.

Beantwoord

Geen netwerk na nummer portering en nieuwe simkaart. Wat kan ik doen?


Ik had Simyo sim-only en ben naar Simyo prepaid overgestapt. Hiervoor heb ik een nieuwe simkaart ontvangen. Per 5 mei is het nummer overgezet, maar ik kan niet bellen omdat de telefoon ‘Geen netwerk’ geeft. Wat is er geprobeerd?

  • Toestel 10 minuten uit
  • Simyo in netwerk selectie
  • Simkaart staat geactiveerd in 'Mijn Simyo’.
  • Een ander mobiel toestel geeft dezelfde issues.
  • Toestel doet het wel met een andere KPN simkaart en heb ook bereik, dus het kan niet aan het bereik liggen.

Ik denk dat er aan de kant van Simyo iets verkeerd gaat of dat de simkaart defect is.

Hoe kan ik dit (laten) oplossen?

Op e-mail krijg ik geen antwoord van de klantenservice, dus ik probeer het hier maar.

icon

Beste antwoord door Seren 11 May 2022, 10:10

Bekijk originele reactie

12 reacties

De reactie tijd op mails is max 3 werkdagen. 

Zou je in je MijnSimyo kunnen kijken op je simkaartnummer overeen komt met die op je simkaart?

Simyo zou een reset kunnen uitvoeren. Hiermee word je Simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Een moderator @Nihad of @Seren kan je hierbij helpen. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik sluit me aan bij de suggestie van Ray. Maar de complimenten voor de duidelijke vraagstelling, al heb je daar natuurlijk niets aan.

De reactie tijd op mails is max 3 werkdagen. 

Zou je in je MijnSimyo kunnen kijken op je simkaartnummer overeen komt met die op je simkaart?

Simyo zou een reset kunnen uitvoeren. Hiermee word je Simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Een moderator @Nihad of @Seren kan je hierbij helpen. 

 

bedankt voor je reactie;
Vergeten te vermelden

  • Simkaart nummer komt overeen. 
  • Simkaart type staat op Nfc, dat is wel vreemd. Deze heb ik niet besteld.
  • Blokkeren en de-blokkeren van de sim heeft geen invloed.

Denk dat ik vanuit mijn kant niets kan doen.

 

 

De NFC simkaart heb ik ook. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om contactloos te betalen bij de kassa. 

Kan verder geen kwaad, wordt gewoon standaard geleverd. 

Verder denk ik dat je simkaart een reset nodig heeft zoals eerder genoemd. Morgen zullen de moderators reageren. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @kdejong01,

Bedankt voor je bericht.

Wat onhandig dat je geen netwerk krijgt met je simkaart, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het is goed dat je in ieder geval hebt getest of je het zelfde probleem hebt met een ander toestel. Het probleem lijkt inderdaad echt te liggen aan de simkaart. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Dan kijk ik met je mee voor een oplossing. 

Groetjes, 
Seren 

 

Helaas, nieuwe simkaart gekregen. Maar kan ‘m niet activeren. 

“We kunnen je simkaart niet activeren, we wachten op activatie op het netwerk”

Vermoed dat er in de interne systemen wat mis is gegaan met de provisioning van deze simkaart (en mogelijk ook de voorgaande).

 

Als je dan drukt op activeren, krijg ik onderstaande foutmelding

 

 

@Nihad of @Seren wat nu?

 

Reputatie 7

@kdejong01 Helaas zijn @Seren en @Nihad in het weekend niet aanwezig. Misschien kun je een van de andere kanalen als WhatsApp of Twitter gebruiken om snel geholpen te worden. Of even wachten tot maandag. Of later nog eens proberen. Misschien is er een netwerkstoring.

Reputatie 7
Badge +7

In het weekend zijn ze bereikbaar via whatsapp van 10:00-17:00. Moet je natuurlijk wel een mogelijkheid hebben om te whatsappen in de vorm van een tweede telefoon of wat dan ook.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi,

Dankjewel voor het antwoorden @RicoK en @wimj12!

Ik zie dat @kdejong01 een privé bericht heeft gestuurd en ik zal hem daar verder helpen.

Groetjes,
Seren 

Reputatie 7

@Seren Omdat ik er wel benieuwd naar ben wat nu de oorzaak/reden was, zou je de oplossing ook hier kunnen posten?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @RicoK,

Dat kan ik zeker.

De interne migratie was niet goed gegaan en de technische afdeling heeft de vervangende simkaart nu handmatig geactiveerd. Het zou weer gewoon moeten werken 😊.

Groetjes,
Seren

Ik kan hierbij bevestigen dat de verbinding nu wel werkt. Dank allemaal! 🙏

Reageer