.

Beantwoord

Wordt het mogelijk om via Google Assistant te praten met Simyo?

  • 5 August 2018
  • 9 reacties
  • 153 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Nu Google Assistant Nederlands praat, zijn er diverse Nederlandse diensten waarmee gesproken kan worden. Jumbo, Appie, PostNL en diverse andere!

Kan ik binnenkort ook aan Google assistant vragen hoeveel beltegoed/minuten/MB/kosten buiten de bundel ik heb?
icon

Beste antwoord door Niels 6 August 2018, 15:45

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Nu Google Assistant Nederlands praat, zijn er diverse Nederlandse diensten waarmee gesproken kan worden. Jumbo, Appie, PostNL en diverse andere!

Kan ik binnenkort ook aan Google assistant vragen hoeveel beltegoed/minuten/MB/kosten buiten de bundel ik heb?


Persoonlijk denk ik dat dit niet zo snel gaat gebeuren als dit al gaat gebeuren.
Ik zie persoonlijk niet een groot voordeel voor Simyo om (tijd) te investeren in zoiets terwijl ze al een app hebben.
AH, Jumbo, PostNL, mediamarkt, Bol.com, ING Wonen en Andrélon zijn van die Actions.

AH, Jumbo, PostNL, mediamarkt en Bol.com hebben een app. Dus waarom Simyo niet 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi Groentjuh,

Wat een leuk idee! Google Assistant inzetten voor je Simyo data zou best goed kunnen werken. Het is nog niet bekend of we hier iets mee gaan doen. Mocht het werken, dan laten we dat natuurlijk weten.

Leuk dat je enthousiast bent, Ray 🙂 Paul H, zou ik mogen vragen waarom het jou juist niet zo'n goed plan lijkt? Hoor het graag. Beiden bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Persoonlijk denk ik dat dit niet zo snel gaat gebeuren als dit al gaat gebeuren.
Ik zie persoonlijk niet een groot voordeel voor Simyo om (tijd) te investeren in zoiets terwijl ze al een app hebben.


Misschien niet voor die vraag. Maar een andere vraag, die ik daar ook zou willen zien is:

Hoeveel kost bellen naar Australië vanuit Nederland?
Hoeveel kost SMSen naar Australië vanuit Australië?
Hoeveel kost internetten in Australië?

Ga dat maar eens opzoeken op je mobiel!

En misschien is het wel mogelijk om "Zet internet op mijn mobiel in Nederland uit" ook als commando te maken vooral als je in de auto dat SMSje krijgt dat je bundel 100% verbruikt is! Ik snap echter wel dat dat misschien beveiligingstechnisch niet handig is.
Reputatie 5
Badge +6
AH, Jumbo, PostNL, mediamarkt, Bol.com, ING Wonen en Andrélon zijn van die Actions.

AH, Jumbo, PostNL, mediamarkt en Bol.com hebben een app. Dus waarom Simyo niet :)


Niet dat ik groots onderzoek heb gedaan maar minstens 4 van die bedrijven staan in de top 50 ondernemingen van Nederland. Redelijk groot dus, een beetje maar.

Simyo kan ik niet goed inschatten maar is denk ik een iets kleiner bedrijf relatief.
Daarnaast zoals ik al zei, zie ik zelf niet de grote voordelen om het te maken. Ikzelf zou dan afwegen en gewoon de app houden maar geen moeite daar insteken.
Reputatie 5
Badge +6
Hi Groentjuh,

Wat een leuk idee! Google Assistant inzetten voor je Simyo data zou best goed kunnen werken. Het is nog niet bekend of we hier iets mee gaan doen. Mocht het werken, dan laten we dat natuurlijk weten.

Leuk dat je enthousiast bent, Ray 🙂 Paul H, zou ik mogen vragen waarom het jou juist niet zo'n goed plan lijkt? Hoor het graag. Beiden bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Groetjes,
Niels


Ik zeg opzich niet dat het niet zo'n goed plan lijkt. Als er tijd/geld voor is, waar ik zelf helemaal geen inzicht in heb dan zou ik zeggen doe het echter weet ik niet hoeveel mensen er echt gebruik van gaan maken.
Reputatie 6
Badge +4
Hi PaulH,

Duidelijk verhaal! Je bent dus niet 'tegen' het idee om de Mijn Simyo app te kunnen bedienen via Google Assistant, maar zelf zou je er niet veel meerwaarde uit halen? Of het geïntegreerd wordt zullen we moeten afwachten, daar zit een team van toppers achter. :)

Persoonlijk heb ik niet veel met praten tegen (wel via) mijn mobiel. Wie weet wordt het ooit heel normaal om in de rij bij de kassa te vragen aan je stemassistent of je wel genoeg geld op je rekening hebt. Ik zoek het liever even op in een app of mobiele website.

Groetjes,
Thomas
AH, Jumbo, PostNL, mediamarkt en Bol.com hebben een app. Dus waarom Simyo niet :)

Hoezo? Simyo heeft toch een app?
😀

Ray, excuseer mijn vorm van humor.☺️

---mijn mening komt overeen met die van @PaulH.
Reputatie 5
Badge +5
Haha, Friesian 😃 Niet verontschuldigen voor je vorm van humor hoor!

Persoonlijk heb ik ook niet zoveel met kletsen tegen mijn telefoon, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Zodra dit wordt geïntegreerd, zullen we dat natuurlijk laten weten. 🙂

Groetjes,
Els

Reageer