.

Beantwoord

Gedoe met nummer overzetten

  • 14 November 2012
  • 7 reacties
  • 1154 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag betreft het overzetten van mijn nummer. Dit zou namelijk gister gebeuren en gisterochtend kreeg ik bericht dat mijn abbonement per direct in ging. Sinds dien heb ik de simkaart van Simyo in mijn mobiel gedaan.
In een eerdere mail stond dat ik tijdens het overzetten van mijn nummer tijdelijk niet bereikbaar zou zijn qua bellen en smsen. Een 'korte tijd' stond er. Dit is alleen nog steeds het geval. Ik ben nog steeds onbereikbaar en kan tevens ook niet Mobiel internetten.

Bij dit laatste krijg ik namelijk de volgende melding als ik mijn mobiel opnieuw opstart: "Controlesleutel voor netwerkvergrendeling ingeven."
Op Google las ik dat dit te maken zou kunnen hebben met het feit dat mijn mobiel (Samsung Galaxy Gio) niet sim-lock vrij is. Daar kan ik een unlockcode voor aanvragen bij Vodafone (mijn vorige provider), maar het punt is nu dat ik die ontvang via sms. En aangezien ik dus geen smsjes kan ontvangen wordt dit lastig.


Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik zou graag weer bereikbaar willen zijn!

Bij voorbaat dank.
Mvg Yosie.
icon

Beste antwoord door Alex 15 November 2012, 10:08

Bekijk originele reactie

7 reacties

Heb hetzelfde probleem.
Vandaag zou mijn nummer omgezet worden.
Heb contact gehad met Simyo en daar werd me verteld dat voor 18.00 uur alles gereed zou zijn.

Kan wel bellen, internetten en zo.
Maar niemand kan naar mij bellen.
Dan wordt er gezegd dat het nummer niet bereikbaar is!!!!
Vreemd hoor, want mijn telefoon staat gewoon aan.

Morgen nog maar eens bellen met Simyo.
Tenminste als ik niet zo lang in de wacht word gezet.
Want zo simpel is het allemaal niet bij Simyo!!!!
Oké, dus jij raad mij aan om ook Simyo te bellen?
Gaat alleen lastig als ik niet kan bellen .. 
Had ze al wel gemaild maar goed, dat kan tot 3 werkdagen duren dus.
Ja, ik zou zeker bellen.
Want niet bereikbaar zijn is zo lastig.
heb je geen vaste telefoon waarmee je kunt bellen>?
Is een 0800-nummer, dus gratis.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Ik heb een vraag betreft het overzetten van mijn nummer. Dit zou namelijk gister gebeuren en gisterochtend kreeg ik bericht dat mijn abbonement per direct in ging. Sinds dien heb ik de simkaart van Simyo in mijn mobiel gedaan.
In een eerdere mail stond dat ik tijdens het overzetten van mijn nummer tijdelijk niet bereikbaar zou zijn qua bellen en smsen. Een 'korte tijd' stond er. Dit is alleen nog steeds het geval. Ik ben nog steeds onbereikbaar en kan tevens ook niet Mobiel internetten.

Bij dit laatste krijg ik namelijk de volgende melding als ik mijn mobiel opnieuw opstart: "Controlesleutel voor netwerkvergrendeling ingeven."
Op Google las ik dat dit te maken zou kunnen hebben met het feit dat mijn mobiel (Samsung Galaxy Gio) niet sim-lock vrij is. Daar kan ik een unlockcode voor aanvragen bij Vodafone (mijn vorige provider), maar het punt is nu dat ik die ontvang via sms. En aangezien ik dus geen smsjes kan ontvangen wordt dit lastig.


Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik zou graag weer bereikbaar willen zijn!

Bij voorbaat dank.
Mvg Yosie.


Welkom op het forum yosievdb,

Je kunt het best contact opnemen met Vodafone om de simlock er af te halen. Wij kunnen helaas niets voor je doen in deze situatie.

Ja, ik zou zeker bellen.
Want niet bereikbaar zijn is zo lastig.
heb je geen vaste telefoon waarmee je kunt bellen>?
Is een 0800-nummer, dus gratis.


Welkom op het forum Marl1tje,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels contact gehad met de klantenservice en wordt het voor je uitgezocht. Kun je hier laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
5 dagen verder moet ik nog steeds wachten.
Vodafone gebeld, gevraagd hoe dat zit met de unlockcode aanvragen als je geen smsjes kan ontvangen. Zeggen ze dat je er ook een ander mobiel nummer voor kan gebruiken, maar daarbij krijg ik een foutmelding. "Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw."
Vandaag maar eens langs de vodafone winkel gegaan, maar daar konden ze me ook niet helpen. Zij konden geen code geven. Daarvoor moest ik de klantenservice van vodafone bellen.
Opnieuw gedaan, nu tot grote verbazig wél goed geholpen. Meneer heeft een unlockcode aangevraagd en wordt binnen 3 werkdagen opgestuurd .. 
Hopen dat dit wat wordt dan en tot die tijd nog wachten. 

Wat een gedoe .. Alleen maar om mijn nummer over te laten zetten naar een andere provider. Moet toch makkelijker kunnen in dit moderne multitaskende Nederland?!
Ik ben al prepaid simyo klant maar wil naar een simyo abonnement(de telefoon koop ik simlockvrij), behoud ik mijn nummer?

groetjes 
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum elsiena,

Als je overstapt van een Simyo prepaid aansluiting naar een Simyo abonnement behoud je gewoon je telefoonnummer. In dit topic staat een uitgebreide uitleg over hoe je kan overstappen.

@yosievdb,

Bedankt voor het delen van je oplossing.

Groetjes,

Alex

Reageer