.

Beantwoord

Gaat mijn overstap met nummerbehoud goed?

  • 20 January 2016
  • 22 reacties
  • 396 Bekeken

Beste mensen,

Ik zie even geen andere plaats waar ik mijn vraag kan neerzetten, dus maar even bij algemeen.

Niet wetende dat het contract bij Telfort voor 2 jaar was afgesloten heb ik een verzoek gedaan over te stappen naar Simyo.

De aanvraag staat er bij Simyo nog steeds en ik wilde zoeven checken of de overstap op 28 jan 2016 nog wel doorgaat.
In het overstapscherm staat nog steeds de datum van de oude aanvraag (meer dan 60 dagen geleden) en ik wilde de juiste datum ingeven wat mij een foutmelding opleverde: "Sorry, er is iets misgegaan. Je gegevens zijn niet opnieuw verstuurd."

Kan iemand kijken of er werkelijk iets is misgegaan, of dat de overstap gewoon op 28 jan doorgaat?
icon

Beste antwoord door Estelle 24 January 2016, 10:11

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Elskaa,

Welkom op het Simyo forum! 🆒

Goed dat je je vraag hier stelt! Ik heb deze meteen even verplaatst naar het subforum 'Nummerbehoud'. Zo is jouw vraag en het antwoord makkelijker terug te vinden voor andere forumgebruikers :$

Je aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen. Dit is omdat de overstapdatum niet kan. Overstappen kan op het moment dat je contractvrij bent bij je huidige provider. De aanvraag van nummerbehoud kan tot twee maanden voordat je contract afloopt. Als je contract bijvoorbeeld op 28 januari 2016 afloopt, kan je vanaf 29 november 2015 nummerbehoud aanvragen. Weet je wanneer je contract bij je huidige provider afloopt? Als dit binnen 60 dagen is, dan kunnen we de aanvraag opnieuw indienen :$

Groetjes, Angelica
Beste Angelica, mijn contract loopt af op 28 januari 2016, dus aanstaande week.

Vandaar dat ik probeer aan te geven dat ik met nummerbehoud naar jullie wil overstappen.

Het is dus binnen zestig dagen en ik zou dus willen aangeven de aanvraag opnieuw in te willen dienen, alleen ik zie nergens die mogelijkheid (tenzij het hier via het forum is?)

Ik hoor graag,
Els
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Elskaa,

Wat leuk dat je naar ons overstapt 🙂 Ik heb je verzoek doorgestuurd naar mijn collega's van nummerbehoud. Zij gaat het verzoek handmatig voor je indienen. Zodra dit is goedgekeurd, ontvang je daarover bericht. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Ik zie dat de overstap met nummerbehoud nu in het scherm staat. (geen bericht, maar in het scherm).

Ik ga ervan uit dat het nu wel goed zal gaan,
dankjewel Sean.
Reputatie 2
Badge +5
Super fijn, Elskaa!

Ik zie dat de aanvraag is goedgekeurd per 22 februari :8. Dus het gaat nu écht gebeuren 😛.

Laat je het weten als je nog vragen hierover hebt?

Groetjes,
Estelle
Merci voor je antwoord Estelle.

Je zegt dat mijn aanvraag is goedgekeurd per 22 februari en ik zie het inmiddels in jullie overzicht.
Merci.

Twee vragen:

Ik neem mijn nummer dus mee en lees dat ik een sms-je krijg, maar niet wanneer jullie mij een simkaart toezenden.

Ik zie ook niet waar ik aan kan geven wat ik voor een sim-kaart nodig heb, of zijn dat universele (geperforeerde) kaartjes?

Ik hoor (lees) graag.
Els
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Elskaa,

Goede vragen, waar ik je meteen antwoord op geef!

We sturen je meteen na een nieuwe bestelling een nieuwe simkaart toe. Deze hoor je dus 5 dagen na het plaatsen van de bestelling in huis te hebben. De kaart die we opsturen is een 3-in-1 simkaart, waar je eenvoudig de gewenste grootte uit kunt drukken 🙂. Je hebt dus altijd het juiste formaat simkaart!

Echter, jij hebt al een actieve simkaart, dus je krijgt deze niet meer toegestuurd. Heb je deze nog wel nodig?

Groetjes, Tiury
Hi Tiury,

Ik heb een actieve simkaart van Telfort, anders niet.

Toen ik wilde overstappen is de overstap door Telfort geweigerd (contract hadden zij voor twee jaar verlengd nadat ik al vijftien jaar klant was....) en heb ik van Simyo alleen maar te horen gekregen met Telfort contact hierover op te nemen, ik heb dus nooit meer een simkaart van Simyo gehad.

Ik hoor graag hoe ik daaraan kan komen.

(Jullie verwarren mijn aanvraag toch niet ineens met de simkaart van mijn man?)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Elskaa,

Oei, ik hoop niet dat er nu toch iets misgaat! Zou je mij via een privébericht het tijdelijke nummer willen sturen wat jij hebt gehad van ons? Als je ook gelijk ter vergelijking het nummer van jouw man wilt mee sturen, dan kan ik je makkelijker bevestigen of alle voorgaande informatie juist is geweest.

Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken. De optie komt dan vanzelf naar voren. Ik zie jouw bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Angela
Hi Angela,

ik heb je net een bericht gestuurd met alle gegevens.

ik hoor graag van je.

mvg
Els
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Els,

Yes, ik heb je bericht binnen 🙂 Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag en houd jou uiteraard op de hoogte :)

Groetjes,
Angela
Alles werkt naar behoren Angela, dank voor je zorgen.

mvg
Els
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Els,

Wat fijn om te lezen dat alles naar behoren werkt! Graag gedaan namens Angela. :$

Als we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Groetjes, Angelica
Nouhhh Angelica....

Ik DACHT dat het allemaal goed zou gaan, maar het lijkt me dat er nog ergens een vinkje fout staat in jullie systeem.

Angela informeerde mij (hierboven in het forum dus):
Ik heb het nagekeken en jouw nummer wordt inderdaad overgezet op 22 februari. Al deze informatie klopt gelukkig.

Je hebt ooit een geactiveerde simkaart van ons ontvangen in 2014. Dat je deze niet meer hebt, kan ik begrijpen Ik heb je een nieuwe simkaart opgestuurd, uiteraard zonder kosten. Binnen 3 werkdagen heb je deze binnen. Het is wel noodzakelijk dat jij deze simkaart zelf activeert via Mijn Simyo.

Ik hoop dat je hierdoor wat meer gerustgesteld bent. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt

Groetjes,
Angela


ennuhh dan zou ik denken dat gisteren, uiterlijk vandaag mijn bundels ingaan, maar wat ik nu bel staat als verbruik BUITEN BUNDELS...
Dat zal toch niet de bedoeling zijn?

Ik hoor/lees het wel weer.
Els
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ElsKa2,

Dit is zeker niet de bedoeling!

Ik heb het nagekeken en de bundels zijn niet automatisch geactiveerd. Dit hebben wij nu alsnog in orde gemaakt. Je kunt dus gerust gebruik gaan maken van je bundels zonder kosten.

Ik zorg ervoor dat jouw factuur aangepast wordt. Het is natuurlijk niet eerlijk dat je hierdoor een hoge factuur krijgt. Zodra ik dit geregeld heb voor je, laat ik het weten :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Els,

Bij deze heb ik de kosten die jij buiten bundel gemaakt hebt vergoed. Je kunt dit gelijk terugzien op Mijn Simyo. Let je er op dat je belbundel naar rato verrekend is? Je krijgt deze maand dus niet de volledige belbundel. Uiteraard betaal je hier ook niet voor.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Dank voor alles, ik zie nu niets meer wat niet in orde zou kunnen zijn.

Groetjes
Els
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Els,

Graag gedaan 🙂 Daar zijn we voor!

Mocht er toch iets op je pad komen waarvan je denkt: hé, dit is toch niet helemaal zoals het hoort? Stel je vraag dan gerust 🙂 We helpen je dan graag verder. Dan rest mij niets anders dan jou nu eindelijk veel plezier te wensen met jouw nieuwe Simyo abonnement :)

Groetjes,
Angela
Oef Angela, ik denk dat het toch niet gegeven is dat alles vlekkeloos verloopt en kom naar jullie met het volgende probleem.

Op 22 februari ben ik dus naar jullie overgestapt en ik heb de rekening van Telfort over die periode betaald.

Nu gaat Telfort gewoon door met mij maart in rekening te brengen.

Jullie hebben dat toch voor mij opgezegd?

Ben ik nou de enige waar alles van voor tot achter fout loopt als je iemand van Telfort overneemt?

Wat zal ik doen? Gewoon storneren en blokkeren dat zij nog ooit iets van mijn rekening af kunnen schrijven?

Ik hoor (lees) graag van je, alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Elska2,

Wat een vervelende situatie zeg!

Wij hebben jouw nummer inderdaad op 22 maart overgenomen, dus dat was de laatste dag van jouw Telfort abonnement.

Hoewel het natuurlijk niet fijn is dat er geld wordt afgeschreven wil ik je toch adviseren om eerst contact op te nemen met Telfort, voordat je de betaling storneert.

Zij hebben hier waarschijnlijk wel een verklaring voor en mocht er iets fout zijn gegaan dan kunnen ze dit meteen corrigeren.

Laat je het ons weten wanneer je contact met Telfort hebt gehad?

Groetjes,
Sean
Nou Sean,

In de tussentijd hebben zij het dus al teruggestort...
De wondere wereld van Telfort is hiermee naar ik hoop echt afgesloten.

Ik wil hun naam niet meer horen. Ik ben in de vorige eeuw reeds klant bij hen geworden en heb nooit over een rekening of wat dan ook geklaagd, maar hun klantvriendelijkheid is voorbij en ik vermoed dat zij het niet alleen bij mij zullen hebben verpest.

Groetjes
Els
Reputatie 5
Badge +8
Hoi ElsKa2,

Bedankt dat je ons nog even op de hoogte brengt.

Fijn dat het is opgelost! En die naam noemen wij hier natuurlijk nooit :P

Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Sean

Reageer