.

Beantwoord

Hoe lang duurt het proces van nummer portering?

  • 29 June 2012
  • 31 reacties
  • 5522 Bekeken

Badge
Mijn oude Simyo prepaid simkaart is nu inactief. Maar mijn nieuwe Simyo abonnement simkaart heeft nog steeds het tijdelijke nummer. Ik ben dus niet meer bereikbaar op mijn oude / eigen nummer. Is er iets misgegaan?

Vervolg:
Er wordt al aan gewerkt door Sophie van de Simyo klantenservice.
icon

Beste antwoord door Pablo 30 June 2012, 14:14

Bekijk originele reactie

31 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Pablo,

Welkom op het Simyo forum!
Volgens ons systeem heeft Sophie het probleem inmiddels verholpen.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Badge
Sophie bedankt.
Je hebt het probleempje snel voor me opgelost.
Badge +3
Ik zit nu ook al een hele dag te wachten, ik zou haast spijt krijgen :mad:
Mijn nummerbehoud was geweigerd volgens de email wegens een fout simkaartnummer. Toen heb ik het simkaartnummer opnieuw gemaild en geen reactie gehad, anderhalve week lang! Nu wordt mijn simkaart ineens niet meer herkend door mijn oude provider (Vodafone), maar mijn nummerbehoud werkt nog niet! Zonder waarschuwing vooraf ben ik ineens onbereikbaar! Midden in de verbouwing van mijn huis! Lekker handig dit! En Simyo en Vodafone zijn beide niet bereikbaar na 8 uur 's avonds! Ik ben hier dus niet zo blij over...
Reputatie 5
Badge +10
Ik zit nu ook al een hele dag te wachten, ik zou haast spijt krijgen :mad:

Volgens onze gegevens is je telefoonnummer inmiddels overgezet en heb je ook gebruik kunnen maken van je aansluiting. Is je probleem inmiddels opgelost?

Mijn nummerbehoud was geweigerd volgens de email wegens een fout simkaartnummer. Toen heb ik het simkaartnummer opnieuw gemaild en geen reactie gehad, anderhalve week lang! Nu wordt mijn simkaart ineens niet meer herkend door mijn oude provider (Vodafone), maar mijn nummerbehoud werkt nog niet! Zonder waarschuwing vooraf ben ik ineens onbereikbaar! Midden in de verbouwing van mijn huis! Lekker handig dit! En Simyo en Vodafone zijn beide niet bereikbaar na 8 uur 's avonds! Ik ben hier dus niet zo blij over...

Vervelend om te horen dat je email nog niet is behandeld. Kan je mij een privé bericht sturen met je simkaartnummer? Dan zorg ik dat het juiste simkaartnummer wordt ingevoerd.\

Groetjes,

Alex
Ben net nieuw op Simyo. Heb aangegeven dat ik mijn nummer van T-mobile wilde houden. Kreeg tijdelijk een vervangend nummer van Simyo. Eergisteren een mail dat op 5-7 mijn oude nummer geporteerd zou worden. Hele dag gewacht, nada! Vandaag..nog steeds niet. Begint al lekker zo.:mad:
Badge +6
Beste Adrian,

Je telefoonnummer zal op 16 juli worden overgezet naar Simyo.
Het indienen van een nieuw verzoek en de goedkeuring van het eerste verzoek heeft elkaar gekruist.
Beste Adrian,

Je telefoonnummer zal op 16 juli worden overgezet naar Simyo.
Het indienen van een nieuw verzoek en de goedkeuring van het eerste verzoek heeft elkaar gekruist.


Dit ga je niet menen !! Ben gelijk alweer helemaal klaar met Simyo. Ik zit al een maand te wachten op de portering. Ik ga mijn abonnement bij jullie maar weer direct opzeggen. Wat een zakkenvullers zijn jullie.
Ik ben overgestapt van abonnement naar prepaid sinds 1 juli, en bel met de nieuwe simkaart vanaf die datum. Heb nummerbehoud aangevraagd, maar tot nu toe werkt het nog niet. Waar is het misgegaan? Ik heb bij het aanvragen gewoon het nummer opgegeven om te behouden en geen foutmelding gekregen.
Reputatie 5
Badge +10
Dit ga je niet menen !! Ben gelijk alweer helemaal klaar met Simyo. Ik zit al een maand te wachten op de portering. Ik ga mijn abonnement bij jullie maar weer direct opzeggen. Wat een zakkenvullers zijn jullie.

Jammer dat je er zo over denkt. Mochten we je nog kunnen helpen dan horen we het graag.

