.

Beantwoord

Hoe zit het met het opzeggen van mijn abonnement?

  • 20 November 2017
  • 5 reacties
  • 267 Bekeken

Badge
Hi, aangezien mijn telefoon bijna is overleden ben ik op zoek naar een nieuwe en wil eventueel overstappen (interessante aanbieding bij andere provider in combinatie met toestel). Is mijn abonnement maandelijks opzegbaar? Er staat in MijnSimyo dat het contract loopt van 21 september 2013 tot 21 september 2014. Hoe lang duurt het voor het nummerbehoud is geregeld en werkt in de tussentijd het nieuwe toestel met mijn huidige SIM kaart?

Hoor graag van jullie.

Gido
icon

Beste antwoord door Groentjuh 21 November 2017, 09:05

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
21 september 2014 ligt in het verleden, dus heb jij een jaarabonnement dat maandelijks opzegbaar is. Je hebt wel 1 maand opzegtermijn, dus vandaag opzeggen is op de 22 december de eerste mogelijkheid voor nummerbehoud. Totdat je nummerbehoud is uitgevoerd blijft je Simyo abonnement actief.

Je simkaart werkt op principe gewoon in je nieuwe toestel, zolang dit toestel geen simlock heeft. Het kan daarnaast wel zo zijn dat je simkaart te groot is voor je nieuwe toestel. In dat geval heb je een nieuwe simkaart (à 5 euro; 1 tot 3 werkdagen levertijd) nodig om je Simyo abonnement te gebruiken in je nieuwe toestel.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi drewes_g,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je telefoon bijna is overleden. Ik snap heel goed dat je nu op zoek bent naar een leuke aanbieding in combinatie met een toestel.

Je abbonnement is inderdaad maandelijks opzegbaar. Zoals Groentjuh zegt heb je alleen te maken met een opzegtermijn van één maand.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +9
Wel jammer dat Casper mij niet aanvult met: "Zeg niet op bij Simyo, maar laat in plaats daarvan nummerbehoud uitvoeren door de nieuwe provider! Als je namelijk opzegt, dan kun je je nummer kwijt raken als je nummer niet op tijd is behouden door de nieuwe provider."
Badge
dank voor de reactie Groentjuh en Casper. Inderdaad is het mijn bedoeling om nummerbehoud uit te laten voeren door de nieuwe provider en niet blind op te zeggen.

Aangezien ik daarnast ook met de kerstvakantie weg ben (laatste week December/eerste week Januarie) durf tik het niet aan om op 22 (of nu 23) december het nummberbehoud in te laten gaan. Grote kans dat zoiets fout gaat dus moet ik alles wel goed timen....wel met een nieuwe telefoon zodat ik tenminste foto's kan maken en opslaan en muziek luisteren maar nog met oude SIM kaart/abonnement dus nummerbehoud in laten gaan als ik terug ben. Klinkt dat logisch?
Reputatie 6
Badge +5
Hi drewes_g,

Bedankt voor je toevoeging Groentjuh! Het is inderdaad de bedoeling dat je nummerbehoud bij een andere provider aanvraagt en niet zomaar opzegt bij Simyo. Je kan bij het aanvragen vaak zelf aangeven welke datum je wil dat het nummer wordt overgezet, als dit maar meer dan een maand later is. Op die manier zou je het dus kunnen plannen voor na de eerste maand van januari. Ik weet niet of je de nieuwe telefoon al eerder in ontvangst kan nemen, daarvoor kan je het beste contact opnemen met de andere provider. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels

Reageer