mei kunnen overstappen.

Als je wilt overstappen met het behoud van je nummer, kan je dit het beste met je nieuwe provider regelen. Zij zijn ook op de hoogte van je opzegtermijn en zij zullen het abonnement bij ons opzeggen. In dat geval zul je nooit dubbel betalen en wordt alles netjes geregeld.

Heb je hier verder nog vragen over?

@Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Ik wil graag overstappen naar Tele2 echter mijn abonn. blijkt tot april 2018 te lopen en mijn probleem is dan dat ik van maart t/m oktober in het buitenland zit en dan zou ik niet de overstap met nummerbehoud kunnen maken. Als ik mijn huidige contract verleng moet dit dan ook weer voor 1 jaar of kan dit dan ook per maand opzegbaar? Het fijnste zou zijn als ik de normale einde contract aan zou kunnen houden maar dat schijn niet te kunnen aangezien beide simkaarten zich in Nederland moeten bevinden op het moment van overgaan

Ik hoor graag de beste oplossing waarvoor dank
Arie
Reputatie 6
Badge +5
Hi ariew,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je van plan bent over te stappen naar Tele2 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je huidige abonnement inderdaad loopt tot midden april. Als je je abonnement niet verlengt, dan blijft deze maandelijks opzegbaar. Je zou dus tot en met oktober bij Simyo kunnen blijven. Daarna is het mogelijk om een overstap te maken, met een maand opzegtermijn. Lijkt je dit een goede oplossing?

Groetjes,

Niels
Oke dank je Niels dan doe ik dat, dank voor de info

Groet,
Arie
Reputatie 5
Badge +5
Helemaal super, Arie!

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Els

Reageer