.

Beantwoord

Hoe activeer ik mijn bundels en annuleer ik nummerbehoud?

  • 4 January 2017
  • 10 reacties
  • 387 Bekeken

Ik heb aanvankelijk nummerbehoud aangevraagd, echter dat is NIET binnen de termijn (tot 6 werkdagen voor einde contract van vorige provider - 4 jan) succesvol verlopen. Tot zover is e.e.a. duidelijk. Ik wil nu het (nieuwe) simyo nummer gaan gebruiken, echter op de inlogpagina aangegeven dat mijn nummer nog niet is overgezet en dat ik dan buiten mijn bundel zal bellen. Ik kan momenteel louter opnieuw een aanvraag indienen voor het nummerbehoud, terwijl dit nu onmogenlijk kan worden gehonoreerd. Wat kan er geregeld worden zodat ik nu simpelweg het nieuwe simyo nummer -binnen mijn bundel- kan gebruiken.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Mvg. Frans_Karin
icon

Beste antwoord door Jihane 5 January 2017, 14:12

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je wilt dus je nummerbehoud annuleren en de bundel, die je besteld hebt, laten activeren?

De enige reden waarom de bundels niet actief zijn en jij dus buiten de bundels belt/sms/internet, is om te voorkomen dat jij dubbele abonnementskosten betaald tijdens de periode waarin het nummerbehoud nog niet is afgerond. In dit artikel staat alles over nummerbehoud mooi samengevat.

Een Simyo moderator zal de nummerbehoud voor je moeten annuleren en je bundel activeren. Die bezoekt dit topic waarschijnlijk in de loop van de dag.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frans_Karin,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet meteen je verzoek tot nummerbehoud kunt annuleren! Dat komt omdat je eerst hebt aangegeven dat je nummerbehoud wilde. Je kunt er natuurlijk zeker van afzien! Ik kan je daarbij helpen 🙂 Ik ga meteen een bericht sturen naar de afdeling Nummerbehoud, waarmee ik laat weten dat jij je nummerbehoud wilt annuleren en je bundels wilt activeren. Zodra dit gedaan is, zul jij gebruik maken van het telefoonnummer dat je van ons hebt gekregen. Je kunt dan ook gewoon gebruik maken van je bundels.

Ik laat het je weten zodra dit voor elkaar is, goed?

@ Groentjuh, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hi Frans_Karin!

Het is helemaal voor elkaar 🙂 Je kunt nu je bundels gebruiken met je tijdelijke nummer. Wil je je toestel uit en aanzetten? Dan hoort alles goed te werken. Ook kun je dit terug zien in Mijn Simyo.

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Merci voor het activeren; dit is dan (niet een tijdelijk nummer maar) een definitief nummer! Prima. Wat echter niet klopt is dat het beltegoed (dd 2017-01-05) op 300 zou moeten staan i.p.v. 261. Er namelijk nog niet met dit nummer tot deze datum gebeld! Is wellicht een correctieve actie waard.
Ik hoor graag de follow-up hierop.
Met vriendelijke groet, Frans
Reputatie 7
Badge +9
De eerste maand betaalt u naar rato en krijgt u ook naar rato uw belminuten/SMSjes. In dit artikel kunt u daar meer over lezen. Dus dat je maar 261 minuten hebt klopt waarschijnlijk wel!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Frans_Karin,

Wat vervelend dat er onduidelijkheden zijn omtrent je belminuten. Het werkt precies zoals Groentjuh uitlegt. Je ontvangt en betaalt je belbundel in de eerste maand naar rato. Omdat jouw bundel op 05 januari is geactiveerd, ontvang je 261 in plaats van 300 minuten. Je betaalt voor deze bundel € 6,06 in plaats van € 7,-.

Is dit zo duidelijk voor je?

Groetjes,
sean

@Groentjuh, bedankt voor je uitleg!
Bedankt Sean,
Het is nu helemaal duidelijk.
Merci beaucoup.
Mvg. Frans
Badge +7
Hoi Frans_Karin,

Heel fijn dat het nu weer helemaal duidelijk voor je is! Als je nog andere vragen hebt, kun je deze altijd hier op het forum stellen :)

Groetjes,
Samantha

Hallo, ik heb twee problemen: Hoe vertaal ik de Mijn Simyo-app in het Engels?  en de e-mails die ik ontvang?  En ik zou willen verzoeken om nummerportering te annuleren en mijn bundel te activeren op het door Simyo verstrekte nummer.  Help me alsjeblieft zo snel mogelijk!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi LexiTB,

 

De Simyo app en mails zijn niet beschikbaar in het Engels, alleen in het Nederlands. Om jouw nummerbehoud verzoek te annuleren kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens, dan kan ik het verzoek voor je annuleren en de bundels activeren. 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer