.

Beantwoord

Waarom werkt het mobiel internet op mijn iPad niet in het buitenland?

  • 2 June 2017
  • 5 reacties
  • 632 Bekeken

Hoe krijg ik mobiel internet in buitenland op ipad aan de praat? Ik heb m.i. aan alle aanwijzingen voldaan: op mijn simyo staat buitenland voor internet aangezet en een MB bundel gekocht, ik heb APN instellingen aangepast conform de opgave, en ik heb Europinternet uitgeschakeld. En het werrkt niet. Wie heeft tips wat ik nog meer kan of moet doen?
icon

Beste antwoord door Caspar 6 June 2017, 16:57

Bekijk originele reactie

5 reacties

Staat roaming aan?

Handmatig zoeken naar een netwerk?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jafred,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen internet in het buitenland hebt op je iPad.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zag dat de buitenland opties goed stonden. Ik heb deze opties gereset waarmee de instellingen voor het buitenland opnieuw op het netwerk worden aangemeld. Doe even je toestel uit en aan om de reset te voltooien.

Verder kan je handmatig andere netwerken proberen. Ik weet niet precies hoe dat zit met een iPad, maar in een iPhone ga je naar de instellingen en dan naar aanbieder. Is dat bij de iPad ook zo?

Laat je het me weten of het je gelukt is?

@Ray bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Beste Ray en Caspar,

Het werkt nu. Roaming had ik inderdaad aanstaan en de Ipad gaf op zich ook een goede 3G vrrbinding aan.
Graag dank voor jullie reacties en hulp.

Groet,
Jafred
Nog aanvullend: aanbieder netwerk werkt denk ik identiek aan Iphone. Of automatisch, i.c. In Kroatiƫ nu HR VIP. Of handmatig. Andere opties dan: T- mobile HR, of Tele2-HR. Of die ook werken heb ik niet uitgeprobeerd.

Groet, Jafred
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jafred,

Bedankt voor je aanvulling 🙂 Als je een netwerk hebt gevonden dat werkt, hoef je natuurlijk ook niet verder te controleren of de overige netwerken het doen. Het gaat erom dat jij nu lekker gebruik kunt maken van het netwerk in het buitenland. Fijn dat je nog wel even hebt laten weten welke netwerken er beschikbaar zijn. Wie weet hebben andere klanten met hetzelfde probleem hier nog wat aan.

Als je onze hulp nog eens nodig hebt, laat je het dan weten? Veel plezier nog tijdens je verblijf in het buitenland :)

Groetjes,
Angela

Reageer