.

Beantwoord

Hoe kan ik twee simkaarten in één telefoon gebruiken?

  • 20 July 2017
  • 4 reacties
  • 1002 Bekeken

Badge
Ik wil mijn privé 06 nummer behouden en ik krijg ook een 06 simkaart van mijn werkgever. Hoe kan ik mijn eigen mobiele telefoon (iPhone 5) behouden maar wel vanuit het nieuwe 06 nummer met die telefoon gaan bellen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
icon

Beste antwoord door Asma 20 July 2017, 15:34

Bekijk originele reactie

4 reacties

De meest praktische methode is de aanschaf van een dual sim telefoon, anders loop je te tillen met 2 telefoons.:)
Badge
Is er nog een andere mogelijkheid los van een telefoon met een dual sim? Ik wil eigenlijk niet een nieuwe telefoon aanschaffen omdat die van mij nog hartstikke goed is.
Dan zul je niet telkens de sims willen wisselen en zul je de keuze moeten maken. Of 2 telefoons waarvan 1 heel goedkoop zou ik zeggen. Telkens wisselen is verre van ideaal. Of 1 van de nummers vaarwel maar dat wil je niet.

Ter info voor nood heb ik een simpele dual sim telefoon voor 9.95 met mogelijkheid tot 15 euro beltegoed.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi IngeB,

Welkom op het Forum!

Dat is een goede vraag. :$

Klopt het dat je alleen gebruik wilt maken van je werknummer? In dat geval kun je het beste overstappen naar Prepaid zodat je geen maandelijkse kosten maakt en jij je eigen nummer ook nog eens behoud. Wanneer je overstapt naar Prepaid is het wel belangrijk dat jij je simkaart eens in de zes maanden in gebruik neemt door hiermee uitgaand te bellen of sms'en. Doe je dit niet dan komt je telefoonnummer te vervallen.

Wanneer je toch met beide telefoonnummer wilt bellen, dan kun je bijvoorbeeld een dual-sim adapter aanschaffen. Dit is een chip waar je beide simkaarten in kunt plaatsen, zodat jij je huidige telefoon kunt blijven gebruiken.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

@ Friesian, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer