.

Beantwoord

Alternatief websms om nummer actief te houden?


Goedemorgen,
Net een bericht gehad dat mijn 06 nummer gaat vervallen omdat er geen activiteit is de laatste 5,5 maand ., mits er eensms gestuurd wordt.. Uw stelt dat ik blijkbaar "geen klant meer wil zijn bij Simyo" maar het tegendeel is waar !!
De websms functie gebruikte ik elke 6 maanden om het nummer actief te houden.
Erg jammer dat dit niet meer mogelijk is op mijn Simyo, ik heb uw uitleg gelezen bij een andere topic op dit forum.
Echter: .
Wat is nu het alternatief om het nummer actief te houden ?

Mijn probleem:
Mijn simcard zit ingebouwd in een auto-volg/anti diefstal systeem van een auto die al meer dan een jaar stil staat.
Die simcard is niet even uit te bouwen, zeker niet elke 6 maanden, omdat nu juist de functie van dit systeem vereist dat je het niet even uitschakelt 🙂 .

Is er een alternatief beschikbaar om mijn nummer actief te houden ?
bijvoorbeeld een "knop/functie" op "mijn simyo".waarmee ik elke 6 maanden kenbaar maak dat het nummer nog niet moet vervallen

graag een rappe oplossing.

mvg,
Leen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 August 2015, 09:54

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 6
Badge +10


Nee en het is erger geworden. Ik heb nl op 12-10-2015 voor 1 euro een internetbundeltje aangeschaft, puur om de sim actief te houden. En tot mijn verbazing krijg ik nu een mail dat mijn nummer 5 1/2 maand niet is gebruikt... Dat klopt dus niet, slechte rekenaars van Simyo!! Ik begin me nu toch wel te ergeren en nu moet ik door de wijzigingen ineens allerlei acties gaan ondernemen. :@


Hoi JPS,

Dat moet een technisch foutje zijn, want de 1 euro bundel is wel degelijk een oplossing. Ik heb het nummer meteen doorgestuurd naar onze IT afdeling, zodat jou 06-nummer actief blijft. Sorry voor het ongemak JPS!

Groetjes, Tiury
Echt niet? dan heeft dus ook geen zin dat ik dat doe?
Hoi Friesian

Ik heb een update gegeven in een stel andere topics! Helaas gaat de websms niet meer terugkomen.

Groetjes, Tiury


Nee en het is erger geworden. Ik heb nl op 12-10-2015 voor 1 euro een internetbundeltje aangeschaft, puur om de sim actief te houden. En tot mijn verbazing krijg ik nu een mail dat mijn nummer 5 1/2 maand niet is gebruikt... Dat klopt dus niet, slechte rekenaars van Simyo!! Ik begin me nu toch wel te ergeren en nu moet ik door de wijzigingen ineens allerlei acties gaan ondernemen. 😠
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian

Ik heb een update gegeven in een stel andere topics! Helaas gaat de websms niet meer terugkomen.

Groetjes, Tiury
Hoi BeefRWijker,

Sorry dat ik geen tussentijdse update heb kunnen geven. Er komt binnenkort meer nieuws over web SMS.

:?:?

Ik ben dit topic uiteraard niet vergeten 😉.

En ik al helemaaaaal niet.🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JPS,

Die optie is hierboven al vermeld. Je kunt in dit geval het beste een Prepaid internet dagbundel aanschaffen. Zo hou je, zonder dat je gebruik van de simkaart wil/kunt maken, toch de aansluiting actief.

Groetjes, Tiury
Je +1 staat genoteerd JPS!

En hoe houd ik mijn nummer actief totdat er duidelijkheid is? Loopt over een dag of 10 af namelijk.
Reputatie 6
Badge +10
Je +1 staat genoteerd JPS!
+1 voor het terugkeren van de Web-SMS optie om deactivering te voorkomen. Een gratis 'verleng' knop op de MijnSimyo omgeving op de site is natuurlijk ook prima.

Ik was me net wezenloos aan het zoeken naar de Web-SMS optie en ben nu onaangenaam verrast dat dit ineens verdwenen is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MCBHH,

Welkom op het Simyo Forum.

Bedankt voor je stem 😉 Ik zorg ervoor dat Tiury hiervan op de hoogte is. Hij zal jullie verder op hoogte houden. Helaas is er op dit moment nog niets bekend.

Groetjes,
Angela
Tiury, hierbij nog een stem voor het terugkeren van WebSMS
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BeefRWijker,

Sorry dat ik geen tussentijdse update heb kunnen geven. Er komt binnenkort meer nieuws over web SMS. Ik ben dit topic uiteraard niet vergeten 😉.

Groetjes, Tiury
Reputatie 4
Badge +10
Hoi BeefRWijker,

Ik ga het navragen bij Tiury. Hij is vandaag niet aanwezig, dus hij zal (later) deze week je op de hoogte brengen 🙂
Tiury zei: " PS: Ik zal jullie via dit topic verder op de hoogte houden van de telling . "

Dat was een heel mooi voornemen! En, wil het lukken?
n.v.t.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Leen1964,

Als ik je verhaal zo lees is heeft het niet meer toepassen van de optie om een web-sms te versturen, best wel veel impact. We zijn nog bezig met een telling hoeveel klanten inderdaad deze optie nu ontzettend missen. Deze telling loopt bijna af, dus hier zullen we gauw meer informatie over krijgen.

Indien het echt gaat over het actief houden van je simkaart (en dit is een oplossing waar ik persoonlijk niet eerder aan heb gedacht), dan is de optie van Friesian de beste. Het aanschaffen van een internet dagbundel de beste oplossing om je simkaart actief te houden, zonder er daadwerkelijk gebruik van te maken. Dit kost je dan wel €1,-, maar lijkt me zeker de moeite waard.

Dan heb je uiteraard ook nog de mogelijkheid met veel auto-volg/anti diefstal systemen, om het apparaat te triggeren als test. Dit zou uiteraard een goedkoper alternatief zijn 🙂.

Heb je iets aan de bovenstaande alternatieven?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reacties, de leon en RicoK 🙂.
In het bijzonder; bedankt Friesian voor je goede tip. Hier had ik nog niet eerder aan gedacht.

PS: Ik zal jullie via dit topic verder op de hoogte houden van de telling 🙂.
Met de beschikbare middelen die er nu zijn, zie ik de MB dagbundel al een kanshebber maar sms was veel voordeliger. Afwachten ja.....kan me zeer goed voorstellen dat het voor velen een gemis is de web sms.:(
Reputatie 7
Vervelende zaak voor de TS.

Wel een mooie 'testcase'/'businesscase' voor Simyo. Ben heel benieuwd naar de reactie hierop.
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat iemand niet wil betalen voor een sim waar je verder niets mee doet.
Ik zie het gemis aan web sms vaker voorbijkomen hier op het forum. Als de functie niet terugkomt in Mijn Simyo, kan Simyo misschien met een alternatief komen voor deze mensen, mantelzorgers en mensen die de sim ergens ingebouwd voor gebruiken?
Optie 2: Elk half jaar een dagbundel van 1 EUR.
Jawel Leen, wanneer je kiest voor (de meest voordelige) sim only heb je dit probleem niet bij simyo. Kostenpost 4 eur/maand.

Friesian.

Reageer