.

Beantwoord

Heeft Simyo simkaartnummers van 13 cijfers?

  • 20 November 2019
  • 2 reacties
  • 323 Bekeken

Nou vooruit, nog 1 poging via het forum… :unamused:

Ik ga overstappen naar een andere provider. Ik heb heel lang (nee, echt… heeeeeeel lang) een pre-paid kaartje van Simyo gehad, maar nu ga ik een abonnement met toestel afsluiten bij Hollands Nieuwe. Past beter bij mijn wensen en budget, dus helaas neem ik afscheid van Simyo.

Bij de aanvraag van mijn nieuwe abonnement kan ik gelijk nummerbehoud aanvragen, handig! Daarvoor heb ik een zgn. 'simkaartnummer' van 13 cijfers nodig.

Mijn Simyo simkaart heeft maar 8 cijfers. Misschien omdat het een hele oude simkaart is ofzo, wie weet. Dus ik bel net met de klantenservice van Simyo (want op mijn chatberichtje heb ik nooit een reactie gekregen), zegt die gast doodleuk: "oh, heeft u dat nummer nodig voor nummerbehoud? daar heb ik nog nooit van gehoord!" Het hele forum/kennisbank/etc staat er vol mee, maar jullie collega van Simyo weet nergens van. Dat ik maar contact met Hollands Nieuwe moet opnemen...

Ik snap zelf ook wel dat die niks voor me kunnen gaan doen, maar vooruit... ik zal braaf de domme consument spelen. Dus ik bel HN en nee... nee, die kunnen niks voor me doen. Simyo moet immers dat nummer aan me geven. Ik heb de incompetentie van jullie collega uitgelegd en volgens HN kan ik ook gewoon eerst overstappen en pas achteraf nummerbehoud aanvragen. Mocht ik er dan niet uitkomen met die 8 cijfers, dan moet ik maar gewoon opnieuw bellen, dan kunnen ze me misschien toch buiten het webformulier om helpen met m'n 8 cijfers.

Er is dus een goede kans dat ik geen nummerbehoud kan hebben, maar een frisse start zonder incompetente medewerkers van Simyo is ook wat waard.

Of is er hier misschien dan toch iemand die me aan een oplossing kan helpen..?

icon

Beste antwoord door Ouael 20 November 2019, 11:49

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Mijn simkaart heeft op zowel Mijn Simyo als op de simkaart ook maar 8 cijfers. Nieuwere simkaarten hebben 19 cijfers. In dit artikel vind je informatie hierover. Ook andere websites zoals deze bevestigen de 8 cijfers als simkaart nummer.

Misschien dat een moderator hier iets anders van kan maken, maar ik als klant kan ook geen 13 cijfers verzinnen van 8 cijfers.

Reputatie 4
Badge +4

Hey PlasticPannenkoek,

 

Welkom op het Simyo forum!

Oei, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier zo achteraan zit zonder een antwoord waar je wat mee kan. Het systeem van nummerbehoud is al een jaar zowel bij Simyo als veel andere providers anders. Wij gebruiken dan verificatieberichten per sms of het klantnummer. Mijn nieuwe collega was niet op de hoogte dat wij langer dan een jaar terug een ander systeem hadden. Ik heb dit aan hem doorgegeven en heb daarom zijn naam uit je topic gehaald.

Wij gaan niet over het nummerbehoudproces van Hollands Nieuwe en ik snap niet waarom zij je verplichten om 13 nummers in te vullen. Wij hebben alleen simkaartnummers van 8 en sinds kort 19 cijfers. Het zou bij alle Nederlandse providers mogelijk moeten zijn om met een klantnummer over te stappen. Dit heb ik ook net laten checken door onze eigen afdeling nummerbehoud en dat zou mogelijk moeten zijn met Hollands Nieuwe. Ik verstuur je in een privébericht het klantnummer naar je op.

Het lijkt erop alsof je nu toch bent geholpen door Hollands Nieuwe doordat zij je nummerbehoud achteraf in orde maken. Ik wil je bedanken voor je tijd bij Simyo en veel plezier bij je nieuwe provider wensen :) Reageer gerust als je nog vragen hebt.

 

Groet,

Ouael

Reageer