.

Beantwoord

Hoe kan ik nummerbehoud aanvragen?

  • 17 January 2018
  • 2 reacties
  • 152 Bekeken

Hi,

Ik heb op 5 januari een nieuwe simkaart aangevraagd. Ik was daarvoor ook al gebruiker van simyo en heb aangegeven dat ik mijn nummer graag wil behouden. Ik heb nu wel mijn nieuwe simkaart, maar die heeft nog steeds dat tijdelijke nummer. Ik heb nog geen mail ontvangen over wanneer dat zou worden overgezet, dus ik vroeg me af hoe lang dat nog duurt. Alvast bedankt!

Groetjes Renske
icon

Beste antwoord door Ray 18 January 2018, 00:18

Bekijk originele reactie

2 reacties

Volgens mij heb jij niet via je MijnSimyo een nieuwe simkaart aangevraagd. Het nummerbehoud aanvragen is dan niet nodig. Je gegevens gaan dan over naar de nieuwe simkaart als deze is geactiveerd. Je ontvangt dan ook geen tijdelijk nummer.

Jij hebt een nieuw abonnement aangevraagd.

Zo lees ik dat tenminste.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Renskedl,

Welkom op het Simyo Forum! Wat verwarrend dat je nummer nog niet is overgezet, goed dat je het hier even navraagt.

Als je overstapt van een Sim Only naar Prepaid, dan kan dit via een aanvraag van nummerbehoud. Nu zie ik dat deze aanvraag niet goed is gegaan, er ontbraken enkele gegevens om dit alsnog door te voeren. Als je alsnog je Sim Only-nummer wilt overzetten naar je nieuwe Prepaid-simkaart, dan kun je een nieuw verzoek invullen via Mijn Simyo. Dit kun je doen bij Instellingen > Simkaart.

Als je al een Simyo Prepaid had, dan kun je dit nummer niet met nummerbehoud overzetten naar een andere Prepaid-aansluiting. In dat geval had je via Mijn Simyo een vervangende simkaart kunnen aanvragen voor je huidige telefoonnummer. Ik kan er helaas niet voor zorgen dat het ene Prepaid-nummer wordt overgezet naar je nieuwe aansluiting. Ik raad je aan om via je oude aansluiting alsnog een vervangende simkaart aan te vragen via Mijn Simyo. Dit kun je doen via Instellingen > Simkaart. Binnen drie werkdagen ontvang je deze simkaart, de kosten hiervan zijn €5,- en worden verrekend met het beltegoed. Activeren kan vervolgens weer via dezelfde pagina op Mijn Simyo, dan behoud je gewoon je eigen nummer.

Als je de nieuwe Prepaid-aansluiting met dat tijdelijke nummer niet wenst te gebruiken, dan kun je binnen 14 dagen na de bestelling nog annuleren. Een annulering geef je door via www.simyo.nl/annuleren.

Laat je het me weten als het is gelukt?

@ Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Els

Reageer