.

FAQ: Mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen, hoe kan dat?

  • 6 December 2011
  • 87 reacties
  • 29337 Bekeken

Badge +4
  • Oud-moderator
  • 61 reacties
Edit 24 april 2018: De informatie in dit topic is inmiddels verouderd. Uitleg en informatie over nummerbehoud vind je in dit topic.

Een afwijzing voor nummerbehoud kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende redenen zijn:


  • Simkaartnummer is niet correct. Kijk in dit geval na of je het simkaartnummer van je huidige simkaart (dus niet je nieuwe Simyo simkaart) goed hebt overgenomen. Klantnummer is niet juist: Als je op dit moment een zakelijk abonnement hebt, hebben wij een klantnummer nodig om de aanvraag in te kunnen dienen. Houd er ook rekening mee dat de opzegtermijn van zakelijke abonnementen vaak drie maanden is. Nummer is niet porteerbaar. Dit is een algemene melding waarbij wij niet de specifieke reden weten. Je kunt deze navragen bij je huidige provider. Datum is niet mogelijk: Waarschijnlijk ben je nog aan een contract gebonden. Het is ook mogelijk dat je een porteringsdatum hebt gekozen die op een feestdag valt; kies in dat geval een andere datum in de toekomst op een werkdag.
  • Nummer niet in dienst bij de provider. Je hebt waarschijnlijk de verkeerde provider of een verkeer 06-nummer aan ons doorgegeven.

87 reacties

En wat betekent "De reden opgegeven door je vorige provider is: onbekend nummer."
Waarbij mijn vorige provider Simyo zelf is, maar dan met een prepaid sim.
Oftewel: jullie kennen mijn oude account en de nieuwe aanvraag (met aanvraag nummerbehoud), wat kan daar aan mis gaan...

Heb vandaag al drie geprobeerd de klantenservice te bellen maar elke keer na 10 minuten maar opgehangen. Tevens mail gestuurd naar porteringen, maar ik neem aan dat ik daar de volle drie werkdagen antwoordtermijn mag wachten (ticket 196672).
Ergo op z'n vroegst weet ik woensdag pas waar ik aan toe ben.

Ik zal m'n oude SIM maar eens gaan verknippen om in m'n nieuwe foon te kunnen gebruiken, want dit schiet voor geen meter op.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum eborger,

Vervelend om te horen dat je lang hebt moeten wachten. Hier wordt aan gewerkt. Ik zie dat er 2x nummerbehoud was aangevraagd voor hetzelfde nummer. Vandaar dat ons systeem een foutmelding gaf. Er is nu 1 aanvraag in behandeling waarbij het telefoonnummer op 7/9 wordt over gezet.

Groetjes,

Alex
Hallo,

ik heb een mail gestuurd naar porteringen met de volgende inhoud. Is dit voldoende om mijn nummerbehoud opnieuw aan te vragen?

Michel

Hallo,

Ik schijn een verkeerd simkaartnummer te hebben opgegeven. Hierbij mijn T-Mobile gegevens, want ik wil graag nummerbehoud! Nieuw tijdelijk symio nummer is 06*

Klantnummer: *

Nummers op de achterkant van mijn simkaart:

Bovenste nummer: *

onderste nummer: * (deze heb ik opgegeven in mijn aanvraag).

Ik heb nu een duosim, maar ik weet niet of dat het probleem veroorzaakt. Mocht dat zo zijn dan hoor ik dat graag! Mocht mijn nummer namelijk niet mee over kunnen gaan ga ik afzien van dit abonnement.

Dank voor de terugkoppeling en medewerking.

Michel WIllems

06*
Hallo,

ik heb een mail gestuurd naar porteringen met de volgende inhoud. Is dit voldoende om mijn nummerbehoud opnieuw aan te vragen?

Michel

Hallo,

Ik schijn een verkeerd simkaartnummer te hebben opgegeven. Hierbij mijn T-Mobile gegevens, want ik wil graag nummerbehoud! Nieuw tijdelijk symio nummer is 0682004187.