Ik ben overgestapt van abonnement naar prepaid sinds 1 juli, en bel met de nieuwe simkaart vanaf die datum. Heb nummerbehoud aangevraagd, maar tot nu toe werkt het nog niet. Waar is het misgegaan? Ik heb bij het aanvragen gewoon het nummer opgegeven om te behouden en geen foutmelding gekregen.

Welkom op het forum dorien,

Volgens onze gegevens is er nog geen nummerbehoud aanvraag ingediend met je nieuwe prepaid aansluiting. Je kunt dit alsnog doen door in te loggen met je prepaid nummer. Vervolgens kun je via het tabblad selfservice kiezen voor de optie 'aanvragen nummerbehoud'. De instructies om over te stappen van een Simyo abonnement naar een Simyo prepaid aansluiting staan https:// https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/abonnement-nummerbehoud-naar-prepaid-1752/.

Groetjes,

Alex
Volgens de sms van zowel Vodafone als de e-mail van Simyo zou vandaag 10 / 7 mijn nummer overgezet worden naar mijn SIM, maar dit is nog niet gebeurd. Ben nog wel steeds via Vodafone bereikbaar, hoe lang kan dit nog duren  ?
Ik heb nummerbehoud aangevraagd maar het nummer was al afgesloten. Ik denk dat het niet gaat lukken daarom..
Maar hoe kan ik dit zeker weten? En als ik nu mn simyo kaart gebruik en ga internetten betaal ik dan ook buiten de bundel of gaat het van mn internet bundel af?
Badge +6
Ik ben overgestapt van abonnement naar prepaid sinds 1 juli, en bel met de nieuwe simkaart vanaf die datum. Heb nummerbehoud aangevraagd, maar tot nu toe werkt het nog niet. Waar is het misgegaan? Ik heb bij het aanvragen gewoon het nummer opgegeven om te behouden en geen foutmelding gekregen.

Beste Dorien,

Ik heb het nagekeken in het systeem en ik kan helaas geen verzoek voor nummerbehoud vinden.
Voor het aanvragen van nummerbehoud van abonnement naar prepaid dien je de volgende stappen te volgen:

Verander het laatste cijfer van het te behouden telefoonnummer 1 omhoog of omlaag.
Belvorm: Abonnement
Serviceprovider: KPN
Simkaartnummer van de simkaart van Simyo.

Wanneer je nummerbehoud heb aangevraagd graag je NAW gegevens en het juiste te behouden telefoonnummer mailen naar [email]porteringen@simyo.nl[/email].
De afdeling nummerbehoud gaat dan je gegevens aanpassen.
Hoi Natascha,
Was dat antwoord voor mij bedoeld? Ben geen dorien namelijk.

Maar anyway Als ik nu ga bellen met mn sim gaat het wel uit mn bundel? want er is dus geen nummerbehoud? Ik had het wel ingevuld bij mn aanvraag.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Natascha,
Was dat antwoord voor mij bedoeld? Ben geen dorien namelijk.

Maar anyway Als ik nu ga bellen met mn sim gaat het wel uit mn bundel? want er is dus geen nummerbehoud? Ik had het wel ingevuld bij mn aanvraag.


Welkom op het forum ledbat,

Je hebt inderdaad een nummerbehoud aanvraag ingediend. Het verzoek is verzonden naar je vorige provider. Wij wachten nog op antwoord. Je wordt hier per email over op de hoogte gehouden.

Als je nu uitgaande verbinding (bel/sms/internet) voert, valt dit buiten de bundel, omdat je telefoonnummer nog niet is over gezet.

Groetjes,

Alex
Beste Simyo,

ik wacht nu ook al een aantal dagen op het overzetten van mijn nummer!
ik heb nog wel wat prepaidtegoed op mn oude simkaart staan... maar dat vind ik van ondergeschikt belang.
Kunnen jullie voor mij aub zo snel mogelijk regelen dat het nummer wordt overgezet?!?! De provider is KPN dus ik vind het eigenlijk vreemd dat het nog niet geregeld is, jullie werken daar toch mee samen!!!

graag verneem ik iets,
Mvg Boaz
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Boaz Geleynse,

Volgens onze gegevens is je nummerbehoud aanvraag goedgekeurd en wordt je telefoonnummer op 18/7 over gezet. Hoewel Simyo onderdeel van KPN is, worden porteringen net als bij andere providers binnen hetzelfde termijn uitgevoerd.

