+6
Edit 16 april 2018: De informatie in dit topic is inmiddels verouderd. Uitleg en informatie over nummerbehoud vind je in dit topic.
Om een nummerbehoud aanvraag te doen, hebben we een aantal gegevens nodig. Als eerst willen wij het telefoonnummer weten die we moeten overnemen. Daarnaast willen we weten wat het simkaartnummer is van je huidige simkaart. We willen weten bij welke provider je vandaan komt en wanneer je contract eindigt. Als je een Prepaid aansluiting hebt, dan heb je geen einde contractdatum. Je kunt er dan vanuit gaan dat wij ongeveer vijf werkdagen nodig hebben om je telefoonnummer over te nemen.
Alle gegevens moeten echter wel kloppen. Hieronder geven wij de meest voorkomende oorzaken waarom de aanvraag wordt afgewezen.
-
Te vroeg aangevraagd
-
Simkaartnummer
-
Nummer is afgesloten
-
Nummer/Provider niet bekend
-
Portingverzoek al in behandeling
-
Klantnummer onjuist/ontbreekt
Voor alle afwijzingen geldt, dat klanten zelf een nieuwe aanvraag zullen moeten indienen. Simyo doet dit niet automatisch, omdat er ergens foute gegevens zijn ingevuld. Op
Mijn Simyo kun je zelf een nieuwe aanvraag indienen.
Bovenaan op het tabblad overzicht zie je een blauwe balk staan met de tekst:
'Nummerbehoud afgewezen. Bekijk de reden en vraag opnieuw aan'. Controleer wel alle bovenstaande punten met je huidige provider, als je dezelfde fout(en) maakt, wordt de aanvraag weer afgewezen.