.

Beantwoord

Wat is mijn IMSI-nummer?

  • 31 October 2019
  • 8 reacties
  • 865 Bekeken

Ik vind onder mijn Simyo niet mijn IMSI-nummer. Dat heb ik nodig om mijn ESET-beveiliging gerust te te stellen, zodra ik mijn nieuwe SIM-kaart in mijn mob doe. Ik moet eerst dat nummer onder anti-diefstal invoeren anders gaat de mob op slot!

Kun je me dat mailen? Jos

icon

Beste antwoord door Bas 1 November 2019, 13:29

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi FamP, 

Heb je het al geprobeerd met deze app? 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gsmdev.simcard

Als het goed is kun je daarmee het juiste nummer achterhalen! :blush:

Kun je me laten weten of het gelukt is? 

Groetjes, 
Bas

Op mij SIM-kaart staat een veel langer SIM-kaartnummer. Waaar vind ik het IMSI-nummer dat bij mijn SIM-kaart hoort?

Beste @FamP.

 

Er volgt ook nog een reactie van een moderator/medewerker. Die zal je topic oppikken en je verder helpen. 

De app SimCard hielp goed. Ik moest het wel op een andere mobiel opzoeken dan mijn eigen mobiel vanwege ESET. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi FamP, 

Fijn om te horen dat het inmiddels gelukt is!

Heb je toevallig een link naar de app die je hiervoor gebruikt hebt? :blush:

Groetjes, 
Bas

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gsmdev.simcard

Reputatie 6
Badge +6

Hoi FamP, 

Super! Ik heb je link even toegevoegd aan mijn reactie op je vraag zodat iedereen hem makkelijk kan vinden :blush:

Groetjes, 
Bas

Dit vind ik op hun site;

 

Vertrouwde simkaarten

In het gedeelte Vertrouwde simkaart staat een lijst met vertrouwde simkaarten die door ESET Endpoint Security worden geaccepteerd. Als u een simkaart plaatst die niet in deze lijst is gedefinieerd, wordt het scherm vergrendeld en wordt er per sms een waarschuwing naar de Administrator verzonden.

Tik op het pictogram icon_plus om een nieuwe simkaart toe te voegen. Voer een Naam in voor de simkaart (bijvoorbeeld Thuis, Werk) en het bijbehorende IMSI-nummer (International Mobile Subscriber Identity). IMSI is doorgaans een getal van 15 cijfers op uw simkaart. In bepaalde gevallen is dit getal korter.

Als u een simkaart uit de lijst wilt verwijderen, dient u de vermelding aan te raken en vast te houden, en vervolgens op het pictogram action_button_delete te tikken.

OPMERKING: de functie Vertrouwde simkaart is niet beschikbaar op apparaten van het type CDMA, WCDMA en apparaten die alleen Wi-Fi-verbindingen kunnen maken.

Reageer