Groetjes,

Alex
Pas geleden heb ik een abonnement aangevraagd bij Simyo, met nummerbehoud. Daar heb ik een reactie op gekregen, en wel dat het nummer niet bekend is bij de aanbieder!(????) Zal ik wel een typfoutje gemaakt hebben o.i.d.😕
 Nu heb ik een paar dagen geleden weer opnieuw een aanvraag gedaan via 'mijn simyo', maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Deze aanvraag was op 11-07.
Wanneer kan ik ongeveer een reactie verwachten, en wat zijn de acties die ik moet ondernemen als het nummerbehoud nu nog niet lukt? Want ik wil toch wel heel graag het nummer dat ik al 10 jaar gebruik behouden...

Gr Emiel
Vandaag wordt het nummer mijn nummer geporteerd. Ik krijg echter de hele dag al de melding "beperking" en als je zegt "opheffen" dan vraagt ie om een code om de beperking op te heffen. Is dit nog onderdeel van de portering of is hier iets mis?
Reputatie 5
Badge +10
Pas geleden heb ik een abonnement aangevraagd bij Simyo, met nummerbehoud. Daar heb ik een reactie op gekregen, en wel dat het nummer niet bekend is bij de aanbieder!(????) Zal ik wel een typfoutje gemaakt hebben o.i.d.😕
Nu heb ik een paar dagen geleden weer opnieuw een aanvraag gedaan via 'mijn simyo', maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Deze aanvraag was op 11-07.
Wanneer kan ik ongeveer een reactie verwachten, en wat zijn de acties die ik moet ondernemen als het nummerbehoud nu nog niet lukt? Want ik wil toch wel heel graag het nummer dat ik al 10 jaar gebruik behouden...

Gr Emiel


Welkom op het forum austin1983,

Ik zie dat er inderdaad een nieuwe aanvraag is ingediend. Het verzoek is verzonden naar je vorige provider. We wachten nu op antwoord van je vorige provider. Zodra we antwoord hebben, ontvang je van onze nummerbehoud afdeling een email.

Vandaag wordt het nummer mijn nummer geporteerd. Ik krijg echter de hele dag al de melding "beperking" en als je zegt "opheffen" dan vraagt ie om een code om de beperking op te heffen. Is dit nog onderdeel van de portering of is hier iets mis?

Welkom op het forum Ton2626,

Deze melding krijg je wanneer er een simlock op het toestel zit. Een Simyo simkaart werkt alleen in een simlock vrij toestel. Je kunt kunt het toestel simlock vrij laten maken door de provider waarvan het toestel afkomstig is. Zij kunnen je de code doorgeven.

Groetjes,

Alex
Ok Thanks Alex! Dan hoor ik het binnenkort.
Dank Alex. We waren er via de helpdesk inmiddels ook achter en inmiddels werkt alles. Misschien is dit bericht van waarde voor mensen die er in de toekomst mee te maken krijgen.
gr. Ton
Goedemorgen beste mensen van Simyo,

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten met aanvraag voor nummerbehoud. Volgens vodafone en simyo zou dit gebeuren op 17-07-2012. Ik was gisteren de hele dag onbereikbaar en vandaag nog steeds niet.
Ik ben benieuwd hoe dit kan en hoop dat het snel opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,
Vera.
Badge
Hallo,
Ik heb ook een vraag met betrekking tot portering. Omdat ik zat was dat mijn huidige provider (Telfort) me dwong telkens op te waarderen, ben ik overgestapt naar Simyo. Nu is mijn beltegoed bij Telfort verlopen. Zal dit zorgen voor problemen bij het nummerbehoud?
Badge +6
Goedemorgen beste mensen van Simyo,

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten met aanvraag voor nummerbehoud. Volgens vodafone en simyo zou dit gebeuren op 17-07-2012. Ik was gisteren de hele dag onbereikbaar en vandaag nog steeds niet.
Ik ben benieuwd hoe dit kan en hoop dat het snel opgelost kan worden.



Met vriendelijke groet,
Vera.


Beste Vera,

Welkom op het forum!
Ik heb het voor je nagekeken en je telefoonnummer is overgezet naar Simyo. Tijdens het activeren van de simkaart Simyo is er een blokkade blijven hangen deze heb ik voor verwijderd. Je dient je toestel uit/aan te zetten. Hiernaar zal je toestel het doen.

Hallo,
Ik heb ook een vraag met betrekking tot portering. Omdat ik zat was dat mijn huidige provider (Telfort) me dwong telkens op te waarderen, ben ik overgestapt naar Simyo. Nu is mijn beltegoed bij Telfort verlopen. Zal dit zorgen voor problemen bij het nummerbehoud?


Beste Ezio123,

Ik raad je aan om contact op te nemen met je huidige provider om na te vragen of het een probleem is dat beltegoed is verlopen en dit je verzoek voor uitportering in de weg zal staan. Ik kan je daar geen antwoord opgeven.

Reageer