Klantnummer: 1.13507221

Nummers op de achterkant van mijn simkaart:

Bovenste nummer: 8931162112

onderste nummer: 530422737 (deze heb ik opgegeven in mijn aanvraag).

Ik heb nu een duosim, maar ik weet niet of dat het probleem veroorzaakt. Mocht dat zo zijn dan hoor ik dat graag! Mocht mijn nummer namelijk niet mee over kunnen gaan ga ik afzien van dit abonnement.

Dank voor de terugkoppeling en medewerking.

Michel WIllems
Reputatie 5
Badge +10
Hoi tafkap72,

We hebben een nieuwe aanvraag in laten dienen op basis van je doorgegeven gegevens. Ik heb de gegevens inmiddels verwijderd ivm je privacay. Het is inderdaad noodzakelijk om het juiste simkaartnummer door te geven als je gebruik maakt van een duo simkaart. Je kunt deze opvragen bij T-mobile. We hebben wel alvast een nieuw verzoek ingediend met het simnummer zoals je in de reactie had aangegeven. Wanneer dit nummer niet correct is, ontvang je hier vanzelf weer een bericht over.

Groetjes,

Alex
hallo,

Ook bij mij ging het porteren niet goed. Ik kreeg de volgende mail van simyo:

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06*******  op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.
De reden opgegeven door je vorige provider is: andere serviceprovider.

Maar bij navraag bij Ben zeiden ze dat er nooit een aanvraag is binnengekomen. 
Mijn mail naar de simyo klantenservice met alle benodigde informatie  leverde verder ook
alleen een standaard antwoord op. 

graag hoor ik hoe ik dit moet oplossen.

groet,

Anton 

Ps op mijn verzoek om een nanosim bij de klantenservice heb ik ook nog geen reactie gekregen.
Nummerbehoud is nu goedgekeurd door T-Mobile, 5 november is de dag. Het nummer van de simkaart was dus net dat andere dan ik had doorgegeven.
Hallo,

Ik heb exact hetzelfde probleem als antonmid. Ik heb een afwijzing van Simyo ontvangen voor nummerportering met als reden: andere serviceprovider.

Volgens de klantenservice van Ben hebben zij geen aanvraag ontvangen en staat niets nummerportering in de weg.

Ik hoor graag wat ik kan doen om dit op te lossen.


Gr. Sebastian.
Badge +2
Beste antonmid en Baszz,

Door een storing is er iets misgegaan met bepaalde aanvragen waardoor jullie deze melding hebben gekregen. Wij zullen bij deze alsnog een aanvraag indienen. Zodra wij een terugkoppeling hebben van Ben zullen wij jullie hiervan op de hoogte stellen.

Groetjes,

Arie
Hallo,
Ook ik heb hetzelfde bericht gekregen als hierboven, ik zou een vekeerde serviceprovider hebben. Ik heb naar porteringen gemaild of zij de aanvraag voor een tweede keer konden indienen maar heb daar nog geen reactie op ontvangen. Intussen is het 4 dagen gleden dat ik de mail gestuurd heb. Is het mogelijk via deze weg nummerbehoud een tweede keer aan te vragen?
Badge +2
Beste kevint,

Ook voor jou hebben wij inmiddels een nieuwe aanvraag bij je vorige provider ingediend. Zodra wij een terugkoppeling hebben van je vorige provider zullen wij je hier per mail van op de hoogte stellen.

Groetjes,

Arie
Hallo,

Ik had een prepaid simkaart en ben nu overgestapt naar een sim only abbonement. Ik wil nu mijn oude nummer van mijn prepaid simkaart behouden alleen dit lukt niet. De eerste keer lukte het niet omdat ik op mijn prepaid 12 cent in het rood stond, maar dat is inmiddels opgelost. Nu heb ik nogmaals nummerbehoud aangevraagt via de site alleen ik kreeg dit als reden waarom het niet wou : 'De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren.'. nouja ik snap dus niet wat ik nou precies moet doen.
Ik heb een mailtje gekregen waarin staat dat ik het verkeerde simkaartnummer heb opgegeven. Ik heb op de site van Vodafone opgezocht waar mijn simkaartnummer precies stond, en hierbij mijn goede simkaartnummer:

