.

Beantwoord

emigreren maar wel nummer behouden?

  • 9 November 2015
  • 18 reacties
  • 2985 Bekeken

Beste medewerker,

Ik ga voor 5 jaar naar de VS. Omdat het voor 5 jaar is en wij hierna weer gewoon terug komen in Nederland zou ik graag mijn nummer willen behouden. Nu zou ik graag willen weten hoe ik dit kan doen zonder maandelijks teveel geld kwijt te zijn aan een sim kaart met nummer die ik puur hou om niet mijn nummer kwijt te raken.

Zouden jullie mij dat kunnen vertellen?

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Scotsman 9 November 2015, 13:12

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Er zijn twee mogelijkheden. Je kunt voor de tijd dat je niet in NL bent je bel/sms abonnement terugzetten op het laagste niveau, en alle extra bundels uitzetten. Een andere mogelijkheid is om over te stappen naar een Prepaid aansluiting met behoud van je nummer. Elders op deze site staat hoe dat moet. Je moet alleen wel in de gaten houden dat je minimaal 1x per half jaar je aansluiting gebruikt, bijvoorbeeld door een sms te versturen, of een belletje te plegen, anders verlies je je nummer (en beltegoed). Een keer per half jaar een dagbundel nemen (via Mijn Simyo) is ook voldoende om je nummer te behouden.
in alle gevallen kost het mij dus minimaal 4 euro per maand?
dat keer 2 (telefoon van mijn vrouw erbij) is 8 x 60 maanden = 480 euro voor 2 simkaarten waar ik nooit mee bel. hmmmm duur geintje voor alleen je nummer te behouden....
even google of er nog andere mogelijkheden zijn bij andere providers maar denk ik...
Reputatie 7
Badge +9
Nee, bij Prepaid ben je per half jaar minimaal de kosten van 1 sms of 1 belminuut kwijt, of 1 euro voor een daginternetbundel. Vind ik persoonlijk niet echt duur...
Kleine correctie. Internet geldt niet als middels om je nummer actief te houden.

Het beltegoed op je Prepaid simkaart is onbeperkt geldig zolang je simkaart actief is. Om je simkaart actief te houden moet je minimaal één keer per half jaar een uitgaand gesprek houden óf een sms sturen.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-243?c=81
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan me vergissen (altijd mogelijk!) maar ik meen eerder op dit forum gelezen te hebben dat de aanschaf van een dagbundel 1x per 6 maanden voldoende was om je prepaid nummer "in de lucht" te houden. Dit als alternatief voor het verzenden van een sms via Mijn Simyo wat niet meer mogelijk is. Dit werd speciaal aanbevolen voor mensen in het buitenland.
Als dat zo is dan klopt de Service pagina niet 😃
Reputatie 2
Badge +5
Hoi tinuz1978,

Wat leuk dat je gaat emigreren naar de Verenigde Staten!

Het antwoord van Scotsman klopt grotendeels, dank daarvoor. Zoals Raytje zegt, is het inderdaad niet (meer) mogelijk om je simkaart actief te houden door een dagbundel aan te schaffen. Ik denk dat het in jouw situatie het voordeligst is om over te stappen naar Prepaid. Als je jouw simkaart actief houdt door eens in de 6 maanden te bellen of sms'en, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken.

Als je er nog vragen over hebt, dan weet je ons te vinden 😃.

Ik wens je heel veel geluk in de toekomst.

Groetjes,
Estelle
oke..... het gaat weer op de moeilijke weg.... ik volg de link naar het aanvragen van een prepaid kaart, ik kan dus nergens kiezen voor de optie dat ik AL klant ben bij Simyo en dat ik dus gewoon heel simpel wil overstappen INTERN naar prepaid!??! nee ik moet eerst opgeven wat mijn sim nummer is (komt bij jullie vandaan) mij gegevens (reeds bekend) als ik in de lijst zoek naar mijn provider dan maar staat Simyo er niet bij (huh? doe ik dan toch iets verkeerd) en als er dan gevraagd wordt al opgezegd bij je huidige provider en ik tik NEE in hoppa gaat ie ergens naar 10 feb'2016
dus.... ben ik nou zo'n leek en volg ik de verkeerde link of is dit hoe maken we het zo makkelijk mogelijk ingewikkeld!?
zou iemand mij de juiste link kunnen sturen want hier https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1 staat het niet!
Reputatie 7
Badge +9
Het was even zoeken maar de info die je nodig hebt staat hier:
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/overstappen-sim-only-naar-prepaid-gaat-dit-28893
Reputatie 6
Badge +10
Hoi tinuz1978,

Er is helaas een kleine bug op de website die dit veroorzaakt. Nu heeft Scotsman je een workaround gestuurd. Heb je die al gezien en is de bestelling + aanvraag nummerbehoud gelukt?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Ik heb reeds een prepaid besteld en de tutorial gevolgd hopelijk gaat het allemaal lukken ik zou graag wel willen weten wanneer de eind datum is van mijn oude abonnement?!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tinuz1978,

Fijn dat je de stappen allemaal hebt kunnen doorlopen 🙂 Dit gaat goed komen!

Jouw oude abonnement loopt tot 4 december 2015. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
beste angela,

reeds een email gekregen dat
Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 0612345678 op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is:
Gewenste overstapdatum niet mogelijk volgens huidige provider in verband met lopend contract. Neem contact op met huidige provider over de datum waarop het verzoek wel uitgevoerd kan worden.

negeren en afwachten?

ik hoor het graag

Martijn
Reputatie 6
Badge +10
Hoi tinuz1978,

Er vanuit gaande dat jouw nummer niet 0612345678 is, adviseer ik je om op reactie van die e-mail je juiste gegevens door te geven en aanvullend daarvan dat je vanaf 4 december wilt overstappen.

Deze e-mail komt dan direct bij onze nummerbehoud afdeling terecht en verwerken ze je aanvraag opnieuw 🙂.

Gaat dat lukken?

Groetjes, Tiury
Reeds gedaan!
nu afwachten op een antwoord...



Hoi tinuz1978,

Er vanuit gaande dat jouw nummer niet 0612345678 is, adviseer ik je om op reactie van die e-mail je juiste gegevens door te geven en aanvullend daarvan dat je vanaf 4 december wilt overstappen.

Deze e-mail komt dan direct bij onze nummerbehoud afdeling terecht en verwerken ze je aanvraag opnieuw 🙂.

Gaat dat lukken?

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi tinuz1978,

Volgens mijn gegevens hebben ze je e-mail inmiddels opgepakt, aangepast en goedgekeurd 🙂. Op 4-12 gaat jouw Sim Only over naar Simyo Prepaid!

Groetjes, Tiury
Klopt Tiury,

super! ik heb het zelfde nu ook gedaan voor de mobiel van mijn vrouw.
Hopelijk loop dat ook zo soepeltjes...
Reputatie 6
Badge +10
Hoi tinuz1978,

Je weet nu precies wat je te doen staat, dus ik ga er vanuit dat dit net zo soepel verloopt 🙂. Mocht je toch ergens tegenaan lopen, weet je me te vinden.

Groetjes, Tiury

Reageer