.

Vraag

Hoe werkt nummerbehoud?

  • 12 November 2012
  • 0 reacties
  • 14330 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Nummerbehoud aanvragen tijdens je bestelling

Wanneer je wil overstappen naar Simyo dan kan dat uiteraard. Je wil dan waarschijnlijk je eigen telefoonnummer behouden; dat nummer is immers bij iedereen bekend. Nummerbehoud is gratis.

Simyo helpt je daarbij. Als je een bestelling plaatst via www.simyo.nl, dan kun je tijdens het bestelproces aangeven dat je je eigen nummer mee wil nemen. Tijdens het bestelproces verschijnt er een formulier in het scherm waarop je alle benodigde gegevens kunt invullen om nummerbehoud mogelijk te maken.

Zodra je alle gegevens hebt doorgegeven, gaat Simyo aan de slag met je aanvraag. Je krijg een e-mail ter bevestiging van je aanvraag nummerbehoud. Vervolgens dient Simyo een aanvraag in bij je huidige provider en zegt daarmee je abonnement op, als je dat zelf nog niet had gedaan. Als alle gegevens juist zijn, dan krijg je een e-mail van Simyo waarin de overzetting bevestigd wordt. Tevens wordt aangegeven op welke datum je nummer wordt overgezet naar je Simyo simkaart. Als je een abonnement had bij je huidige provider, dan dien je rekening te houden met een opzegtermijn van een maand. Je kunt dus ongeveer een maand later overstappen naar Simyo. Heb je een prepaid aansluiting bij je huidige provider, dan duurt het maximaal 10 dagen voor je over kunt stappen.

Moet ik zelf mijn contract opzeggen bij mijn huidige provider?

Als je overstapt met behoud van je eigen nummer, dan zeggen wij je huidige abonnement voor je op.

Houd er wel rekening mee dat we dat alleen kunnen doen als je contractsvrij bent. Als je namelijk nog aan een contractstermijn bent gebonden, kunnen wij daar niets aan doen.

Kan ik zelf een datum opgeven voor nummerbehoud?

Het is mogelijk nummerbehoud aan te vragen voor een aangegeven datum. Houd hierbij wel rekening met de opzegtermijn die je wellicht bij je huidige provider hebt.

Omdat bijna alle providers een opzegtermijn van minstens een maand hanteren, dient de datum die je invult op het nummerbehoudformulier altijd minimaal 30 dagen in de toekomst te liggen. Aanvragen voor een termijn binnen 30 dagen worden automatisch afgekeurd.

Is je contract reeds opgezegd of hoort je nummer bij een prepaid simkaart, dan kun je wel een datum naar keuze invoeren. Houd hierbij rekenening met een aanvraagtijd van 5 werkdagen.

Mijn nummerbehoud is afgewezen. Wat moet ik doen?

Het kan gebeuren dat er een fout zat in de gegevens die je hebt doorgegeven. Wellicht klopte het simkaart nummer niet, of heb je per ongeluk de verkeerde provider ingevuld. In dat geval krijg je per e-mail een afwijzing. Je kunt dan de juiste gegevens doorgeven aan Simyo, waarna wij een wijziging aanbrengen en opnieuw een aanvraag indienen bij je huidige provider. Deze wijziging kun je doorgeven aan de afdeling Porteringen, door een e-mail te sturen aan [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email]

Ik heb nummerbehoud aangevraagd maar geen bevestiging ontvangen

Heb je een week na bestelling nog geen terugkoppeling ontvangen, neem dan contact op met de Simyo klantenservice.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.