*simkaartnummer* (spatie ALLEEN voor makkelijker lezen)

Gr. Robin Graaf
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Ik had een prepaid simkaart en ben nu overgestapt naar een sim only abbonement. Ik wil nu mijn oude nummer van mijn prepaid simkaart behouden alleen dit lukt niet. De eerste keer lukte het niet omdat ik op mijn prepaid 12 cent in het rood stond, maar dat is inmiddels opgelost. Nu heb ik nogmaals nummerbehoud aangevraagt via de site alleen ik kreeg dit als reden waarom het niet wou : 'De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren.'. nouja ik snap dus niet wat ik nou precies moet doen.


Welkom op het forum Nely Schutte,

We gaan een nieuw verzoek indienen om het telefoonnummer over te zetten. Je ontvangt vanzelf weer emails met informatie over je nummerbehoud aanvraag.

Ik heb een mailtje gekregen waarin staat dat ik het verkeerde simkaartnummer heb opgegeven. Ik heb op de site van Vodafone opgezocht waar mijn simkaartnummer precies stond, en hierbij mijn goede simkaartnummer:

*simkaartnummer* (spatie ALLEEN voor makkelijker lezen)

Gr. Robin Graaf


Welkom op het forum RobinGraaf,

We hebben een nieuw verzoek voor nummerbehoud ingediend. Om misbruik te voorkomen heb ik je simkaartnummer uit je reactie verwijderd.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik wil overstappen van een prepaid kaart (bij simyo) naar een sim-only abonnement bij simyo. Ik heb dus een nieuw abonnement aangevraagd, met nummerbehoud (nu kwam ik er later achter dat je vrij gemakkelijk kunt overstappen door in te loggen bij simyo en bij 'Selfservice' een sim-only abonnement van je prepaid kaart te maken, maar daar ben ik nu te laat mee. Beetje raar dat dit nergens staat vermeld wanneer je een nieuw abonnement aanvraagt). Ik heb mijn nieuwe kaart en tijdelijke nummer al binnen, maar ik kreeg een mail dat het nummerbehoud is afgewezen. In de mail stond:  'De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren'. Is het nog mogelijk mijn ouder nummer te behouden? Ik heb geen idee wat ik moet doen. 

Alvast bedankt.

Gr. Randy Slob
Ik wil van Simyo Prepaid naar Sim-only en heb nummerportering aangevraagd. Nu krijg ik onderstaande mail, met de melding dat het verzoek is afgewezen om de volgende reden:
"De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren."

Mijn vorige provider is toch echt Simyo zelf en ik heb via "Mijn Simyo" mijn Simyo abonnement aangevraagd. Wat nu?

M.vr.gr.
René
Ik zie nu de optie die ik waarschijnlijk had moeten gebruiken in Mijn Simyo. Moet ik nu opnieuw een abonnement aanvragen om mijn nummer te behouden? De sim-kaart van mijn vorige aanvraag is al onderweg. Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

René
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Ik wil overstappen van een prepaid kaart (bij simyo) naar een sim-only abonnement bij simyo. Ik heb dus een nieuw abonnement aangevraagd, met nummerbehoud (nu kwam ik er later achter dat je vrij gemakkelijk kunt overstappen door in te loggen bij simyo en bij 'Selfservice' een sim-only abonnement van je prepaid kaart te maken, maar daar ben ik nu te laat mee. Beetje raar dat dit nergens staat vermeld wanneer je een nieuw abonnement aanvraagt). Ik heb mijn nieuwe kaart en tijdelijke nummer al binnen, maar ik kreeg een mail dat het nummerbehoud is afgewezen. In de mail stond: 'De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren'. Is het nog mogelijk mijn ouder nummer te behouden? Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Alvast bedankt.

Gr. Randy Slob


Welkom op het forum Randy,

Ik heb je gegevens doorgestuurd naar de technische dienst. Ik zie dat je al gebruik hebt gemaakt van de nieuwe simkaart. Het telefoonnummer zal uiterlijk 18:00 zijn over gezet.

