.

Beantwoord

Waarom wordt mijn verbruik langzaam bijgewerkt?

  • 5 July 2017
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

Net als vorige week nu weer geen update van de standen. Ik heb vandaag rond 12u en 20u verbruikt maar laatste update is van 4 juli omstreeks 20.07u. Gaat om internet.

Gebeld heb ik niet.
icon

Beste antwoord door Jihane 6 July 2017, 11:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Inmiddels bijgewerkt maar duurde weer veel te lang.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Wat jammer dat het wat langer duurde om je verbruik bij te werken. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat het over het algemeen meevalt hoe lang het duurt. Een vertraging van een paar uur valt te overzien en is ook verwacht. Een uitzondering waarop is je internetverbruik van gisteren. De sessie begon rond 11:00 in de ochtend en werd geregistreerd om 22:30 ongeveer. Dat is een vertraging van elf en een half uur. Dat is niet astronomisch lang, maar natuurlijk ook niet ideaal. Dat gezegd hebbende, het valt nu niet in te zien hoe lang zo'n datasessie duurde. Het kan zo zijn dat die sessie bijvoorbeeld drie of vier uur lang duurde. Dat zou betekenen dat de vertraging dan grofweg acht uur is.

Ik ben langs de technische afdeling gelopen om te kijken of mijn collega's me konden vertellen hoe lang een datasessie duurde. Dat blijkt veel ingewikkelder dan verwacht. Het valt niet zo gemakkelijk op een rijtje te zetten, omdat er een constante stroom aan informatie en data is. Mijn collega gaat nog wel verder kijken naar of hij hier iets zinnigs over kan zeggen. Ik wacht zijn terugkoppeling af, goed?

Ik hou je op de hoogte!

Groetjes,
Jihane
Een groot deel van je gegeven antwoord is terug te koppelen aan het onderzoek wat reeds gaande is. Ik doel daarmee op de vragen hoe lang een sessie duurt, wanneer deze start (volgens jou 11u en toen stond internet uit)

Dus misschien is dit iets wat Samantha mee kan nemen in haar onderzoek? https://forum.simyo.nl/tijdelijk-voor-ray-133/verborgen-voor-nu-verbruik-gemeten-op-verkeerde-tijdstip-hoe-komt-dat-33086
Badge +7
Hoi Ray,

I'm on it 🙂 Zoals ik al zei, kan onze technische afdeling sinds kort ook meer informatie vanuit het netwerk verkrijgen. Nu moeten we er alleen nog even achter komen wat welke gegevens precies zeggen ;)

Groetjes,
Samantha

Reageer