Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Alternatief websms om nummer actief te houden?

  • 6 augustus 2015
  • 21 reacties
  • 766 Bekeken

Goedemorgen,
Net een bericht gehad dat mijn 06 nummer gaat vervallen omdat er geen activiteit is de laatste 5,5 maand ., mits er eensms gestuurd wordt.. Uw stelt dat ik blijkbaar "geen klant meer wil zijn bij Simyo" maar het tegendeel is waar !!
De websms functie gebruikte ik elke 6 maanden om het nummer actief te houden.
Erg jammer dat dit niet meer mogelijk is op mijn Simyo, ik heb uw uitleg gelezen bij een andere topic op dit forum.
Echter: .
Wat is nu het alternatief om het nummer actief te houden ?

Mijn probleem:
Mijn simcard zit ingebouwd in een auto-volg/anti diefstal systeem van een auto die al meer dan een jaar stil staat.
Die simcard is niet even uit te bouwen, zeker niet elke 6 maanden, omdat nu juist de functie van dit systeem vereist dat je het niet even uitschakelt 🙂 .

Is er een alternatief beschikbaar om mijn nummer actief te houden ?
bijvoorbeeld een "knop/functie" op "mijn simyo".waarmee ik elke 6 maanden kenbaar maak dat het nummer nog niet moet vervallen

graag een rappe oplossing.

mvg,
Leen.
icon

Beste antwoord door Friesian 6 augustus 2015, 09:54

Optie 2: Elk half jaar een dagbundel van 1 EUR.
Bekijk originele reactie

21 reacties

Jawel Leen, wanneer je kiest voor (de meest voordelige) sim only heb je dit probleem niet bij simyo. Kostenpost 4 eur/maand.

Friesian.
Optie 2: Elk half jaar een dagbundel van 1 EUR.
Reputatie 6
Badge +9
Ik denk dat iemand niet wil betalen voor een sim waar je verder niets mee doet.
Ik zie het gemis aan web sms vaker voorbijkomen hier op het forum. Als de functie niet terugkomt in Mijn Simyo, kan Simyo misschien met een alternatief komen voor deze mensen, mantelzorgers en mensen die de sim ergens ingebouwd voor gebruiken?
Reputatie 7
Vervelende zaak voor de TS.

Wel een mooie 'testcase'/'businesscase' voor Simyo. Ben heel benieuwd naar de reactie hierop.
Met de beschikbare middelen die er nu zijn, zie ik de MB dagbundel al een kanshebber maar sms was veel voordeliger. Afwachten ja.....kan me zeer goed voorstellen dat het voor velen een gemis is de web sms.:(
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Leen1964,

Als ik je verhaal zo lees is heeft het niet meer toepassen van de optie om een web-sms te versturen, best wel veel impact. We zijn nog bezig met een telling hoeveel klanten inderdaad deze optie nu ontzettend missen. Deze telling loopt bijna af, dus hier zullen we gauw meer informatie over krijgen.

Indien het echt gaat over het actief houden van je simkaart (en dit is een oplossing waar ik persoonlijk niet eerder aan heb gedacht), dan is de optie van Friesian de beste. Het aanschaffen van een internet dagbundel de beste oplossing om je simkaart actief te houden, zonder er daadwerkelijk gebruik van te maken. Dit kost je dan wel €1,-, maar lijkt me zeker de moeite waard.

Dan heb je uiteraard ook nog de mogelijkheid met veel auto-volg/anti diefstal systemen, om het apparaat te triggeren als test. Dit zou uiteraard een goedkoper alternatief zijn 🙂.

Heb je iets aan de bovenstaande alternatieven?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reacties, de leon en RicoK 🙂.
In het bijzonder; bedankt Friesian voor je goede tip. Hier had ik nog niet eerder aan gedacht.

PS: Ik zal jullie via dit topic verder op de hoogte houden van de telling 🙂.
n.v.t.
Tiury zei: " PS: Ik zal jullie via dit topic verder op de hoogte houden van de telling . "

Dat was een heel mooi voornemen! En, wil het lukken?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi BeefRWijker,

Ik ga het navragen bij Tiury. Hij is vandaag niet aanwezig, dus hij zal (later) deze week je op de hoogte brengen 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BeefRWijker,

Sorry dat ik geen tussentijdse update heb kunnen geven. Er komt binnenkort meer nieuws over web SMS. Ik ben dit topic uiteraard niet vergeten 😉.

Groetjes, Tiury
Tiury, hierbij nog een stem voor het terugkeren van WebSMS
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MCBHH,

Welkom op het Simyo Forum.

Bedankt voor je stem 😉 Ik zorg ervoor dat Tiury hiervan op de hoogte is. Hij zal jullie verder op hoogte houden. Helaas is er op dit moment nog niets bekend.

Groetjes,
Angela
+1 voor het terugkeren van de Web-SMS optie om deactivering te voorkomen. Een gratis 'verleng' knop op de MijnSimyo omgeving op de site is natuurlijk ook prima.

Ik was me net wezenloos aan het zoeken naar de Web-SMS optie en ben nu onaangenaam verrast dat dit ineens verdwenen is.
Reputatie 6
Badge +10
Je +1 staat genoteerd JPS!
Je +1 staat genoteerd JPS!

En hoe houd ik mijn nummer actief totdat er duidelijkheid is? Loopt over een dag of 10 af namelijk.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JPS,

Die optie is hierboven al vermeld. Je kunt in dit geval het beste een Prepaid internet dagbundel aanschaffen. Zo hou je, zonder dat je gebruik van de simkaart wil/kunt maken, toch de aansluiting actief.

Groetjes, Tiury
Hoi BeefRWijker,

Sorry dat ik geen tussentijdse update heb kunnen geven. Er komt binnenkort meer nieuws over web SMS.

:?:?

Ik ben dit topic uiteraard niet vergeten 😉.

En ik al helemaaaaal niet.🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian

Ik heb een update gegeven in een stel andere topics! Helaas gaat de websms niet meer terugkomen.

Groetjes, Tiury
Hoi Friesian

Ik heb een update gegeven in een stel andere topics! Helaas gaat de websms niet meer terugkomen.

Groetjes, Tiury


Nee en het is erger geworden. Ik heb nl op 12-10-2015 voor 1 euro een internetbundeltje aangeschaft, puur om de sim actief te houden. En tot mijn verbazing krijg ik nu een mail dat mijn nummer 5 1/2 maand niet is gebruikt... Dat klopt dus niet, slechte rekenaars van Simyo!! Ik begin me nu toch wel te ergeren en nu moet ik door de wijzigingen ineens allerlei acties gaan ondernemen. 😠
Echt niet? dan heeft dus ook geen zin dat ik dat doe?
Reputatie 6
Badge +10


Nee en het is erger geworden. Ik heb nl op 12-10-2015 voor 1 euro een internetbundeltje aangeschaft, puur om de sim actief te houden. En tot mijn verbazing krijg ik nu een mail dat mijn nummer 5 1/2 maand niet is gebruikt... Dat klopt dus niet, slechte rekenaars van Simyo!! Ik begin me nu toch wel te ergeren en nu moet ik door de wijzigingen ineens allerlei acties gaan ondernemen. :@


Hoi JPS,

Dat moet een technisch foutje zijn, want de 1 euro bundel is wel degelijk een oplossing. Ik heb het nummer meteen doorgestuurd naar onze IT afdeling, zodat jou 06-nummer actief blijft. Sorry voor het ongemak JPS!

Groetjes, Tiury

Reageer