.

Beantwoord

Kan ik bundels wijzigen en alsnog nummerbehoud aanvragen bij een andere provider?

  • 4 February 2017
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Hi,

Ik ben al geruime tijd een heel tevreden klant bij Simyo, maar merk dat mijn verbruik de laatste tijd behoorlijk omhoog schiet. Daarom wil ik graag overstappen naar een andere provider met onbeperkt bellen, onbeperkt internet en 4G. Bij Simyo is dit namelijk vrij duur (44 euro ipv 28 euro bij andere aanbieders), aangezien je altijd weer terug kan naar een lagere bundel. Mijn jaarcontract loopt echter tot eind mei.

Vraag:
Kan ik mijn Simyo abonnement verlagen en parallel een nieuw abonnement elders afsluiten en mijn nummer overzetten naar dit nieuwe abonnement, moet ik hiervoor wachten tot 2 maanden van tevoren of kan dit pas eind mei?

Het liefst zou ik al eerder over willen starten ivm de beperkingen van mijn (huidige) bundels. Ik hoor graag van jullie!

Groeten,
Steven

ps. Geen probleem als ik een kleinere bundel door moet betalen tot eind mei
icon

Beste antwoord door Ray 4 February 2017, 10:57

Bekijk originele reactie

4 reacties

Voor Simyo is het jammer dat je wilt overstappen. Uit je verhaal merk ik op dat je puur naar de kosten kijkt en dat zou wel eens tot een teleurstelling kunnen komen. Vaak vergeet men te kijken naar randzaken en andere voorwaarden. Die goedkope bundels bij andere providers hebben namelijk altijd een addertje onder het gras. Neem nou bijvoorbeeld dat onbeperkt bellen. Daar zit een fair use policy aan vast. Iedereen die normaal gebruik maakt van zijn onbeperkte bellen bundel kan onbezorgd bellen. Maar ze schrijven nergens wat zij normaal vinden. Ook de dekking, klantenservice etc. is niet altijd beter. Simyo is niet voor niks al vele malen, minimaal 9x, uitgeroepen tot de beste. Dus ja, bij Simyo betaal je voor kwaliteit. ;-)

Maar goed om je vraag te beantwoorden.

Op het moment dat jij dus die goedkopere bundel neemt en nummerbehoud aanvraagt, dit doe je bij die nieuwe provider, zullen zij bij Simyo aankloppen voor jouw nummer. Simyo zal dan aangeven dat je nog een lopend contract hebt en daarmee word de aanvraag afgewezen.

Wat je wel kunt doen is nieuw abonnement afsluiten bij die nieuwe provider zonder direct nummerbehoud aan te vragen. Op het moment dat je contract bij SImyo is beëindigd kun je als nog nummerbehoud aanvragen. Je contract word na een jaar immer maandelijks verlengd.

Hoop gedoe dus. Ik zou lekker wachten 🙂
Hi Ray,

Dank voor je snelle reactie. Ik ben mij ervan bewust dat Simyo een uitstekende klantenservice heeft en ben niet voor niets eerder al teruggekomen van een andere aanbieder. Ik kan iedereen daarom ook Simyo van harte aanraden.

Ik merk zelf een verschuiving in mijn telefoongedrag en wil graag onbeperkt bellen/internetten voor een vaste prijs, zodat ik er nooit overheen kan gaan (ook niet in het buitenland, binnen de EU). Ik zal de komende maanden nog even (moeten) wachten dan en mijn bundels hierop aanpassen. Mocht het tóch ontzettend goed bevallen, dan zal ik het nog eens heroverwegen.

Fijn weekend nog!
Jij ook een fijn weekend..

🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Stevenmeteenvraag,

Welkom op 't forum.

Jammer dat je eraan denkt om over te stappen, maar ik snap je wel als je voor onbeperkte bundels gaat.

Nummerbehoud aanvragen kan als je geen looptijd meer hebt en je abonnement niet maandelijks opzegbaar is. Je kan je bundels gewoon wijzigen, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je je abonnement niet verlengt!

Ik zag dar Ray je al uitgebreid antwoord had gegeven. Heb je verder nog vragen?

@Ray bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer