Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom wordt mijn data gebruik niet geüpdate in de app?


Badge
Hoe kan ik de real time stand van mijn datagebruik in de mijn simyo app zien. Nu krijg ik dagenoude info waar ik niets aan heb als ik het verloop. van mijn gebruik wil zien.
icon

Beste antwoord door Friesian 20 juni 2017, 21:10

De app en mijn Simyo worden bijgewerkt naar laatste gebruik, en dat krijg je dan ook te zien.

Dus ga na laatste belletje, sms en datagebruik.
Bekijk originele reactie

15 reacties

De app en mijn Simyo worden bijgewerkt naar laatste gebruik, en dat krijg je dan ook te zien.
Dus ga na laatste belletje, sms en datagebruik.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi feddo van gogh,

Wat vervelend dat het lijkt alsof je verbruik niet wordt bijgewerkt. Het wordt altijd met een paar uur vertraging bijgewerkt in zowel de app als op Mijn Simyo. Wanneer je niets hebt verbruikt, wordt het ook niet bijgewerkt.

Als voorbeeld: Heb je op 18 juni om 18:00 uur voor het laatst gebeld, dan kan het goed zijn dat je dit om 19:00 uur nog niet terug ziet. Om 21:00 uur zul je dit wel zien omdat het inmiddels is bijgewerkt.

In hetzelfde voorbeeld zal je op 20 juni nog steeds zien dat het voor laatst is bijgewerkt op 18 juni. Dit komt doordat er geen verbruik meer heeft plaatsgevonden.

Het bijwerken van het verbruik van data en bellen staat trouwens los van elkaar.

Heb je hier verder nog vragen over?

@Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Beste Casper,

Op dit moment zijn wij op vakantie in Frankrijk en wordt mijn resterende beltegoed niet bijgewerkt. Laatste update is van 21 juni. Heb daarna 2x redelijk lang gebeld .
Mijn internet /MB's worden wel netjes bijgewerkt.
Hoe kan dat danwel wat moet ik doen om vandaag te weten te komen wat mijn restant beltegoed nog is?
Weet je wat eigenlijk het probleem is..?
De gegevens in Nederland komen van KPN al met vertraging binnen, bij het buitenland is dat nog meer, maar dit is wel behoorlijk lang..ik vermoed dat dat in het feit van prepaid ligt..:8:?:)
Of misschien duurt de vertraging steeds langer naarmate er meer vakantiegangers naar Frankrijk gaan?
Dan wordt t nog leuk van de zomer met mensen die graag hun actuele stand van zaken willen weten.
Ach, ik ben al blij dat het eindelijk uberhaupt kan , je bundel gebruiken in het buitenland.

Vooralsnog wacht ik rustig het antwoord van CaspAr (excuses, 1e keer foutief geschreven ) af.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cardian,

Wat vervelend dat het zo lang duurt voordat het verbruik goed geregistreerd wordt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je een Sim Only aansluiting hebt. Je internetverbruik is vandaag nog bijgewerkt, maar ik zie inderdaad dat je belverbruik tot en met 21 juni bijgewerkt is. Dat is erg jammer 😞 Wil je me in een privébericht laten weten hoe laat je die gesprekken gevoerd hebt? Dan ga ik dit voor je uitzoeken met behulp van de netwerkspecialisten.

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Dank voor je reactie! Ik had nog geen gelegenheid gehad om via een privébericht te reageren maar zag zojuist (20.16 uur dd 30/6) dat mijn beltegoed tot 27 juni is bijgewerkt !
En dat was ook de datum van mijn laatste telefoongesprek dus volgens mij is het nu opgelost?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cardian,

Dat lijkt er inderdaad wel op 🙂 Het is alsnog wel vreemd dat het zo lang heeft moeten duren. Buiten het feit dat verbruik vanuit het buitenland altijd wat later binnenkomt dan normaal, zou het niet zo lang moeten duren. Houd het de aankomende dagen even in de gaten. Mocht het nu vaker voorkomen, dan kunnen we dit eens navragen bij de netwerkspecialisten van KPN.

Voor nu wens ik je nog een fijn verblijf! Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Doe ik! Dankjewel!
Mijn Simyo: Sinds 23-06 07:46 wordt mij internet verbruik niet meer bijgewerkt. Dit is het moment waarop ik voor juni extra MB's gekocht heb. Mijn telefoonminuten worden wel bijgewerkt. Wat kan hier aan de hand zijn?
Badge +7
Hoi Karenkraay,

Wat onhandig dat je internetverbruik niet wordt bijgewerkt! Volgens onze gegevens is je internetverbruik voor het laatst tot en met vanmiddag bijgewerkt. Ik zie ook dat de afgelopen dagen je verbruik netjes na een aantal uur is binnengekomen. Hier is dus (gelukkig) iets anders aan de hand dan bij cardian.

Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat in de weergave op Mijn Simyo. Heb je dit probleem bij Mijn Simyo op de computer, op de app of op allebei? Kun je hiervan ook een printscreen sturen? Dan laat ik onze technische afdeling hier ook naar kijken. Let er wel op dat er geen privacy gevoelige gegevens op de printscreen staan zoals je naam, 06-nummer of adresgegevens. Dit blijft een openbaar forum.

ik hoor graag van je.

Groetjes,
Samantha
Ik heb mijn vraag ook al via FB neergelegd. Ben namelijk ingelogd op mijn telefoonnummer maar het gaat om mijn man zijn mobiel. Beetje lastig 😞. Zeker omdat het openbaar is. Jammer dat het zolang duurt voordat jullie reageren op FB chats. Gisteravond ingestuurd en vandaag om 17:15 uur pas een reactie. Haast 24 uur later. Zie trouwens ook dat een reactie op dit berichtje ook zo lang geduurd heeft. Verwacht ik eigenlijk niet van jullie. 😞
Reputatie 7
Het is zomer en reactietijd is altijd een werkdag geweest. Als je snel antwoord wilt kun je altijd bellen met 1200 vanaf je Simyo aansluiting. Kost niks.
Dank je voor de snelle reactie! Ik wacht het antwoord op mijn FB bericht wel even af. Hoop dat dit net zo snel komt 🙂.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Karen,

Mijn excuses voor de latere reacties! Wat Ray zegt klopt: het is nu eventjes wat drukker dan normaal, waardoor we niet zo snel reageren als je gewend van ons bent. Sorry! Ik probeer je Facebook-bericht terug te vinden, maar omdat het dus niet gaat om jouw nummer, kan ik dat niet terugvinden. Ik kan op jouw aansluiting alleen dingen terugvinden met betrekking tot jouw aansluiting.

Wil je me in een privébericht anders het 06-nummer van je man toesturen? Dan kan ik met je meekijken. Of heb je al voldoende reactie via Facebook?

Wat jij het fijnst vindt, dat gaan we doen 🙂 Dus als je wilt dat ik hier nog even naar kijk, mag je me altijd het 06-nummer van je man toesturen.

Laat je het weten?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer