.

Beantwoord

Hoe ver van tevoren moet ik overstappen?

  • 8 September 2015
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

Hallo,

Mijn abbonement loopt bijna af en ik zou graag een nieuwe telefoon met abonnement willen. Simyo biedt alleen losse toestellen aan en ik wil niet in een keer zo veel geld neerleggen. Ik wil daarom overstappen met nummerbehoud, maar hoe ver van tevoren moet ik dit doen. Er staat dat mijn abbonement tot november loopt. Ik zal wel 1 maand van tevoren op moeten zeggen maar zodra ik overstap gaat mijn nieuwe abbonement natuurlijk meteen in... Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Groetjes,
Bas
icon

Beste antwoord door Angela 9 September 2015, 15:26

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bas95,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer dat je hebt besloten over te stappen naar een andere provider. De reden hierachter is te begrijpen.

Je mag maximaal 2 maanden voor de einddatum van jouw abonnement een aanvraag voor nummerbehoud indienen. Bij jouw nieuwe provider krijg je een tijdelijk nummer. Hiermee kun je bellen en internetten maar jouw abonnement is eigenlijk nog niet ingegaan. Er wordt ook vaak aangeraden dit 'tijdelijke abonnement' niet te gebruiken. Je betaalt geen kosten voor dit tijdelijke abonnement.

Jouw nummer wordt overgezet en het abonnement bij ons wordt hiermee beëindigd. Het contract bij jouw nieuwe provider gaat in en zo ook het nieuwe abonnement. Vanaf dat moment kun je de simkaart van jouw nieuwe provider gebruiken. Je gaat dan ook kosten betalen voor het afgesloten abonnement. Heb je hier nog vragen over?

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Nummerbehoud'. Daar komt jouw vraag beter tot zijn recht :)

Groetjes,
Angela
Maximaal in de zin dat het niet langer van tevoren kan of dat het niet dichter op de einddatum van mijn abonnement kan?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bas95,

Je kunt een aanvraag voor nummerbehoud eerder aanvragen dan 2 maanden voor de einddatum. Het mag natuurlijk wel dichter op de einddatum. Houd hierbij rekening met 1 maand opzegtermijn. Wij raden dan ook vaak aan om het maximaal 2 maanden en minimaal 1 maand voor de einddatum van jouw contract aan te vragen. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela

Reageer