.

Beantwoord

Hoe laat vindt de overgang plaats bij een nummerbehoud?

  • 25 October 2017
  • 4 reacties
  • 5824 Bekeken

LS,

Vandaag is het dan zover. Mijn oude nummer bij Vodafone wordt omgezet naar Simyo. Ik heb mijn Simyo simkaart al in mijn telefoon gedaan. Alleen ben ik nu nog niet bereikbaar op mijn oude nummer.
Op simyo.nl heb ik gezocht hoe laat mijn nummer wordt omgezet. Maar nergens kan ik terug vinden, behalve dat het vandaag gebeurd. Tevens vind ik dit terug in mijn mail.

Ik vind dit zeer frustrerend dat er geen tijds indicatie wordt gegeven. Een tijdslot van 24u lijkt mij niet eerlijk.

Tot slot vraag ik mij nog steeds af wanneer ik weet wanneer mijn nummer is omgezet? Zodat ik weet wanneer ik mijn nieuwe simkaart van Simyo kan plaatsen.

Ik ben benieuwd naar een reactie.

Groet,
Larry
icon

Beste antwoord door Ray 25 October 2017, 09:35

Bekijk originele reactie

4 reacties

Jammer dat je die info niet kon vinden want staat gewoon op de site Het gaat erom wanneer je oude provider te nummer vrijgeeft vandaag. Daarom zou ik ook je oude simkaart in je telefoon houden. Als je merkt dat je daar geen verbinding meer me hebt stop je die van Simyo erin. Als je voor de omzetting de Simyo simkaart gebruikt dan zal dat geregistreerd worden op het tijdelijke nummer wat je hebt en zijn dat buiten de bundel kosten. Je bundels gaan in op het moment dat je nummer over is gezet.
Hi Ray,

Bedankt voor je snelle antwoord. Fijn dat je de link hebt gedeeld. Heb dit inderdaad nog niet gelezen.

Als ik het goed begrijp, dan kan ik mijn oude sim blijven gebruiken. Op het moment dat ik geen verbinding meer hebt met mijn oude netwerk. Dan moet ik mijn Simyo kaart erin stoppen?
Het proces vind plaats tussen 8 - 20u.

Groet,
Larry
Ja klopt helemaal. Als je nu al je simkaart van Simyo gebruikt ga je een hoogtarief betalen omdat bundels nog niet actief zijn en je gebruikt maakt van een tijdelijk nummer. Als je Vodafone verbinding niet meer werkt is dat het moment dat zij je nummer hebben vrijgegeven en kun je die van Simyo in je telefoon doen. Je bundels zijn dan actief.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Larry,

Welkom op het Forum!

Wat ontzettend leuk dat je vandaag naar ons bent overgestapt. Van harte welkom bij ons. 😄

Erg jammer dat het onduidelijk was wanneer je nummer precies wordt overgezet. Nummerbehoud kan tussen 09.00 uur en 21.00 uur plaatsvinden. Een exact tijdstip kunnen wij helaas niet geven. Wel adviseren wij onze klanten om pas van simkaart te wisselen wanneer je geen netwerk meer hebt.

Volgens onze gegevens is je telefoonnummer inmiddels overgezet. Je kunt je Simyo simkaart nu gerust in je telefoon plaatsen en hier gebruik van maken.

Gaat het lukken zo?

@ Ray, ontzettend bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer