.

Beantwoord

Heb ik wel een klantummer als ik een Prepaid simkaart heb?

  • 12 September 2018
  • 13 reacties
  • 1039 Bekeken

Help ! Vandaag gebeld met Simyo maar ik kom niet verder met jullie.
Ik heb een prepaid kaartje in mijn telefoon. Daar nog niet op gebeld, er staat ook geen beltegoed meer op.
Ik heb dus geen contract met een provider.

Sim only aangevraagd bij Simyo met nummerbehoud wat alleen omgezet kan worden als ik een contract nummer van mijn huidige provider heb. Maar ik heb geen klantnummer omdat ik geen contract heb.
Hoe los ik dit op ? Ik wil wel graag mijn nummer behouden.
Simyo wat nu ?
icon

Beste antwoord door Jihane 13 September 2018, 14:16

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je even naar https://mijn.simyo.nl/overstappen gaat wordt alles duidelijk!
Die url klopt niet @Scotsman..


@meiske106
Wie is de provider van de prepaid kaart? Als dat Simyo is dat stap je over vanuit je MijnSimyo van de prepaid aansluiting.

Heb je geen prepaid van Simyo, kun je dan aangeven wie dan wel de provider is.
Reputatie 7
Badge +9
Die url klopt niet @Scotsman..

Bij mij wel als ik ingelogd ben, zie hieronder:

Oh wat vreemd. Ik krijg error 403.

Edit: Jij deelt die link vanuit je MijnSimyo omgeving. Lezers die geen prepaid hebben kunnen die link niet openen.
Reputatie 7
Badge +9
@meiske106 gaf aan dat ze een prepaid aansluiting had, dus door die link te volgen vanuit haar Mijn Simyo omgeving moet het lukken om probleemloos over te stappen naar sim-only.
KPN is de provider. Er wordt me steeds bij het invullen via mijn simyo gevraagd om een klantnummer in te vullen. Ik krijg geen facturen van KPN omdat ik een prepaid heb dus hoe kan ik dat klantnummer dan invullen ?

Kaartnummer van de simkaart geprobeerd maar dat lukt ook niet.

Wat nu te doen ?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Meiske106,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat dit verwarrend kan zijn! Je hebt een Prepaid simkaart bij KPN - is dat nummer nog actief? De activiteit van het nummer is niet gekoppeld aan het beltegoed, maar aan of jij bijvoorbeeld nog gebeld kunt worden met dat nummer. Is dat het geval? Dan kun je het nummer prima over laten zetten op je Simyo Sim Only aansluiting.

Je geeft aan dat je geen vast contract hebt en daarom geen klantnummer zou hebben. Hoewel ik de logica daarvan begrijp, is dat niet helemaal hoe het werkt. Iedereen heeft een klantnummer - prepaid-klanten én mensen met een abonnement. Ik raad jou aan om contact op te nemen met KPN. Als je ze jouw 06-nummer vertelt, zullen zij op kunnen zoeken wat je klantnummer is. Dan kun je dat invoeren en met dat nummer overstappen naar ons toe.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ Ray en Scotsman, dank voor het meedenken heren!

Groetjes,
Jihane
@meiske106 @Jihane

Als ik een nummerbehoud wilt aanvragen (naboots) wordt er gevraagd het nummer in te vullen die ik wilt overnemen. Ik zou dan een sms met code krijgen ter verificatie (dit uiteraard niet gedaan).

We sturen je per sms een verificatiecode. Reageer met dezelfde code om je nummer te bevestigen. Dit is natuurlijk gratis.


Bij welke stap wordt er dan om een klantnummer gevraagd?

Alleen bij zakelijk abonnement wordt daar direct om gevraagd.
Beste allen,

Het is gelukt !! Super bedankt voor alle hulp ! Heel fijn.

Groetjes Louise
@meiske106

Zou je willen delen hoe het is opgelost. Misschien hebben andere er ook eens baat bij :)

Wel top dat het voor jou is opgelost.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal!

@ Ray: het klantnummer wordt gevraagd op het moment dat je je nummerbehoud later regelt. Als je 'm doet tijdens de bestelling kan dat via de sms, en achteraf kan het óók met de sms maar óók met een klantnummer. Dit is noodzakelijk voor klanten die (om wat voor reden dan ook) niet kunnen sms'en met hun huidige nummer.

@ Meiske: fijn dat het gelukt is! Net zoals Ray ben ik benieuwd naar wat de oplossing voor jou bleek te zijn 🙂

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor de uitleg. Ik zat in MijnSimyo en zag daar enkel die sms optie, verder ben ik niet gegaan.
Reputatie 7
Badge +10
Logisch! 🙂 De sms-optie is ook het makkelijkste, juist omdat niet iedereen het klantnummer zo één-twee-drie klaar heeft liggen.

Groetjes,
Jihane

Reageer