Ik zie nu de optie die ik waarschijnlijk had moeten gebruiken in Mijn Simyo. Moet ik nu opnieuw een abonnement aanvragen om mijn nummer te behouden? De sim-kaart van mijn vorige aanvraag is al onderweg. Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

René


Welkom op het forum ReneH,

In jouw geval kun je alsnog vanaf je persoonlijke pagina overstappen naar het abonnement met nummerbehoud. Je kunt het nieuw ontvangen pakket ongeopend retour sturen. Ik raad je aan de simkaart in ieder geval niet te activeren. Op die manier kunnen er geen kosten in rekening worden gebracht.

Groetjes,

Alex
Ik heb een abonnement aangevraagd ter vervanging van mijn prepaid, dat ik ook bij simyo heb lopen. Nu heb ik net mail gehad dat mijn nummer behoud niet kan doorgaan.  De reden opgegeven door je vorige provider is: Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren.  Heb ik dus geprobeerd, maar ik krijg steeds foutmeldingen dat het om een simyo nr gaat. Dus bel ik klantenservice. Sta 10 min in de wacht en bel dus nog maar eens. In 1x iemand aan de lijn. Ik moet KPN lijn aanklikken. Doe ik, vervolgens krijg ik dezelfde melding, ik meld dat aan de klantenservice, zij gaat voor me informeren, maar voor ik antwoord krijg, wordt de lijn verbroken. Nog maar eens bellen, maar ik kom er niet meer tussen. Graag wil ik weten wat het probleem is. Ondertussen dus niet erg bereikbaar voor mijn klanten. Ik hoor graag van jullie.
mvrg Wouter
Hallo! 

Ook mijn aanvraag voor nummer was in eerste instantie afgewezen. Dit omdat ik, blijkbaar, een verkeerd simkaartnummer had opgegeven. Nu heb ik een tijd geleden gebeld naar de klantenservice van Simyo en heb het goede nummer doorgegeven. Mij is verteld dat het daarna geregeld zou worden en dat ik bericht zou krijgen als mijn nummerbehoud was goedgekeurd. Ik heb echter nooit meer bericht gehad hierover. 

Nu is mijn abonnement per 3-12 ingegaan en heb ik mijn simkaart geactiveerd, maar hij doet het niet. Mijn telefoon gaat gewoon aan, maar er staat boven in de balk een tekentje met een simkaartje en een uitroepteken er naast. Daarbij heb ik ook geen netwerk of internet (zelfs niet op wif). Op internet heb ik gelezen dat ik mijn simkaart direct zou moeten kunnen gebruiken, maar dat mijn abonemment pas ingaat als mijn nummer is overgezet. 

Mijn vraag is of het normaal is dat mijn simkaart zo moeilijk doet en dat ik er niks mee kan? Ook vraag ik me af wanneer mijn nummer overgezet zal worden, zodat ik weer kan bellen, internetten enz. Ik heb alleen een mobiele telefoon en het is heel vervelend om totaal niet bereikbaar te zijn.

Groetjes, 

Laura Hormes
Ik ben bezig met het overzetten van 4 mobiele telefoonummers naar Simyo. Mijn huidige provider staat niet in jullie lijst op de pagina voor nummerbehoud. Na contact via twitter (@simyonl) advies gekregen om dan maar KPN te kiezen en vervolgens de gegevens van de huidige provider naar porteringen@simyo.nl te mailen. Dat heb ik dus gedaan. De mails (waarin ik steeds telefonummers heb genoemd en de gegevens van mijn huidige provider) krijg ik terug met de vraag "om welk nummer gaat het?", terwijl dat nota bene in het onderwerp van de mail staat en 3x in de tekst genoemd wordt!
Inmiddels heb ik van porteringen@simyo.nl 4 e-mails gehad met afwijzing aanvraag nummerbehoud met als reden "andere serviceprovider"... duh

Wat moet ik nu doen om mijn nummers te behouden? Ik heb zelfs mijn huidige provider (Mobile Service) zo ver gekregen om een mail met alle benodigde informatie en akkoord naar porteringen@simyo.nl te laten sturen, maar ook dat heeft blijkbaar niet geholpen.
Mijn nieuwe simkaart is al geactiveerd. Ik kreeg veel later de mededeling dat ik mijn oude nummer niet kon gebruiken. Ik begin hier zo van te balen!! Is er dan niemand bereikbaar?
Badge +6
Hallo! 

Ook mijn aanvraag voor nummer was in eerste instantie afgewezen. Dit omdat ik, blijkbaar, een verkeerd simkaartnummer had opgegeven. Nu heb ik een tijd geleden gebeld naar de klantenservice van Simyo en heb het goede nummer doorgegeven. Mij is verteld dat het daarna geregeld zou worden en dat ik bericht zou krijgen als mijn nummerbehoud was goedgekeurd. Ik heb echter nooit meer bericht gehad hierover. 

Nu is mijn abonnement per 3-12 ingegaan en heb ik mijn simkaart geactiveerd, maar hij doet het niet. Mijn telefoon gaat gewoon aan, maar er staat boven in de balk een tekentje met een simkaartje en een uitroepteken er naast. Daarbij heb ik ook geen netwerk of internet (zelfs niet op wif). Op internet heb ik gelezen dat ik mijn simkaart direct zou moeten kunnen gebruiken, maar dat mijn abonemment pas ingaat als mijn nummer is overgezet. 

Mijn vraag is of het normaal is dat mijn simkaart zo moeilijk doet en dat ik er niks mee kan? Ook vraag ik me af wanneer mijn nummer overgezet zal worden, zodat ik weer kan bellen, internetten enz. Ik heb alleen een mobiele telefoon en het is heel vervelend om totaal niet bereikbaar te zijn.

Groetjes, 

Laura Hormes


Hoi Lauhor,

Welkom op het forum!
Is het toestel dat je gebruikt wel simlock vrij? Het verzoek voor nummerbehoud is nogmaals afgewezen omdat het simkaartnummer niet klopt. Graag ontvang ik het juiste simkaartnummer zodat ik een nieuw verzoek voor je kan indienen.
Badge +6
Ik ben bezig met het overzetten van 4 mobiele telefoonummers naar Simyo. Mijn huidige provider staat niet in jullie lijst op de pagina voor nummerbehoud. Na contact via twitter (@simyonl) advies gekregen om dan maar KPN te kiezen en vervolgens de gegevens van de huidige provider naar [email]porteringen@simyo.nl[/email] te mailen. Dat heb ik dus gedaan. De mails (waarin ik steeds telefonummers heb genoemd en de gegevens van mijn huidige provider) krijg ik terug met de vraag "om welk nummer gaat het?", terwijl dat nota bene in het onderwerp van de mail staat en 3x in de tekst genoemd wordt!
Inmiddels heb ik van porteringen@simyo.nl 4 e-mails gehad met afwijzing aanvraag nummerbehoud met als reden "andere serviceprovider"... duh

Wat moet ik nu doen om mijn nummers te behouden? Ik heb zelfs mijn huidige provider (Mobile Service) zo ver gekregen om een mail met alle benodigde informatie en akkoord naar porteringen@simyo.nl te laten sturen, maar ook dat heeft blijkbaar niet geholpen.


Hoi Equipo B.V.,

Welkom op het forum!
De afdeling nummerbehoud heeft de afwijzingen aangepast en in middels een nieuw verzoek ingediend voor alle telefoonnummers.
Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van het nummerbehoud.
Badge +6
Mijn nieuwe simkaart is al geactiveerd. Ik kreeg veel later de mededeling dat ik mijn oude nummer niet kon gebruiken. Ik begin hier zo van te balen!! Is er dan niemand bereikbaar?

Hoi Wouterdezeeuw,

Volgens de gegevens is op 6-12 je telefoonnummer overgezet van prepaid naar het abonnement. Je kan gebruik maken van je abonnement met je te behouden telefoonnummer.

Reageer